O problémech školství v pořadu Alter eko diskutovali šéf Microsoftu pro Evropu Jan Mühlfeit a ministr školství Marcel Chládek.
Z rozhovoru v Ekonom.iHNed.cz vybíráme:
Učitelé tak vlastně odemykají potenciál každého jednotlivce čili každého studenta.
Jednoznačně. Klíčovým nositelem změny je učitel. Pokud nezměníme učitele, nezměníme jejich přípravu, nepřipravíme jim podmínky pro jejich práci, ta změna nepřijde. Mimochodem, stále tu přetrvává názor, že informace získáváme ve školách, v těch kamenných budovách. Tak to ale není, děti a studenti získávají daleko více informací mimo a učitel má být průvodcem těmito informacemi.
Přečtěte si: Kdy se Češi dočkají finských škol? Problémy školství podle ministra Chládka
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
10 komentářů:
Kdy se děti dočkají finských škol? - Až se vystěhují do Finska.
Finská škola funguje ve Finsku. Proč ji importovat sem? A proč ne čínskou školu? Vzhledem k úspěnosti východoasiských škol v mezinárních testování?
Kdy se děti dočkají finských škol? - Až se vystěhují do Finska.
Finská škola funguje ve Finsku. Proč ji importovat sem? A proč ne čínskou školu? Vzhledem k úspěnosti východoasiských škol v mezinárních testování?
A nebo, až se dočkáme finského ministra školství.
Švédská množinová reforma, finské školství, RVP-ŠVP reforma česká. A stále to v ČR stojí za houbec. Možná je to tím, že do českého školství plyne "hodně peněz".
nic z finska nelze u nás aplikovat:politický systém nf,ekonomické osmiletky-dvouletky,podpora státních firem a exportu,nemožnost odklánění a tunelování atd. prostě v českém prostoru naprosto k ničemu...
Možná by stačilo aplikovat jediný prvek finského systému.
Neuvažovat v perspektivě "do nejbližších voleb", ale v korektní politické diskusi se shodnout s opozicí na dlouhodobém strategickém rámci směřování země a pak k tomuto cíli postupně kráčet bez ohledu na to, kdo je zrovna u vlády.
v korektní politické diskusi se shodnout s opozicí
Ani jsem netušil, že je nám to Finsko až tak moc vzdálené.
A řekl bych, že v tomto směru nadchází čas k oprášení ruštiny.
finsko je nám hodně vzdálené,žádná opozice tam neexistuje,všechny strany které se dostanou do parlamentu jsou vládními (liší se jen počtem min. postů-podle hlasů) a podepisují společné vládní prohlášení,jo učí se rusky,oni totiž ekonomicky ovládli ruskou karélii (dřevozpracující průmysl) a teď se chystají dál,na archangelsk,chtějí se podílet (spolu se švédy-taky se začali učit rusky) na výstavbě staré "stalinské" severní železnice,což bude obrovský byznys (od výrobců kolejí.přes lokomotivy,stavebí stroje až po výrobce vodky)
zatímco my se rusky neučíme,státní strojírenské firmy nemáme,technické kádry nemáme-průmyslovky jsme předělali na "it ekonomky",a po těch aférách s lihem tam nemůžem dodávat ani tu vodku...ale na rozdíl od finů máme větší demogracii,protože máme vládní koalici a její opozici,a spoustu výborů,podvýborů,komisí...kam se na nás hrabou nějací finové, kteří chtějí makat někde v té zimě na severu ruska...
Okomentovat