V USA chodí dnes 2,2 miliónu dětí do „domácí školy“ (homeschooling), to znamená, že učí se doma, a toto číslo stále narůstá. Odhadem jedna třetina těchto dětí by se dala označit jako „unschoolers“ – neškoláci, jejichž učení není určováno školním kurikulem, ale pouze vlastním zájmem s využitím rozličných zdrojů.
Domácí škola má své kladné i záporné stránky: umožňuje větší personalizaci učení, vychází ze zájmů a rytmu dítěte, v některých amerických státech doma školené děti nemusejí procházet celou soustavou zkoušek. V mnoha rodinách však nemůže zůstat jeden z rodičů doma a pracovat jako domácí učitel.
Podle kanadské studie z roku 2011 mají v celkových hodnoceních doma školení žáci v „strukturovaném“ programu, který sleduje školní kurikulum, lepší výsledky než žáci z veřejných škol. Žáci v „nestrukturovaném“ programu – sem by patřili neškoláci – dosáhli horších výsledků než žáci veřejných škol. Příčinou může být i to, že se ve svém učení nezabývali otázkami, které jsou obsahem standardizovaných testů. Do terciárního vzdělávání přenáší myšlenku domácí školy a specificky ne-školy D. Stephens se svým hnutím „UnCollege“. Uvádí, že z první skupiny absolventů programu UnCollege Gap Year přibližně polovina nyní pracuje v oboru, který si zvolili (o UnCollege více zde).
Zdroj: MindShift)
Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
Studie nestudie, pedagogický gigant Chládek ví své.
Rodiče přece nemohou správně socializovat a zkompetentňovat. A kdo ví, zda doma nemají děti dokonce nezdravou stravu...
Navíc to nejsou jen jejich děti (tedy rodičů), ale děti NAŠE a jen my (STÁT, ministr, tedy Chládek) víme co je pro ně vhodné.
Pan ministr patrně viděl film Jedna ruka netleská, a poněkud jej to rozrušilo.
Nechť se každý vzdělává podle svého uvážení, podle toho, co jej baví, oslovuje a posouvá. Ivan Bartoš navrhuje kupříkladu, aby maturitní zkoušky mohli skládat i lidé, kteří žádnou střední školu nenavštěvovali. Nakonec, získávají-li vš tituly i činovníci, kteří se školou jen mihnuli, nebo dokonce takoví, o kterých není žádný záznam, tak proč ne.
Nedávno jsem se ptal žáků letošního prvního ročníku, jestli by mohli pohovořit, pokud by se ohlédli zpátky, o důvodech, které je vedly ke vstupu do naší školy. Dopadlo to stejně, jako kdybych se zeptal, kolik až informace lze zakódovat jedním bajtem. Ticho, ticho... ticho
No, zrovna americké školství není oním světlem na konci tunelu.
Okomentovat