Patlá vaše dítě češtinu? Už se ničemu nedivte! Jak se má naučit ve škole správně používat svou rodnou řeč, když to nezvládne ani muž, který má české školství řídit. Marcel Chládek absolvoval gymnázium v Novém Strašecí, které se paradoxně pyšní právě jménem Jana Amose Komenského. Poté vystudoval Filozofickou fakultu Univerzity Karlovy, kde dokonce složil v roce 2006 rigorózní zkoušku, a získal tak jeden z nejoceňovanějších akademických titulů doktora filozofie.
Z článku Adiny Janovské v krajskéListy.cz vybíráme:
"Když je člověk ministr školství, neměl by iritovat učitele češtiny. Tak jsem si řekl, že ji poprosím o spolupráci,“ přiznal ministr Chládek sebekriticky médiím, ovšem až poté, co si vyhledávaná lektorka fonetiky a správného vyjadřování Jana Postlerová posteskla, že místo spisovného „bychom“ používá na veřejnosti hovorové „bysme“. Jednou za deset dní se tudíž Chládek vrátí do pomyslné školní lavice, aby se pod vedením uznávané jazykové pedagožky zbavil svých vyjadřovacích zlozvyků a přestal dělat ostudu ministerstvu školství a našemu vzdělávacímu systému jako celku.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
Mně tedy zase až tak nevadí, že ministr říká bysme místo bychom, ale vadí mi jeho mlžení ohledně získaného titulu Mgr.
Domněnka paní redaktorky, že ho získal po gymnáziu na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy je mylná, tam dělal až rigorozní zkoušku v roce 2006. Titul Mgr.v boru výchova a vzdělávání dospělých získal na nějaké záhadné pedagogické fakultě viz www.kr-stredocesky.cz/portal/Attachment.ashx?id=1775f58b-9757...
A jen tak na okraj, za takto zpracovaný životopis by se dneska styděl i absolvent učňovského oboru.
Pokrok nezastavíš! Tituly se kupují, posty politizují a přece se točí! Doufám, že pan ministr používá také "by jste". To zní tak hyperkorektně, že se mi vždycky podlamují kolena.
Ale nerušme, teď je na programu tažení proti automatům. Půjde to jen ztuha. Někteří rodiče prý nemají čas udělat svačinu.
Pan ministr Chládek vystudoval Vojenskou politickou akademii Klementa Gottwalda v Bratislavě, která připravovala kádry pro výkon základních politických funkcí v ČSLA. Tedy politruky. Naštěstí díky listopadu 89 nedostudovali na politruky, ale na pedagogy. Titul Mgr. získal v roce 1992.
nejen politruky (zaměstnance čsla) ale i pracovníky vkr a další obory pro zaměstnance mv,u které složky tedy byl v zaměstnaneckém poměru,jestliže studoval na této škole?
Okomentovat