V Silicon Valley v Kalifornii byla otevřena první pilotní třída nové soukromé školy AltSchool. Ve třídě je 20 žáků ve věku od školky do páté třídy a výuka je založená na modelu, kdy se každý žák učí podle svých zájmů, s podporou skupinové práce a kolaborace.
Zakladatelem je M. Ventilla, který dříve pracoval pro společnost Google. Zastává názor, že veškeré učení má u žáka vycházet z toho, o co se zajímá. Plánem pro AltSchool jsou třídy jako samostatné jednotky rozmístěné v různých částech města, svěřené do péče a rozhodování učitele. Každá jednotlivá třída bude mít možnost flexibilně se přizpůsobit potřebám žáků a rodin. V souladu se zásadami „startup“ (začínající) společnosti by měl být model schopný okamžitých inovací a proměn a poučení z chyb.
Základem výuky jsou společné standardy, ale žáci nejsou zařazeni v ročnících, ale pouze ve volných skupinách starších a mladších. Model školy přebírá myšlenky vzdělávání založeného na kompetencích, waldorfské a montessori škol i postupy z domácího vzdělávání. Další nápad je přejatý z newyorské School of One, kde žáci pracují podle individuálních plánů a učitel jejich pokrok sleduje na kontrolním panelu, případně upravuje jejich zadání. Kromě individuálních úkolů jsou žáci zapojeni rovněž do skupinových projektů. AltSchool je v zásadě ziskový technologický startup, ale vzdělávací technologie nejsou ve škole všudypřítomné. Technologie pomáhají žákům sledovat jejich učení a dokumentovat práci, učitelé mají přehled o pokroku všech žáků.
Plánem vývojových techniků je vytvářet videozáznamy z práce jednotlivců a třídy, které pak budou učitelé analyzovat a přizpůsobovat podle nich své postupy. Záběry v reálném čase pomohou učitelům reagovat na problémy, kterých by si jinak ve vzdáleném koutě třídy nevšimli. Při vytváření záznamů však hrozí konflikt s nařízeními na ochranu soukromí žáků. V příštím školním roce by měla AltSchool otevřít několik tříd v San Francisku a dalších městech.
Kromě řízení škol se chce společnost zaměřit též na vyvíjení softwaru pro učitele, který by měl vycházet z úzké spolupráce vývojářů s učiteli ve třídách. Zakladatel M. Ventilla trvá na tom, že model není určen pro fungování jako klasická škola s rozsáhlou budovou a centrální administrativou, která umožňuje jen malou flexibilitu (podrobně o kladech i záporech modelu škol založených na využití technologií viz zde).
Zdroj: MindShift
Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
2 komentářů:
vytvářet videozáznamy z práce jednotlivců a třídy, které pak budou učitelé analyzovat
A je to tady. Já to říkal už prve, když žáci sepisovali petice, že je při výuce neustále zesměšňuji, že výklad je trvale nepochopitelný a že je toho prostě moc. Podivoval jsem se, že při těch dnešních možnostech za ta léta nikoho nenapadlo mě nahrát třeba na mobil a k petici záznam přiložit pro pozdější analýzu příslušnými orgány státní správy a samosprávy.
A hle, je to tady! Budeme dětičky taky nahrávat a analyzovat. Hele pocem, Semerád už zase hýká. A tady, Zachatá se u trojčlenky tváří jako tele... A až z nich jednou budou ministři školství, pošleme to do Střepin.
konečně rozumný návrh,kamery v prostorách školy (chodby,jídelna,šatny,záchody bych vynechal tam postačí citlivé hlásiše kouře) a záznamy z hodin a pak to pěkně pouštět na schůzkách,jelikož vyučovací hoduny jsou volně přístupné i záznamy by byly volně přístupné na stránkách školy....
Okomentovat