Z dopisu vybíráme: "Žádáme Vás, pane ministře, abyste nedopustil pokračování trendu postupné likvidace přiměřeného vzdělávání pro neúspěšné žáky, trendu likvidace alternativní linie v základním i středním vzdělávání pro žáky Selhávající v běžných vzdělávacích programech. Abyste nedopustil prosazení necitlivého inkluzivniho vzdělávání, které sníží šance selhávajících žáků a prohloubí propad vzdělávacího potenciálu základních škol."
Otevřený dopis ministrovi školství, mládeže a tělovýchovy
PhDr. Marcel Chládek, MBA ministr školství, mládeže a tělovýchovy
Karmelitská 7
Praha 1
118 12
Vážený pane ministře,
v českém školském systému se v posledních letech dějí změny, které se jeví jako nevratné a natrvalo tak mohou poškodit úroveň vzdělávání a vzdělanosti v našem státě.
Díky úsilí tzv. ochránců lidských práv, nestátních neziskových organizací, vládní Agentury pro sociální začleňování a Kanceláře veřejného ochránce práv se likviduje zaběhlý a funkční systém základních škol praktických (dříve zvláštních škol), které vzdělávají žáky nezvládající nároky běžné základní školy, žáky s lehkým mentálním postižením, ale i žáky, jejichž rozumové schopnosti jsou v hraničním pásmu, ale nejsou úspěšní z jiných důvodů. Záminkou je údajná diskriminace romských žáků, kteří jsou prý do těchto škol úmyslně zařazování kvůli sociálnímu znevýhodnění a brání se jim tak v rovném přístupu ke vzdělání. Vzdělávání žáků v základních školách praktických není a nikdy nebylo vzděláváním žáků sociálně znevýhodněných. Ministerstvo školství v roce 2011 úpravou příslušných vyhlášek znemožnilo doporučování a zařazování žáků do základních škol praktických, pokud byly jejích schopnosti diagnostikovány nad hranicí lehkého mentálního postižení (LMP). Žáci se schopnostmi v hraničním pásmu, kteří nezvládají učivo ani při opakování ročníku, musí zůstat V rámci inkluzivního vzdělávání v běžné třídě, kde nadále selhávají, čímž se ještě zhoršují jejich šance na úspěch.
Počet žáků V základních školách praktických citelně klesá, což povede v blízké budoucností k jejích zániku; hrozí zánik upraveného vzdělávacího programu, který zohledňuje snížené schopnosti žáků a umožňuje jim úspěšně získat základní vzdělání. V důsledku toho citelně klesá úroveň a vzdělávací potenciál tříd základních škol, neboť zde zůstávají žáci, kteří nejsou schopni učivo zvládat a vážou na sebe Stále více energie učitelů. Z tříd základních škol už navíc odcházejí na víceletá gymnázia nejen Žáci nadprůměrní, ale i průměrní.
Žádáme Vás, pane ministře,
abyste nedopustil pokračování trendu postupné likvidace přiměřeného vzdělávání pro neúspěšné žáky, trendu likvidace alternativní linie v základním i středním vzdělávání pro žáky Selhávající v běžných vzdělávacích programech. Abyste nedopustil prosazení necitlivého inkluzivniho vzdělávání, které sníží šance selhávajících žáků a prohloubí propad vzdělávacího potenciálu základních škol.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
0 komentářů:
Okomentovat