Německé školy, zdá se, pochopily, že chytré telefony musí do vzdělávání nějak začlenit. Podle nedávného online průzkumu “LernQuadrat“, šest z deseti německých žáků surfuje ze svého smartphonu o přestávkách na internetu. 32 % dětí od 11 do 19 let provádí to samé i při vyučování, nikoliv však k výuce, ale k podvádění. Proto usiluje generální ředitel LernQuadratu, Konrad Zimmermann, o lepší integraci chytrých telefonů do výuky.
Podle průzkumu má u sebe devět z deseti teenagerů svůj telefon po celý den. smartphone je nejčastějším prostředkem surfování na internetu (57 %), významně předstihl počítač (35 %) a tablet (7,6 %). Celkově asi 88 % mladistvých tráví na internetu více jak 1 hodinu denně, 35 % více jak 3 hodiny. Nejčastějšími motivy jsou přitom: udržování sociálních kontaktů (80 %) a poslouchání hudby (70 %), využití pro školní účely, příp. učení, však následuje jen s malým odstupem (65 %). Nejlepší informace jsou získávány pro výuku angličtiny, následuje dějepis a zeměpis, poté biologie a němčina. Autor studie, Jan Hölgte, cituje z odborné literatury: „Ukázalo se, že žáci, kteří aktivně komunikují prostřednictvím sociálních sítí, mají lepší schopnost vyjadřování než teenageři, kteří tyto sítě přijímají jen pasivně.“
Aktuálně se diskutuje téma „Twitter ve třídě“. V jedné německé škole měli studenti při maturitě z němčiny komentovat novinový článek na Twitteru a v dalších sociálních médiích. K tomu dostali několik příkladů: rešerši s pomocí Google Maps při hodinách zeměpisu, online komentář k básni v angličtině a virtuální diskuzi na Twitteru o dvou historických stranách. Jedná se tedy o metody, kterými by se mohli nechat motivovat i introvertní studenty.
Zdroj: Die Presse a Kurier
Zdroj: Trendy a novinky ve vzdělávání, Scio.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
Ukázalo se, že žáci, kteří aktivně komunikují prostřednictvím sociálních sítí, mají lepší schopnost vyjadřování než teenageři, kteří tyto sítě přijímají jen pasivně.
Uau!!! Tak takhle je to!
Tak já jsem si už prve všimnul, že třeba děti, které aktivně sportují, mají lepší pohybové schopnosti, než děti, které sportu jen pasivně přihlížejí.
Jen jsem si nebyl jist, co je příčina, a co následek. Víte? Jako že, kdyby se ty děti zkraje lépe nehejbaly, tak že by možná ani nesportovaly. Teď mi v tom ale západoněmečtí soudruzi udělali naprosto jasno.
Nepředbíhejte.
Výzkum se týkal jen komunikace na sociálních sítí a vy ho hned bezhlavě aplikujete na pohybové schopnosti. Co když pro ně platí něco úplně jiného?
Počkejme si na další výzkumy. Třeba s těmi pohybovými schopnostmi. Mě by zase třeba zajímalo, zda děti, které se aktivně zabývají technikou, mají lepší technické dovednosti než děti, které jen pasivně přihlížejí. Pak by mě ještě zajímalo, zda to platí třeba i o kreslení.
Námětů na výzkumy je dost a musíme být trpěliví. Místo abyste konstruktivně přitakával, jen ironicky zesměšňujete. Šokuje mě, že více než deset let od spuštění reformy existuje někdo takový jako vy. A dokonce možná ještě učí naše děti!
Místo abyste konstruktivně přitakával
O představení Strategie 2020 informovala ČT24, nekonstruktivně ji komentovala Anna Putnová
viz http://bit.ly/1k1eudX
Nu, chtělo by to nějakou tu konstruktivní výchovu.
A dokonce možná ještě učí naše děti!
Už moc dlouho ne. Zítra můj navždy poslední maturant, a nazdár!!!
Okomentovat