Trendem dnešní doby je masové nasazení počítačů a IT technologií do školní výuky. Nemusíme s tím souhlasit, nemusí se nám to líbit. Technika je ale někdy adorována do role samospasitelného řešení. Přitom dosti často právě chybí vzdělávání těch, kteří mají dále předávat své zkušenosti. O zastaralém a nevyhovujícím vybavení ani nemluvě.
Z článku Libora Kubína v SuperApple.cz vybíráme:
Odpověď nejen na ně nám poskytla náměstkyně ministra pro řízení operačních programů Petra Bartáková.
Jak dlouho se Výzva 51 připravovala?
Výzva č. 51 byla kontinuálně připravována od prosince 2013.
V pracovním návrhu nebyla specifikace 2 GB RAM pro tablety, to samé platí pro pevné disky (HDD), což diskriminovalo tablety společnosti Apple. Byl toto důvod ke změně? Pokud ano, prodlouží se adekvátně k tomu příslušná lhůta? Podle čeho se tyto parametry stanovovaly?
Uvedení příkladů pořizovaného vybavení vychází z požadavků Evropské komise na specifikaci obvyklých cen zařízení a vybavení pořizovaných v projektech Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Vzhledem k zaměření výzvy je specifikace uvedená v příloze č. 5 Metodický výklad výzvy. Uvedení specifikace vychází i z požadavku na využitelnost pro integraci ICT ve výuce i po ukončení realizace projektů. V metodickém výkladu výzvy je zároveň výslovně uvedeno, že při výběru vhodného typu zařízení je třeba vždy brát v úvahu podmínky konkrétní školy i s ohledem na integraci zařízení do stávající infrastruktury vybavení školy. Při definování parametrů výpočetní techniky by škola vždy měla zohlednit své skutečné potřeby.
Vždy ale musí být dodrženy uvedené maximální ceny. S ohledem na skutečnost, že technická specifikace těchto zařízení je některými prodejci uváděna nepřesně, byl metodický výklad výzvy aktualizován tak, abychom minimalizovali chyby při pořizování těchto zařízení ze strany příjemců/partnerů projektů ve vztahu k pravidlům, kterými se při realizaci projektů z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost musí řídit. Termíny výzvy nebudou zbytečně prodlužovány, aktualizace technických parametrů pořizovaného vybavení nemá žádný vliv na přípravu projektových žádostí ani rozpočtů. Prodloužení termínu výzvy by naopak znamenalo ohrožení transparentnosti a rovného zacházení.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
To tedy není pravda, že by to nemělo vliv na termíny. Vybrali jsme si žadatele, který nabízel produkty od Microsoftu, poněvadž iPady povolené nebyly. Pak se povolily, to už ale nebylo možné vycouvat z rozjednaných dohod. Vidím to jako jednoznačnou diskriminaci firmy Apple.
A pak, ze tu není lobby, když Microsoft ma jen 3 procenta na trhu, nenabízí témeř žádné aplikace a jeho operační systém padá stejně, jako bežné windows...
"Přitom nestandardní nastavení Výzvy 51 (požadavky na hardware, školení žadatelů a výběr vítězných projektů) vyvolává poměrně silný dojem (nebo také možnost) účelové manipulace."
Nezlobte se na mne, ale autor článku a dotazů je v mnoha věcech kolem projektů ESF (a tedy kolem výzvy 51) naprosto mimo mísu.
1. výběr projektů rozhodně žádný dojem nějaké manipulace nevyvolává, protože tak jak je v odpovědi popsán probíhá u projetů ESF standardně už od roku 2004. Jestli má tazatel dojem, že by vymyslel systém lepší, může ho MŠMT navrhnout, ale myšlenka, že by o projektech měl snad rozhodovat pouze náměstek je přece naprosto zcestná.
2. Přidání bodů ve specifických kritériích za certifikovaná školení je také zcela na místě. Žadatel přece musí mít se školeními ICT na školách nějaké zkušenosti a musí mít vytvořené nějaké zázemí, jinak přece nebude schopen projekt pro 30 až 50 škol vůbec realizovat.
Takže pokud je autor článku podrážděný těmi nešťastnými 2 GB, tak prosím, ale ať nemluví o nestandartním nastavení výzvy, když evidentně problematice vůbec nerozumí.
Napadá lobby bůhví koho a přitom to zavání lobby firmy APPLe na sto honů.
Okomentovat