Jan Wagner: V čem je Výzva 51 zmetek z hlediska moderního ICT

sobota 5. dubna 2014 ·

Úředníci ministerstva školství opět ukázali neschopnost a do Výzvy 51 se dostala tabulka doporučeného hardware pořizovaného v projektu, která školy vysloveně hloupě omezuje v možnostech nákupu moderních technologií.


Tabulku jsme již zveřejnili v článku Výzva 51 je tady! Jde skutečně o "Tablety pro učitele"?:



Překvapivé je, že z podmínek vypadl požadavek na dotykové ovládání, který byl vzhledem k zaměření výzvy na v blízké budoucnosti běžná zařízení v původních návrzích obsažen. Větu z přílohy výzvy: "Z projektových prostředků budou pořízena potřebná mobilní (dotyková) zařízení v počtu odpovídající max. počtu zapojených pedagogů v obou aktivitách B2 a B3."

Omezení tabletů "vnitřní paměť min. 2 GB, úložiště min. 16 GB, velikost displeje min. 7", rozlišení min. 1024x768, operační systém max. cena 15 000 Kč" zbytečně nahrává dražším typům a vyřazuje řadu modelů s dobrou užitnou hodnotou s pamětí jen 1 GB. Překvapivé je zvýšení maximální ceny oproti pracovní verzi výzvy z konce února: "vnitřní paměť min. 2 GB, úložiště min. 32 GB, velikost displeje min. 9", rozlišení 2048x1536 max. cena 13 000 (vč. DPH)".

Kategorie netbook a notebook naprosto nesmyslně omezuje "interní úložiště min. 250 GB": moderní netbooky, notebooky i ultrabooky využívají SSD disky i s kapacitou jen 32-128 GB. V době cloudu a online úložišť Disk Google nebo Microsoft OnaDrive je navíc podobné omezení naprosto zpátečnické.

Uvedená omezení například zcela vyřazují některé moderní kategorie zařízení: Chromebooky nebo tzv. phablety. Navíc se například do finančního limitu tabletů nevejdou nové modely Dell Venue Pro 11, které jsou pro učitele možná vhodnější než dražší notebooky...

V poznámce je sice uvedeno "Pokud by bylo pořizováno zařízení, které je jiného typu než uvedený výčet možných příkladů, je nutné tuto okolnost uvést v projektové žádosti a podrobně popsat důvody tohoto rozhodnutí.", ale vzhledem k dalším podmínkám výzvy je tato možnost opravdu jen teoretická.




42 komentářů:

Eva Adamová řekl(a)...
5. dubna 2014 v 10:58  

No já mám spíš trošku obavy z toho, že do pozice koordinátorů projektů na školách na cca 0,5 úvazku se delegují sami páni ředitelé a ICT koordinátoři, kteří budou kolem dodané techniky skutečně běhat to budou dělat zadara.

Unknown řekl(a)...
5. dubna 2014 v 11:18  

Já se zase bavím představou, jak ministerstvo přiměje školu vrátit peníze, protože si na ní sice v souladu se svým stávajícím vybavením, ale v rozporu s pravidly nepřiplatí za operační systém. Možná bude prostě lepší koupit o stroj míň a mít klid.

obyčejná učitelka řekl(a)...
5. dubna 2014 v 11:44  

Pokud projektovou specifikaci vytvářel určitý konkrétní dodavatel, je to zcela pochopitelné...

David Hawiger řekl(a)...
5. dubna 2014 v 11:44  

Janek poukazuje na jeden z problémů výzvy.
Jelikož si bude škola "soutěžit" technologie pro sebe (viz partnerství s příspěvkem), mohou poptávat "klasické netbooky/notebooky" s myšoidním ovládáním argumentujíce, že to je pro učitele nejmenší zlo. Ono se to toiž příliš nebude lišit od toho, co již mají v kabinetech či sdílené ve sborovnách. Jen přibude "rádoby" mobilita, maximálně však z domova na svůj stůl ve škole.

Nicméně přeji tomuto projektu co nejvíce ředitelů, kteří budou již ve výběrkách natvrdo požadovat dotykáče. A snad se najdou i takoví, kteří se skutečně posunout "do mraků" - i když v tom momentě pro ně bude 250 GB diskové kapacity zcela k ničemu (maximálně tak pro "střílečky" pro děti našich učitelů ;-) ).

