Přečtěte si: Marcel Chládek: Dobeš č. 2 na ministerstvu školství

pátek 23. května 2014 ·

Komentář Martina Fendrycha: Jakmile do křesla ministra školství usedne "měnič" chrlící jednu inovaci za druhou, je zle. Socialista Marcel Chládek je přímo vzorovým případem takového inovátora.

Z komentáře Martina Fendrycha v Aktuálně.cz vybíráme:

Dobeš po nástupu (červenec 2010) vyházel mladé lidi, kteří měli na starosti evropské peníze. Na školství přijal ultranacionalistu Ladislava Bátoru; vyvolal poprask. Bátora byl v tu dobu člověk prezidenta Václava Klause, Dobeš také. Výsledek jeho panování? Veliké zklamání a prudce snížená laťka, kterou musí šéf resortu překonat, aby usedl ve vládě.

Marcel Chládek se mu podobá. Jeho jmenování ukazuje, že předseda ČSSD Bohuslav Sobotka nemá kvalitní lidi ani na školství. Chládek si to vyseděl, není osobností, která by školství pozvedla. Nápady chrlí v ještě vyšší frekvenci než Dobeš, jak zahradní hadice, když ji pustíte z rukou a ona se smýká na trávě. Stačil se už také proslavit svou personální politikou. Minulý týden si ho pozval na pohovor premiér a řešil s ním údajnou šikanu zaměstnanců. Prý na ně Marcel Chládek řve, zesměšňuje je, nutí je tvrdě k odchodu.

8 komentářů:

Unknown řekl(a)...
23. května 2014 v 7:54  

Ministerstvo školství by tak mělo připadnout hnutí ANO, které by do jeho čela posadilo poslance a šéfa školského výboru Jiřího Zlatušku. ČSSD by za to měla získat resort spravedlnosti, ze kterého by byla odvolána ministryně Helena Válková (za ANO).

M.Kalvach řekl(a)...
23. května 2014 v 7:56  

RIP, Marcel.

Gustav řekl(a)...
23. května 2014 v 8:54  

Text má v mnohém pravdu, ale na několika místech ukazuje autorovu hloupost. Nejvíce zde: "Pokud jsou ředitelé škol s inženýry, matematiky nebo družinářkami bez pedagogického vzdělání spokojeni, proč je vyhánět?" - že existuje nějaký zákon, který je třeba dodržovat, to je pro pana Fendrycha zřejmě věc zcela nepodstatná.
Iritující je i formulace "předseda ČSSD Bohuslav Sobotka nemá kvalitní lidi ani na školství" - z ní vinou spojky ani čiší k resortu školství jakýsi despekt, k resortu, který by měl mít každý člověk v úctě vzhledem k tomu, jak výrazně formuje celou společnost. Kdo si toto neuvědomuje, je hlupák.

Unknown řekl(a)...
24. května 2014 v 10:20  

Pane Gustave,
zákon jako nástroj systému plní roli jakéhosi rámce, který vytváří a udržuje podmínky pro základní funkčnost centralistického pojetí role státu ve, například, vzdělávání. Něco jako semafor na křižovatce.

Pracujeme-li ve vzdělávání, zvláště pak s dětmi, je zákon s prominutím k ničemu. Zákon může detailně specifikovat vstupy a výstupy, metodické postupy, obsahy učiva, hodinové dotace, či mzdové tabulky, NEDOKÁŽE VŠAK TÍMTO ZAJISTIT KVALITU výuky, protože nedokáže ovlivnit to, co se odehrává UVNITŘ dětí a učitele.

Tudíž, připustíme-li, že na kvalitu výuky má zásadní vliv osobnost učitele, je právě zde ta hranice, za kterou zákon jednoduše nemůže.

Snahou o regulaci právě tohoto lidského faktoru zákony, pracuje stát sám proti sobě. Zákon oddělí kvalifikované zrno od plev, ale zcela ignoruje faktory, které mají, dle výzkumu, na výuku největší vliv, což je nadšení a osobnost učitele.

Do té doby, než stát zajistí podmínky pro vzdělávání pedagogů, které by se alespoň pokusilo pracovat s těmito atributy učitele, je tento zákon jednoduše špatný a špatné zákony mají tendenci generovat špatné výstupy.

Unknown řekl(a)...
24. května 2014 v 11:01  

"nadšení a osobnost učitele" musíme ovšem bezpodmínečně podpořit i materiálně. I učitel musí být z něčeho živ. Jako rodič sleduji bezbarvé, strhané tváře "nadšených" pedagogů bez úsměvu. Co s tímto faktorem, který není podpořen v zákoně? Nechme dotyčné učitele jen učit a nezatěžujme je administrativou.

Simona CARCY řekl(a)...
25. května 2014 v 6:58  

To Anthony a Petr:

Skvele myslenky, panove. Take bych rad, kdybych soucasny plat dostavala za praci a pekny bonus kazdy mesic potom za nadseni a vnitrni jiskru. Jak ja bych jiskrila! Mame v teto zemi mezi verejne cinnymi osobami dostatek prikladu, kde je zrejme, ze za praci placeni nejsou, jen za jiskru. Za vsechny narcisy postaci pan prezident. Tak to je zase pro mne neprijatelne - neplatit za praci ale jen za nadseni a jiskru. To je relikt padesatych let minuleho stoleti. Jsi dobry soudruh, pali ti to politickym - budes ministrem! A dnes jsme tam, kam nas jiskry dovedly.

Eva Adamová řekl(a)...
25. května 2014 v 9:41  

Přesně! A právě na ministerstvu nám jedna taková zapálená jiskra bez skutečných schopností sedí.

Vždycky se přece říkalo, že nejhorší je aktivní blbec.

Unknown řekl(a)...
26. května 2014 v 17:34  

Paní Adamová, nenadávejte vážně nemocnému do blbců. Má-li někdo chřipku, také mu nespíláte do špíny. Doveďte jej raději k lékaři a všichni doufejme, že bude dlouho hospitalizován. Od srdce bych mu přála, aby se uzdravil. Všimla jste si vůbec, jaký je to fešák?

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.