Na čerstvě spuštěném webu chciucit.cz jsou k vidění první video portréty. Podívejte se, jak jinak se dá učit matematika, poslechněte si, co by ve škole zrušila učitelka s patnáctiletou praxí.
Projekt „Chci učit“ zahajuje první dvojukázkou sérii video portrétů, které budou představovat silné a inspirativní učitelské osobnosti. Kratší verze medailonů představují jednotlivé učitele a učitelky, delší budou věnované otázkám či problémům, s nimiž se učitelé potýkají v praxi.
Web projektu „Chci učit“ by se měl postupně stát videotékou představující učitele a učitelky z českých, moravských a slezských základních a středních škol. První tři ukázky jsou již k vidění na www.chciucit.cz, na dalších se pracuje. Jejich autory jsou dokumentaristé Tomáš Škrdlant, Libor Kozák a Vojtěch Kopecký a Stanislav Miler. Výběr portrétovaných a vedení rozhovorů obstarává dlouholetá a zkušená učitelka Ivana Málková.
Portrétovaní na videu hovoří o tom, jak se jim v českém vzdělávacím systému pracuje a jak se vyrovnávají s jeho nároky. Jana Petrů, učitelka z waldorfské školy v Jinonicích, mluví o tom, kdy vnímá při výkonu své profese největší odpovědnost a odpovídá na dotaz, co by v českých školách změnila.
Tématem Vítka Březky, který působí na prvním stupni základní školy v Praze, je tlak na výkon, jemuž jsou vystaveny děti i pedagogové. Učitel s jedenáctiletou praxí hovoří o tom, jak se s ním vyrovnává. V jeho případě můžete už vidět krátkou i dlouhou verzi portrétu.
Portréty prvních dvou učitelů na webu chciucit.cz se můžete podívat ZDE.
Účelem medailonů je vyzdvihnout kvalitní pedagogickou práci a motivovat mladé lidi, kteří zvažují učitelskou kariéru. Upozorňovat na další inspirativní učitelské osobnosti může prostřednictvím stránek chciucit.cz i široká veřejnost.
Vítek Březka, pedagog Bratrské školy v Praze, řekl: „Celá doba tlačí na výkon. Nakonec i ti, kteří se ohánějí tím, že nechtějí dávat dítě do školy zaměřené na výkon, mají od třetí třídy nervy, aby se dítě dostalo na další školu.“
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
Ve Vítkově třídě je 17 dětí? Počítám správně?
Z mnoha příkladů dobré a ještě lepší praxe jsem nabyl přesvědčení, že ta nejmodernější pedagogika pro příští tisíciletí se už několik desítek let odehrává téměř výhradně na podlaze.
Pravdou je, že bez moderních digitálních technologií, to jest noutbůků a tábletů se při informatice na zem prostě nedostaneme.
Děkuji EDUinu za prošlapávání slepých cest.
O wladorfských školách postavených na Steinerově antroposofii ("Poznatky" Steiner získával pomocí hlubokého soustředění a meditace. Popisoval tři stupně poznávání: imaginativní, inspirativní a intuitivní. Tímto způsobem, soustavnou meditací, lze podle Steinera dospět k jasnovidectví a získat tak přístup ke kosmické paměti. Zanořen hluboko do této paměti potom Steiner přímo četl ve “virtuální knize poznání”, kterou nazval kronikou Ákáša. Toto slovo pochází z arabštiny a znamená astrální světlo.) více například na http://www.sysifos.cz/index.php?id=vypis&sec=1165077007.
tragedie českého školství v přímém přenosu....
Okomentovat