Na otázky nám zaslala odpověď Mgr. Eva Presová, manažerka PR a komunikace OP VK a OP VaVpI.
První informace o problémech při zadávání projektů jsme obdrželi před týdnem, dostali jsme i informaci, že v průběhu úterý 13. května byla na helpdesk zaslána téměř stovka e-emailů se zprávou o problému se zadáváním údajů. Kdy se o problémech se zadáváním dozvědělo MŠMT, kolika žádostí či škol se problémy týkaly a jak MŠMT problémy řešilo?
Informace k validacím registru osob (dále jen ROS) byla na úvodní straně Benefit7 zveřejněna k 1.7.2012, kdy došlo ke změně. Od této doby také ŘO OP VK upozorňuje žadatele/příjemce na dané problémy prostřednictvím uživatelských příruček, informací na seminářích k jednotlivým výzvám a v neposlední řadě prostřednictvím emailové adresy help_opvk na základě dotazu žadatele/příjemce. Subjekty, které nejsou zapsáni v ROS nemají následně data validní. MŠMT není správcem těchto registrů. Vámi prezentovaná informace k počtu zaslaných dotazů z úterý 13. května 2014 není přesná, v daný den jsme obdrželi dvě desítky dotazů, které se ovšem netýkaly pouze výzvy č. 51.
Kolik kompletních žádostí MŠMT obdrželo a kolik žádostí nebylo včas v systému BENEFIT7 dokončeno?
46 podaných/ 1 podaný po termínu výzvy.
Jak budete postupovat v případě, že díky nefunkčnosti systému BENEFIT7 dojde k vyřazení desítek škol z možnosti realizovat projekt ve Výzvě 51?
Aplikace B7 nevykazovala žádnou nefunkčnost, proto byl žadatel povinen dodržet termín pro podání projektové žádosti definované ve výzvě. Pokud je žádost podána po stanoveném termínu, tato žádost není přijata.
Byla pracovníky MŠMT otestována funkčnost systému BENEFIT7 pro projekty, kde počet partnerů dosahuje cca 50, jako v případě Výzvy 51?
Výzva č. 51 nebyla první výzvou vyhlašovanou MŠMT, která měla velký počet partnerů. Také výzva č. 44 měla obdobný počet partnerů na jednoho žadatele. Stejně jako u výzvy č. 44, tak výzva č. 51 nevykazovala žádné systémové problémy, ale pouze individuální výpadky způsobené např. nekorektním postupem při vyplňování žádosti, nerespektováním pravidel pro používání aplikace a pravidel pro vyplnění projektové žádosti nebo nevyužitím doporučených prohlížečů apod.
Jaké je vysvětlení pro chyby, které jsme dokladovali snímky obrazovek ve zprávě www.ceskaskola.cz/2014/05/nefunkcnost-systemu-benefit7-zrejme.html? Jak MŠMT reklamovalo funkčnost u dodavatele systému?
V případě jakýchkoliv nestandardních výsledků operace je nutné prověřit příslušný projekt v okamžiku, kdy je hlášení zobrazováno. Pokud uživatel pracuje dle postupů uvedených v příručce k daným situacím nedochází. Jak je již uvedeno výše, aplikace neměla žádnou technickou chybu, což mj. vypovídá 46 podaných žádostí. V uvedené zprávě jsou snímky, bez jakékoliv návaznosti a propojenosti. Nutno upozornit, že snímek a) a c) nelze v tuto chvíli identifikovat, jelikož není doložen klíč žádosti a přesný popis situace, kdy došlo k danému hlášení. Bez těchto údajů není možné problém identifikovat a není možné považovat hlášení za chybu aplikace.
- Rozpočet – hlášení vyskakuje v případě nestandardních a nekorektního postupu uživatele v aplikaci. Nejedná se o chybu aplikace, ale výsledek postupu uživatele.
- Kontrola – obrázek upozorňuje uživatele, že nemá vyplněna všechna povinná pole potřebná pro korektní podání žádosti. Nejedná se o chybu aplikace, ale pomocnou a kontrolní funkcionalitu.
- Nastala neočekávaná chyba – hlášení vyskakuje v případě nestandardních a nekorektního postupu uživatele v aplikaci (např. pokud uživatel použije klávesu Backspace namísto tlačítka Zpět). Nejedná se o chybu aplikace, ale výsledek postupu uživatele.
- Partner projektu - nevalidní údaje – při zadání IČ subjektu nebyla data nalezena, jelikož v ROS chybí. Nejedná se o chybu aplikace, jelikož aplikace data z ROS pouze přebírá. Jedná se výlučně o chybu na straně zadávaného subjektu.
Žádost redakce: K funkčnosti BENEFIT7 jsme připravili malý dotazník, kde můžete napsat vlastní poznatky.
2 komentářů:
No, čekal někdo jinou odpověď?
Oponentura dr. Murphyho zni: "Ne."
Okomentovat