"Není možné, aby se na střední školu dostaly děti, které neumí ani číst," obhajuje jednotné přijímací zkoušky na všechny střední školy s maturitou ministr školství, mládeže a tělovýchovy Marcel Chládek. "My na střední škole s maturitou nastavíme minimální nepodkročitelnou laťku, elitní střední školy si je mohou rozšířit," plánuje Chládek, podle něhož není správné, že se dnes deváťáci bez příjímacích zkoušek dostanou dokonce i na pětinu gymnázií. Mnohé školy o žáky doslova bojují, od jejich počtu se totiž odvíjí, kolik peněz škola získá. "My chceme kvalitu, ale platíme za kvantitu," upozornil Chládek.
Z článku kat v ČeskáTelevize.cz vybíráme:
Koncepce českého školství by podle Chládka měla začít u předškolního vzdělávání, jehož poslední rok by měl být povinný. "Nejsme schopni připravit děti tak, aby byla startovací čára pro všechny stejná," řekl Chládek, který poukázal na to, že dnes mnohé děti například z vyloučených lokalit nejsou na nástup do školy připraveny a že je třeba uzavřít nůžky mezi předškoláky.
Jenže už teď jsou mateřské školy, hlavně v okolí velkých měst, přeplněné. Koalice sází hlavně na výstavbu nových školek. "Máme již dva fondy, národní fond a evropský fond. Předpokládám, že pokud se podaří oba včas nastartovat, mohli bychom mít do tří let problém s kapacitou vyřešen," uvedl Chládek. "Pokud chceme být konkurenceschopnou zemí, musíme investovat do školství," hájí investice do školství Chládek, který bude pro svůj resort požadovat 3–5 miliard korun.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
7 komentářů:
Není možné, aby se na střední školu dostaly děti, které neumí ani číst
Otázkou je, jak takové děti obdrží certifikát o ukončeném základním vzdělání. Není to nakonec jen takové formální lejstro?
Dalšími otázkami je, kolik takových dětí je, jak se o nich ministr dozvěděl, a zjednal-li nějakou nápravu.
Mě spíš ale trápí otázka, jak, a především proč se na střední školy dostávají děti, které se ale vůbec učit nechtějí. Natož pak zkompetentňovat, a to ani lehkými dovednostmi, nebo dokonce snad skutečně zkonkurenceschopnit pro nějaké to století.
které se ale vůbec učit nechtějí.
přibývá jich přímo geometrickou řadou
"Není to nakonec jen takové formální lejstro?"
Je. Dostane ho každý, kdo v devítce prolezl. A byť s odřenýma ušima, proleze prakticky každý. Dát někomu pětku, znamená dvě komplikace:
1) Riskovat, že rodiče požádají o prodloužení školní docházky o rok. Protože jde zpravidla o žáky problémové nejen prospěchově, ředitel musí rodičům složitě zdůvodňovat, proč jejich žádosti nelze vyhovět. Argument "máme plno" na základkách většinou nelze použít.
2) Riskovat stížnost na ČŠI. Vím, že se opakuji, ale v takovém případě ČŠI automaticky provede velmi nepříjemnou inspekci, během níž musí škola pracně zdůvodňovat, že pětka byla opravdu (ale skutečně opravdu) jediným možným řešením. Všechno musí být důkladně doložené například výsledky písemných zkoušek, protokoly z opravných zkoušek a ověřenými zápisy korespondence s rodiči. Při té příležitosti si inspekce také proklepne plnění plánu primární prevence, soulad ŠVP s RVP, práci výchovného poradce, vedení pedagogické dokumentace a školní matriku. Každý racionálně uvažující proto volí cestu menšího zla: Raději místo pětky napsat čtyřku, než v září absolvovat týdenní inspekční martyrium, které celou školu připraví o spoustu času a nervů.
'Když mi dáte čtyřky, odejdu.'
Pravil žák, na svojí už v pořadí třetí střední škole, a po prázdninách vysmátý nastoupil do mauritního ročníku na svojí škole čtvrté.
" Riskovat, že rodiče požádají o prodloužení školní docházky o rok. Protože jde zpravidla o žáky problémové nejen prospěchově, ředitel musí rodičům složitě zdůvodňovat, proč jejich žádosti nelze vyhovět. Argument "máme plno" na základkách většinou nelze použít."
Ředitel přece žádosti vyhovět nemusí.
Všimli jste si, že nějaké dvě, tři nedostatečné v prvním pololetí ale už vůbec nikoho nevzrušují?
A kdoví, jestli se v tom druhém pololetí nezkompetentňuje poněkud méně.
Ředitel přece žádosti vyhovět nemusí.
Nemusí. Ale rodiče si mohou stěžovat. Dále viz bod 2).
Okomentovat