Učitelé a ředitelé newyorských základních škol, kteří odmítají zadávat žákům testy podle Společných státních standardů (Common Core State Standards – CCSS), vytvořili sdružení Teachers of Conscience a vydali společné prohlášení. Proti testům CCSS se postavili i učitelé v dalších státech USA. Učitelé odmítají „... postupy, které vedou ... k omezenému zaměření pouze na třídění a řazení dětí podle výsledků“.
V některých školách mají učitelé podporu i ze strany rodičů a ředitelů – učitelé tak mohou v průběhu testování pracovat s žáky, kteří se testu neúčastní. Jinde jsou žáci nuceni v průběhu testování pouze sedět a nerušit, jestliže test odmítají. V dopise ředitelce odboru školství města New Yorku, C. Fariňa, učitelé odmítají reformy spojené s testováním podle Společných standardů a vzdělávání založené na tržních principech. Poukazují na to, že v rámci reformy se veškerá pozornost soustředí na rozhodné testy, na testování jsou vynakládány vysoké finanční prostředky.
Skutečné vzdělávání zůstává stranou stejně jako otázky rovného přístupu ke vzdělávání a podpory žáků ze sociálně a ekonomicky znevýhodněných rodin.Autoři uvádějí, že reformní kroky „ ... narušují lásku učitelů k jejich práci a podkopávají vnitřní motivaci žáků k učení“.
Zdroj: Washington Post
Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
Z komára velbloud - tři učitelé napsali dopis, že nebudou testovat. A těch učitelů po USA je vícero. Článku chybí kontext, není jasné, o jaké testy a s jakým významem jde. Promiňte, ale je-li toto výstup "výzkumného oddělení společnosti Scio", které "provedlo výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání", pak je mi takový výstup na nic.
Smyslem těchto anotací je především to na takový článek upozornit. Vždy je uveden odkaz na zdroj a odtud je zpravidla možné hledat dál a najít si i potřebný kontext. Pokud tedy někdo dělá "z komára velblouda", pak to je asi The Washington Post. Zda a jak ten komár vyroste teprve uvidíme.
Právě že jsem si na ten odkaz klikl, článek přečetl, v diskusi zahlédl tři názory pro a jeden proti. Všechno 14 dní staré.
Klikl jsem si i na druhý odkaz, ale čas procházet, co CCSS vlastně znamená a čemu má sloužit, už nemám. Proto jsem se vyslovil, jak jsem se vyslovil.
Common Core State Standards je většinou států v USA používaný standard popisující výukové výsledky, podle něhož se tyto také ověřují. Diskuze o tom, zda je plošné testování správné asi nikdy neskončí. Riziko, že se bude učit jen na testy je i podle mne příliš velké. Za prokazatelné považuji to, že se nové plošné testy v USA opravdu snaží podchytit co největší část požadovaných výstupních kompetencí žáků. Právě teď se zavádějí tyto nové testy - viz http://spomocnik.rvp.cz/clanek/16641/
Děkuji.
Okomentovat