Přečtěte si: Zpráva o vývoji a  fungování masově otevřených online kurzů

úterý 27. května 2014 ·

Americká nezisková společnost Bellwether vydala zprávu, která se zabývá vývojem a současným fungováním masově otevřených online kurzů (MOOC).

V první části zpráva přibližuje historii online kurzů v postsekundárním vzdělávání a současnou podobu MOOC a tří největších platforem, které je poskytují: Coursera, Udacity a edX. V druhé části autor uvažuje, jaký přínos by MOOC mohly mít pro vzdělávání:

  1. Rozšíření přístupu ke vzdělávání - i přes malé procento těch, kteří kurzy dokončí, se rozšiřuje možnost zapojení do studia, tuto možnost využívají především motivovaní studenti. 
  2. Otevření cesty k získání kreditů s malými náklady - zde je potřeba vyřešit problémy spolehlivé identifikace studentů při skládání zkoušek, uznávání kreditů tradičními univerzitami a zájem studentů o ně. 
  3. Zlepšení vyučování a učení - jako slibné se jeví hybridní vyučování s využitím technologií. 
  4. Příprava dovedností žádaných trhem práce - absolventi tradičních vysokých škol často nejsou dostatečně připraveni pro praxi. 

Ve třetí části zpráva uvádí poznatky z dosavadního fungování MOOC:

  1. Jen velmi málo vysokých škol uznává certifikáty z kurzů jako kredity pro další studium. 
  2. MOOC nemusejí být vhodné pro přípravu studentů pro vysokoškolské studium. 
  3. Slibné jsou hybridní kurzy se zapojením MOOC. 
  4. MOOC mohou dobře posloužit pro doplnění chybějících dovedností a odbornosti. 

Ve čtvrté části zprávy jsou uvedeny náměty pro využití MOOC pro tvůrce vzdělávací politiky (o dalších dvou studiích věnujících se fungování a efektivitě online vzdělávání viz zde).

BellwetherEducation.org

Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio.

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.