Víte, jak se lze stát ze dne na den poradcem ministra školství? Musíte poctivě učit 44 , žáci vás musí respektovat a mít natolik rádi, že vás přihlásí do ankety o nejoblíbenějšího kantora Zlatý Ámos. Pak je třeba tuto soutěž vyhrát, získat si porotu i ministra a je to. Přesně to se stalo učitelce chemie z Gymnázia Jiřího Wolkera v Prostějově Ivance Hájkové.
Z článku Kateřiny Perknerové v Deník.cz vybíráme:
„S panem ministrem jsme potancovali na Kantorském bále, popovídali a v pondělí mi přišel mail, že by stál o moje služby. Překvapilo mě to a měla jsem radost," řekla v pondělí Deníku Ivanka Hájková. Žáci už ji prý zásobují nápady, kterými by ministra školství Marcela Chládka (ČSSD) měla zasypat. Například na zrušení tělocviku a zařazení více hodin chemie. S tím by ale čerstvá nositelka korunky Zlatého Ámose v Praze nezabodovala.
Ministr Chládek, který je aktivní sportovec a bývalý fotbalový rozhodčí, totiž usiluje o rozšíření výuky tělesné výchovy. S vlastním podnětem naopak Ivanka Hájková může slavit úspěch. „Určitě panu ministrovi navrhnu, aby matematika byla u maturity povinná," řekla Deníku a na námitku, že za to ji většina žactva asi nepochválí, odvětila: „Toho se nebojím, já jsem totiž schopná matematiku naučit kdekoho."
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
Matematiku je možná možné naučit kohokoliv, ale naučit Chládka používat hlavu i na něco jiného než jako místo kam se odkládá kulich, toť holá nemožnost...
Matematika je u maturity nezbytná, ale nelze ji naučit kdekoho. Část populace tedy zřejmě "dobrovolně" posílí učňovské obory. Tím se dosáhne vnitřní rovnováhy. A o to zřejmě jde. Jinak paní učitelce přeji hodně zdraví v důchodu.
kdo jiný by mi měl v oblasti školství radit než nejlepší a nejoblíbenější učitel
To rozhodně! Poradce jako vítěz ankety možná lepší než příbuzný kamarádíčka. A to se budou poradci každý rok obměňovat, nebo se budou na ministerstvu hromadit? Ještě tam, tuším, ani neskončil audit na externí služby.
Zřejmě předobraz stanovení kritérií při projektování kariérního řádu. Hlasovačka esemeskami jako v superstár.
Ovšem z výpovědi zlaté paní kolegyně se možná nabízí i přímá souvislost mezi oblibou u žactva a počtem vypitých žejdlíků na školní akci.
Mám osobní zkušenost z jedné zahraniční školy, kde si učitelé dávali poměrně velký pozor, aby se neprovalilo, že jsou nějak výrazně oblíbení, protože jim hrozilo, že se jako zkoušející moc neuplatní. Ale to už je dávno.
Spíš mám ale trošku problém s tou vazbou mezi nejoblíbenější a nejlepší učitel. Z jak velké množiny?
No, hezky si pan ministr přihřál mediální polívčičku. Možná by ještě mohl udělat pár kliků, a nebo rovnou skolit medvěda.
Je dobré si uvědomit, že Zlatý Ámos je taková učitelská Miss.
Každý chápe, že vítězkou není nejhezčí, ani nejchytřejší dívka v republice, ale prostě jedna dívčina, kterou podle nějakých, víceméně subjektivních, kritérií vybrali diváci pomocí SMS z těch několika přihlášených děvčat. Tuším, že je do soutěže "oficiálně" přihlašují jejich kamarádky, nebo rodiče.
Na druhou stranu, pokud to pan ministr myslí vážně, tak se aspoň občas zeptá na názor někoho, kdo se reálně vyskytuje v reálné škole. A nikoliv tedy jen "odborníků na vzdělávání", kteří se vyznačují veskrze tím, že napsali hodně článků o tom, jak by to mělo ve škole fungovat, kdyby byly školy a žáci v nich takoví, jak si "odborník" představuje, že by měli být.
Řečeno moderní terminologií, ministr zařadil do portfolia poradců jednu virtuální celebritu z reálného školství, kromě mnoha virtuálních odborníků na virtuální školství.
se aspoň občas zeptá na názor
Tedy, pokud by to, pane poste.restante, mělo být tak, že by mi bylo dopřáno sluchu pouze tehdy, kdybych se víceméně úspěšně promenoval po molu v plavkách, pak si raději vlastnoručně vyrvu jazyk z huby.
http://bit.ly/1svn9sd
Okomentovat