Tento týden je to rovných 100 dní od doby, kdy byl Marcel Chládek jmenován ministrem školství, mládeže a tělovýchovy. „Tyto „kulatiny“ zcela jistě vybízí k jakési bilanci toho, jak vláda plní nejen své programové prohlášení, ale také svou rozhodovací roli vůči státu a jeho občanům,“ říká ke svému působení v čele resortu školství ministr Marcel Chládek.
Ministr školství musel v rámci prvních sto dní v úřadě čelit hned několika problémům, které zdědil po svých předchůdcích, mezi jeho hlavní kroky lze zařadit následující.
Náprava problému tzv. nekvalifikovaných pedagogů prostřednictvím novelizace zákona o pedagogických pracovnících, což fakticky zamezilo personálnímu kolapsu, který by v mnohých školách nastal po 1. lednu 2015.
Odblokování situace okolo jmenování profesorů, kdy akademici museli několik měsíců čekat na profesorský titul.
Otevření problematiky výchovných ústavů a právní ochrany pedagogů obecně, což je téma, které je v ČR dlouhodobě zanedbáváno, a to i přesto, že útoků na pedagogické pracovníky přibývá.
Ministr školství se rovněž aktivně chopil řešení problému nedostatečné kapacity mateřských škol a nechal zřídit dva fondy – národní a evropský – díky kterým by mohly města a obce do tří let vystavět či dostatečně rozšířit mateřské školy.
V rámci podpory zdravého životního stylu dětí a mládeže se ministr Chládek zasadil o omezení automatů s nezdravým jídlem a pitím.
V současné době se na MŠMT pracuje také na novelách školského a vysokoškolského zákona a také připravujeme nový způsob financování regionálního školství. Ministr Chládek nechal rovněž provést audit státních maturit, který zjistil, že bylo nehospodárně vynaloženo 82 milionů korun.
V oblasti sportu ministr školství navýšil neinvestiční podporu o 300 milionů korun a otevřel téma násilí na stadionech, které chce řešit s podporou sportovních klubů a ministerstva vnitra.
V neposlední řadě je třeba uvést, že ministr školství Chládek našel v rámci svého resortu úspory ve výši 350 milionů korun a zarazil extrémně vysoký počet externích smluv.
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
CLIL
(18)
cloud
(22)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
prezentace
(66)
Přijímačky
(216)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
Škola21
(3)
školství
(2922)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 comments:
Tiskový odbor pana ministra se v třetím odstavci odspoda zásadně mýlí. Věřme, že neúmyslně.
Nemůžu si pomoci, ale hrozně mi to něco připomíná:
Představte si představte si
Co já všechno dovedu:
Povalím bednu
A zase ji zvednu
Starostovic Vincka
Zavezu do Finska
Sousedovic Blaženu
Do stodoly zaženu
Teda pane vachmajstr Chládek, vy jste ale hlava...
Mně zas ministr Chládek připomíná Cimrmana coby sopku, která zavalila sama sebe.
S kompetencemi je to tezke. Zda se, ze neporozumeni psanemu textu by mohlo byt jednou z beznych infekci, ktera postihla kancelare v Karmelitske, kdyby to nebylo jinak, pane Kalvachu. Spatne porozumet muzete necemu, co se stalo, ale nikdy necemu, co se nestalo. To musi jit o zamer!
Začínám počítat, kolik dní bude trvat, než pan ministr sežene dostatek zubních a dětských lékařů a domluví se s pojišťovnami, abychom ve školách znovu zažívali scény z našeho mládí, kdy sestra a učitelka společně tahaly žáky schované pod katedrou, aby jim doktorka mohla dát injekci.
Chápu, někteří rodiče dnes takové věci nezvládnou. Pokud rodičům ubudou další povinnosti, jakým způsobem se to projeví na jejich právech?
Post a Comment