Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Marcel Chládek dnes na brífinku oznámil výsledky didaktických testů jarního termínu státních maturit.
„Potěšitelné je, že letos poprvé proběhly didaktické testy bez vážnějších problémů. Tím neříkám, že jsem spokojen se současnou podobou maturity a nebudeme pokračovat ve změnách,“ řekl na úvod ministr Chládek.
Celkově došlo k mírnému zhoršení ve všech předmětech, kromě Matematiky, kde došlo ke zhoršení výraznému. „Ten výsledek, kdy uspělo pouze 75,9 % žáků, je alarmující. Podle poslední analýzy se projevuje dokonce zásadní neznalost pravidel zápisu řešení a absence schopnosti triviálních logických úvah,“ uvedl ministr s tím, že MŠMT připraví několik opatření, jak zvýšit kvalitu výuky matematiky. Tato opatření se týkají jak zkvalitňování přípravy budoucích učitelů na pedagogických fakultách, tak změn výuky předmětu na základních školách. Česká školní inspekce bude v tomto směru provádět výběrová šetření na středních školách. „Teprve potom se můžeme bavit o povinné maturitě z Matematiky, kterou chystáme na rok 2020,“ dodal M. Chládek.
Z Českého jazyka a literatury letos uspělo 97,3 % žáků (v roce 2013 to bylo 98,1 %), meziroční pokles úspěšnosti je o 0,8 %.
Z Matematiky uspělo 75,9 % žáků z počtu přihlášených žáků k Matematice (v roce 2013 to bylo 79,5 %), meziroční pokles úspěšnosti je o 3,6 %.
Z Cizího jazyka uspělo 96,4 % žáků z počtu přihlášených žáků k Cizímu jazyku (v roce 2013 to bylo 97,4 %), meziroční pokles úspěšnosti je o 1,0 %.
Ministr Chládek oznámil výsledky maturitních testů
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
2 komentářů:
Z Matematiky uspělo 75,9 % žáků z počtu přihlášených žáků k Matematice
tj neuspělo, podle ministra, 24,1 % žáků. Pak mi ale vysvětlete, proč žák naší školy, který neuspěl (úspěšnost 32%) má percentilové umístění 29,1% - tj. 29,1% žáků je horších, než on. mě tedy vychází, že minimálně 29% v matematice neuspělo-nebo je něco jinak?
Už vím z článku výše...
Neúspěšnost v didaktickém testu z matematiky je v letošním jarním zkušebním období celkem 30,5 % (odpovídá 8 809 žáků), v řádném termínu pak neuspělo 24,1 %, tj. 6 056 žáků.
Ono 24,1 líp vypadá :-)
Okomentovat