Autoři uvádějí, že žáci, kteří nedokončí školu nebo o ni ztrácejí zájem, se rekrutují často z chudších venkovských a městských komunit. Příčinu ztráty zaujetí pro výuku spatřují autoři v tom, že škola nesplňuje očekávání žáků a málo se jim snaží přizpůsobit. Definují 10 očekávání, která mají podle jejich zkušeností rozhodující vliv na to, zda jsou žáci ve škole zapojeni do výuky a pěstují si návyk pro celoživotní učení.
- Vztahy: vědí učitelé něco o mně, pomáhají mi budovat vztahy s dospělými i spolužáky.
- Relevance: odpovídá to, co se učím, mým zájmům, pomáhají mi učitelé pochopit spojení učiva a reálného světa.
- Volba: mohu si zvolit, co se učit a jak prokazovat své kompetence, pomáhají mi učitelé správně zvolit.
- Obtížnost: musím se dostatečně snažit, jsou moje výkony použitelné v reálném světě.
- Autenticita: je to, co dělám, použitelné pro mou komunitu a širší společnost, je můj výkon oceňován. 6. Aplikace: mám příležitost použít své dovednosti v reálném světě, přispět k řešení reálných problémů.
- Hra: mám možnost učit se z vlastních chyb a nebýt za ně trestán, vedou mě učitelé k experimentování. 8. Procvičování: mám možnost si dovednosti důkladně procvičit, dávají mi učitelé zpětnou vazbu.
- Čas: mám dost času k učení se vlastním tempem, věnuji učení potřebný čas.
- Načasování: jaké tempo zvolit při učení, pomohou mi je učitelé správně nastavit.
Zdroj: KappanMagazine.org
Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio.
0 komentářů:
Okomentovat