Přečtěte si: Schizofrenie na školství: Stát uspořádá dvě jednotné zkoušky

Friday, May 2, 2014 ·

Žáci devátých tříd mají velkou šanci, že si je stát otestuje hned dvakrát. Jednou při povinných přijímačkách, podruhé při zjišťování, jak si vedou jejich školy. Plánuje to ministr Marcel Chládek.


Z článku Veroniky Rodriguez v Aktuálně.cz vybíráme:

Proč chce ale Chládek trápit školáky dvakrát? "Protože jde o dvě různé věci," vysvětluje ministr.

Plošné přijímačky na střední školy mají podle něj zamezit tomu, aby se ke studiu nedostávali uchazeči, kteří na maturitní obor nemají předpoklady. "Což se běžně děje. Takže první půlrok učitelé nedělají nic jiného, než že srovnávají obrovské rozdíly, které ve třídě jsou,“ říká Chládek. Testy podle něj nastaví nepodkročitelnou laťku.

Přijímačky budou mít současně všechny školy zadarmo. "Dnes si je často nakupují od drahých soukromých agentur," pokračuje Chládek.

Druhé testy by měly naopak ukázat, jak si jednotlivé školy vedou. Poté, co ministerstvo před pěti lety zrušilo osnovy, totiž mohou výsledky různých učitelů kolísat.

4 comments:

Jan Hučín said...
May 2, 2014 at 9:23 AM  

Přijímačky budou mít současně všechny školy zadarmo.

Ale kdepak, oběd zadarmo neexistuje (Milton Friedman). Přijímačky se zaplatí z rozpočtu školství, ve kterém tím pádem nezbude na jiné věci.

Pavel PEŠAT said...
May 2, 2014 at 12:51 PM  

Studentů je mi líto, učitelů taky, ale z experimentálního hlediska je to zajímavý pokus. Když budou výsledky obou měření ve shodě, díky za to. Ovšem zajímalo by mne, co budou odpovědní činovníci (na školách, testologové atd.) dělat, pokud budou podstatné rozdíly...

Nicka Pytlik said...
May 2, 2014 at 1:03 PM  

Doporučuji třetí jednotnou zkoušku.
První československý počítač SAPO měl přece tři ALU. Shodovaly-li se výsledky alespoň ve dvou případech, byl tento prohlášen za správný.
Ne-li, výpočet se zopakoval.
Nehledejme nové cesty. Všechno tu už někdy v obdobné podobě bylo.

Pavel PEŠAT said...
May 5, 2014 at 5:53 PM  

...Připomínám, co řekl o internetu bývalý ministr Piťha: Nevýhou internetu je, že dává odpovědi, ale neklade otázky.

Pan Piťha totiž nepřišel na to, že ty odpovědi teprve v připravené hlavě evokují otázky. Na ty snadné si člověk odpoví sám, na ty složitější hledá odpověď na internetu a bádá teprve nad těmi, na které nenašel na netu odpověď.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.