Jednoduchá otázka. Odpověď: Nemůže. Ani na základní škole. A pokud je to navíc člověk s přirozenou autoritou a pedagogickými schopnostmi? NE, nemůže. A pokud už deset let na českých školách v minulosti učil? NE, nemůže, nemá vystudované pedagogické minimum a nesplňuje dikci Zákona o Pedagogických pracovnících.
Z článku Václava Klause ml. v Novinky.cz vybíráme:
Ale spíše mějme na zřeteli těch 10 000 učitelských obětí již na školách působících a státem takto šikanovaných. Spolu s nimi je šikanován skoro každý český ředitel, který bude muset situaci nějak řešit. Ve smyslu koho postaví v září před katedru?
A co na to ministr školství Chládek? Ten již stihl slíbit v několika městech výstavbu stadionů (za peníze daňových poplatníků) včetně Národního fotbalového stadionu, fušovat do řemesla ministru spravedlnosti ohledně trestání mladistvých a pár podobných podbízivých gest. Nicméně k výše zmíněnému obrovskému problému se učitelé zatím jen dozvěděli, že by mohly vzniknout „komise“, které by prošetřily nepostradatelnost některých zákonem postižených učitelů.
Přečtěte si: Může učit nositel Nobelovy ceny za chemii na české střední škole chemii?
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
17 komentářů:
Nemůže. Ani na základní škole.
Nesmí. Natož pak na základní škole.
A jestli něco, tak v rámci projektového dne na besedu s žáky, nebo odpoledne by mohl být k ruce vedoucímu kroužku mladých chemiků.
Podobným případem byli/jsou vyučující IT.
Tý vogo. Tak já jsem zázrak!!!
Kdo to je, ten Václav Klaus ml.? Feřtekovo asistent?
Nemůže, děti, umřel... Jediný český laureát Nobelovy ceny, pan profesor Heyrovský, není už téměř půlstoletí mezi námi. Ale kdyby byl, nepředpokládám, že by pro něj byl po obsahové stránce problém dodělat si za dva semestry pedagogické minimum.
Pravda, je to pár pátků a sobot, ale ve srovnání s tou chemií to není nikterak bolestivá záležitost.
"Významná část z postižených jsou vynikajícími učiteli s patnácti či více lety praxe." - odkud to pan VKml. ví? A proč nám nesdělil, kolik procent či kusů tato významná část tvoří?
Je to s články pana byvšího ředitele problematické - vzpomínám na jeden, v němž se napřewl do nacistických příbuzných jednoho z prezidentských kandidátů a sám přitom opomněl na svého dědečka spolupracovníka tajné polici Slovenského štátu. Pak má jeden věřit jeho děravé hlavě...
Pan Klaus upozornil na závažný problém, který je širší, než se zdá: Nositel Nobelovy ceny za medicínu by v mnoha případech nesměl dělat ani praktického lékaře (z malicherného důvodu, že třeba studoval biologii či chemii), slavny akademik Wichterle sice vymyslel kontaktní čočky a náhradu poškozených očních čoček při šedém zákalu umělými, ale nesměl by u nás dělat očního lékaře a vlastní očky předepsat. Pak se divíme, jak to v ČR vypadá.
Prosím Vás, co by nositel Nobelovy ceny za cokoliv ve škole dělal? Vždyť tam musel více či méně trpět už jako dítě. Jako učitel by se tam po týdnu musel zbláznit.
Prosím Vás, co by nositel Nobelovy ceny za cokoliv ve škole dělal? Vždyť tam musel více či méně trpět už jako dítě. Jako učitel by se tam po týdnu musel zbláznit.
nějak mně uniká logická podstata sdělení,neboli jak souvisí nositel nc s českým školstvím?nebo se jedná o nějakou složitou persvazivní metaforu?mohl by mně to někdo "rozklíčovat"...
Pak se divíme, jak to v ČR vypadá.
Nu, chtělo by se, pane Jenyku, říci zaplaťpámbu. Špičkový chemik jako očař? Jen doufám, že se silon nepoužívá na štětiny zubního kartáčku, protože pak byste vědce světového formátu vybavil kompetencí vyvrtat zoubek až na nerv. A nejlépe vrtačkou postavenou z Merkuru. Nakonec, proč ne. Když s jeho pomocí vystředil čočku...
Není mi jasné ani trošku, kde se vzala ta představa, že učitel vyššího stupně může běžně zastat práci učitele nižšího stupně. To by mne skutečně zajímalo, jaké asi tak má vědec přednášející na vysoké škole kompetence pro práci s dětmi, které jsou vybaveny mnohými specifickými vzdělávacími poruchami.
Poradce Klaus je zřejmě přesvědčen, že po absolvování čtrnáctidenního školení může kdekdo zastávat jakoukoli funkci ve státní správě. Ale abych mu nekřivdil, možná má takovou nějakou zkušenost ze svého okolí. A tak to bere jako běžný jev. Nakonec proč ne, když u nás může doopravdy kdejaký kašpar dělat i pobočníka Jeho vznešenosti.
Hledal jsem hledal, kolik nekvalifikovaných učitelů učí v Bavorsku. Tipněte si sami.
Tak tipuji. Je to různé, tak jako u nás, škola od školy. Hlavní roli hraje přístup ředitele a pohybuje se to v rozmezí 0-100 %.
Já bych tipoval nula.
Hledal jsem hledal, kolik nekvalifikovaných učitelů učí ve Finsku. Tipněte si sami.
20. dubna 2014 10:46
V rámci projektu Comenius nám kolegové sdělili, že o tomto problému vůbec neslyšeli. Já jsem je ubezpečil o tom, že v ČR absolvent SŠ skutečně neprovádí operaci oka.
Možná, že v těch divných zemích ani nevědí, co to takový nekvalifikovaný učitel vlastně je.
Slyšel jsem, že existují země ještě zvláštnější, kde třeba pedagoga pro výkon funkce ředitele školy pečlivě vybírájí mezi těmi nejlepšími a systematicky jej připravují dlouhá léta. Natož aby jeho ustavení do funkce svěřili poměrně slaboduchým bavičům, kteří u chatrně vzdělaného občanstva právě vyhráli anketu oblíbenosti.
To je pořád tipněte si, tipněte si.
Už jsem tipoval, teď bych se rád dozvěděl, jestli dobře...
20. dubna 2014 18:50
O%
Vypadá to, že některé naše školy do toho Finska nevpustí, prostěěě.
Ledaže by ministr školství dojednal nějakou výjimku.
Okomentovat