Kde jsme byli tentokrát?
V pondělí 28. dubna se uskutečnila v pořadí již druhá on-line vysílaná virtuální procházka. Tentokrát jsme zamířili do Středočeského kraje, kde jsme navštívili nádherné lázeňské město Poděbrady. A když Poděbrady, dalo se předpokládat, že se dozvíme mnoho zajímavého nejen o městě samotném, ale také o králi Jiřím z Poděbrad. Průvodkyní nám byla Lenka Říhová a Iva Jelínková ze Speciální základní školy Poděbrady a iSEN. Ač nám o sobě na začátku prozradila, že nemá žádnou dějepisnou kvalifikaci, po pár minutách tomuto tvrzení jen málokdo z přihlížejících věřil.
Jak to tentokrát probíhalo?
Tentokrát se již nejednalo o komorní akci jakou byla první procházka Táborem. Pozvánka na LIVE vysílaný Hangout byla zveřejněna na několika místech (GOOGLE+, Facebook, spomocnik.cz) a přijalo ji přibližně 22 účastníků. Lze se jen domnívat, že 22 účastníků = 22 škol, tříd. Samotný Hangout jich následně sledovalo 14. I to je oproti dvěma třídám v Táboře velký skok. Kolik jich asi bude při třetím pokračování???
Pozvánku tentokrát velmi zajímavě vytvořil Slávek Hora ze ZŠ Planá nad Lužnicí a také následně zahájil živé vysílání. V ulicích Poděbrad byla již zmiňovaná Lenka Říhová. Každá podobná (ještě k tomu živě vysílaná) akce bývá většinou pro všechny zainteresované také téměř jistou adrenalinovou záležitostí. Ještě o mnoho více adrenalinová bývá pro ty, kteří tuto akci několik dní připravují. A nejinak tomu bylo i tentokrát. Spojení se nám zpočátku zhruba 10 minut nedařilo navázat. Každé takové spojení je samozřejmě závislé na kvalitě pokrytí signálem operátora. Naštěstí nás všechny zachránila svým telefonem Lenky kolegyně Iva Jelínková, rovněž ze Speciální základní školy Poděbrady. Pokud byste tedy chtěli někdy z Poděbradského náměstí vysílat podobnou akci, doporučuji zvolit datový tarif od T-Mobile :)
Spojení poté proběhlo velmi rychle a téměř půlhodinová procházka již probíhala bez větších problémů.
Zapojení aktivity do výuky, ŠVP...?
Dá se vůbec podobná aktivita zapojit do výuky? Samozřejmě, že dá. Jak se nedávno vyjádřil v krátkosti Ondřej Neumajer, chybí nám ale větší angažovanost žáků během živého vysílání. Ondřej Neumajer dále také doporučil v průběhu akce například zpětnou vazbu, která by měla přispět k zjištění pozornosti žáků. V tomto ohledu se velmi těším na setkání s ním, kde o tomto budeme více hovořit a o výsledky tohoto rozhovoru se samozřejmě rád podělím i s vámi. Naše procházky zatím trvají přibližně 30 minut a tím jsme zatím limitováni. Pokud bychom zadávali otázky, vyhodnocovali a případně na ně i reagovali (bez reakce zpětná vazba ztrácí smysl), potřebovali bychom minimálně dvě vyučovací hodiny. Každopádně první vlaštovka se objevila v tomto videu, kde žáci zjišťovali význam nápisu na pomníku Jiřího z Poděbrad a třída Jitky Rambouskové také v přímém vysílání odpověděla.
Nevidím ale důvod, proč by nemohla jedna z dalších podobných akcí proběhnout například jako celodenní projekt, kdy každá škola bude mít např. hodinové vysílání. Velmi zajímavý by mohl být i výstup na konci takového projektového dne.
Pro ověření zapamatování základních faktů, je zde k dispozici formulář v Dokumentech Google (otázky, odpovědi).
A mezipředmětové vztahy? Vzhledem k použitým technologiím a možnému rozsahu publikovaného obsahu máme před sebou přímo ukázkový nástroj. Jediným limitem je zde zatím kvalita mobilního datového připojení, která je v menších lokalitách naprosto nevyhovující.
0 comments:
Post a Comment