Jsou to jednoduché kupecké počty:
- celková částka alokovaná pro tuto výzvu je 600 milionů Kč,
- omezení výše finanční podpory na jeden individuální projekt ostatní je 15 milionů Kč,
- celkový počet projektů bude tedy maximálně čtyřicet.
Minimální požadovaný počet partnerů s finančním příspěvkem (základních a středních škol) v jednom projektu je 30, maximální pak 50.
Maximálně se tedy do projektů z Výzvy 51 může zapojit 40 krát 50 škol, tedy 2000. To je ale pouhá teoretická maximální hodnota, v nejhorším možném případě to může být i jen pouhých 9 krát 30 škol, tedy pouhých 270!
Podrobnosti naleznete ve Vyhlášení výzvy k předkládání individuálních projektů ostatních – Oblast podpory 1.3 – Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení.
11 komentářů:
9 krát 30 škol, tedy pouhých 210!
A není to málo, Antone Pavloviči?
Prosím pěkně můžou se hlásit i jednotlivé školy? Nebo se musí spojit více škol a žádat společně?Nebo máme čekat jenom, jestli a zda nás někdo osloví? Promiňte, ale nějak to nechápu. byl by tu někdo ochoten mě trochu nakopnout? Nemyslím nakopat..... Předem děkuji.
Omlouvám se, násobilka mi už fakt nejde ;-(
násobilka
Nic se neděje. Dnes už poměrně běžný jev.
Pořiďte si tablet nějakou vhodnou aplikací...
Pane Nutzi. Škola se dle výzvy může přihlásit i samostatně. Jenže v tom případě to obnáší, že na sebe musí navázat dalších minimálně 30 škol. Pro těchto 30 škol pak musí uspořádat celou řadu školení, která musí mít do konce projektu certifikovaná v systému DVPP, což je šibeniční termín. U školy, která nikdy žádná školení nedělala a nemá už teď nějaké osvědčené školitele, je to naprosto nereálné a mám obavy, že je to dost nereálné i pro školy, které sem tam nějaké školení ICT mají certifikované a několik jich do roka uskuteční, protože podmínkou projektu je i průběžný mentoring na školách. Dále by měl realizátor projektu pomoci ředitelům škol s výběrem techniky a s uskutečněním výběrového řízení. Moc si tedy samostatnou školu, jako realizátora projektu nedovedu představit. Předpokládám, že žádosti budou podávat snad nějaké velké školící organizace, které na to mají dostatek kapacit v personální oblasti. A v tom je pravděpodobně největší úskalí projektu. Myslíte si, že jim opravdu půjde o školy samotné, nebo jim půjde jen a jen o vlastní zisk a prospěch? Mám obavy, že to bude spíš to druhé.
Plně souhlasím s paní Evou, pro běžnou školu je to nereálné žádat samostatně. Pro nás je 30 škol celý okres, ono už ta školení pro učitele bude velký problém realizovat, je to kvantum hodin, nevím jakou představu měli úředníci, ale jako reálnou možnost vidím týdenní školení o prázdninách, v průběhu roku si to nedovedu jako ředitel školy představit. To bude nadšení ve sboru. Stojí vůbec těch 20 tabletů za to? Jenže to je právě to na co čekají, více zbude pro ty "připravené" a ještě se nám řekne "Když jsme vám peníze nabízeli, tak jste je nechtěli..." Uf
Když si tak čtu dosavadní diskuse na České škole, tak stejně většina škol se nemá zájem zapojit.
Snad jen doufám, že jich bude více než těch 270 ;-). Můj realistický odhad byl 1500-2000 škol... Ale po tom, co si zde pročítám, budu považovat za úspěch, když se dosáhne té dolní hranice, spíše uvažujme o 1000.
Byl bych však rád, kdybychom se již konečně začali dívat na takové výzvy, že to nejsou "dárky pro všechny". Pokud ale MŠMT chce rozdávat dárky a nárokování vzejde ze všech škol, pak prostředník (ať už je to kdokoliv - firma, vysoká škola, krajské vzdělávací středisko) může nanejvýš sledovat kvantitu, na kvalitu zapomeňme.
Škola by možná chtěla, ale připravit s rozmyslem takový projekt chce čas. V době, kdy na SŠ řešíme přijímací zkoušky a maturity už těžko najdeme kapacitu na sepsání kvalitního EU projektu a získání 30-ti partnerů.
už těžko najdeme kapacitu
Pokud, pane Klubale, něco nezbytně, ale doopravdy nezbytně potřebujeme, pak je to jenom otázka priorit a míry usílí.
blahoslaveni chudí duchem,kteří dosud nepochopili princip rop,ale možná vyjde nějaká inspirační metodická příručka od odborníků jako pan chládek,ráth,jourová aj.
Okomentovat