Radek Sárközi řekl(a)...
5. dubna 2014 v 12:02  

Do ceny tabletů se vejde toto zařízení: Acer Iconia Tab :

http://tablety.heureka.cz/acer-iconia-tab-w510-nt-l0mec-007/specifikace/#text

Pavel řekl(a)...
5. dubna 2014 v 12:39  

Klasická malá domu Microsoftu.. Chromebooky stojící 100 USD holt 250 GB disk nemají a nepotřebují. Jsou známa jména konkrétních lidí co výzvu napsali a co ji oponovali?

Radek Sárközi řekl(a)...
5. dubna 2014 v 13:04  

Chápu trochu, proč se určuje minimální konfigurace a maximální cena. Aby si někdo za maximální cenu nekoupil minimální konfiguraci a rozdíl nešel do jeho kapsy... To se asi u OP VK stávalo.

Zdeněk NUTZ řekl(a)...
5. dubna 2014 v 14:14  

Tak hlavně si nakupme tablety bez klávesnic, s nějakým alternativním systémem a s nevyměnitelnou baterií. Už se těším jak budeme udržovat udržitelnost až za 3 roky dojde v těchto tabletech k nutnosti vyměnit nevyměnitelnou baterii. A teď konec sarkasmu: Jestli muže moje skromná osůbka něco poradit, dejte přednost tabletům s klávesnící, s vyměnitelnou baterií a operačním systémem Windows a s monitorem nejméně 11". Ne proto že jsem dealer Microsoftu........ Zdeněček radílek

David Hawiger řekl(a)...
5. dubna 2014 v 14:50  

ad Pavel Sodomka:
Má náklonost ke službám Googlu je asi známa. Nicméně si nemyslím, že to je malá domů Microsoftu. Lze totiž očekávat, že to bude majoritní poptávka z terénu. Upřímně to přece jen chce odvahu na straně ředitele, aby "najednou" učitele přiměl k takové změně.
Budu však rád, když se najde žadatel, který nabídne školám s takovou odvahou (Google/Android) zapojení.
Jednota śkolských informatiků a GEG ČR již takové školy oslovuje. Ale ty školy si samy žádost nepodají.

ad Zdeněk Nutz:
Souhlasím, jen ten operák by mohl být i jiný. Ne každá škola stojí a padá na Win serverech. Co tak třeba Ubuntu? Moje děti doma mají na mém notebooku Win7 (heč ;-) ) a na počítače v pokojíku právě tento systém. A že by z toho měly tiky, to se vůbec říct nedá.

Anonymní řekl(a)...
5. dubna 2014 v 15:49  

Lobystický zájem je naopak prodávat cloud jako úložiště, i když se ukázalo, jak může být rizikový v oblasti ochrany soukromí. Ten komentář od autora je naopak tendenční. Celkově je za tím vším vidět pirátská snaha, blížící se volby do EU a snaha o zviditelnění na základě kritiky prakticky kohokoliv a svého zaujetí, jak má vypadat nákup. Viz kritika specifikace 1GB paměti, která je směšná. Nákup představuje investici, která bude zhodnocena v následujících min. 4 letech. Chce autor říci, že 2GB je v horizontu 4 let přehnaný požadavek? Nebo je jen důkaz neschopnosti jednoduchého strategického myšlení autora článku? Celkově z toho je vidět neprofesionální přístup, ale jen politický zájem autora o kritiku za každou cenu hledající libovolnou banalitu, za kterou je možné jiné subjekty napadnout. A také je zde jasně vidět lobystický zájem autora nejen politický, ale prosazující společnost Google.

krtek řekl(a)...
5. dubna 2014 v 16:04  

Já mám pořád zásadní problém pochopit, v čem je přínos tabletu. Teda kromě toho, že je malý a lehký.
Kdo zajistí dostupnost signálu wi-fi po škole? Jsou školy vybaveny wi-fi nebo až pozdě zjistí, že tablet je jedna věc, ale tablet bez internetu je v podstatě k ničemu?
Nedávno někdo upozorňoval na studii, která říká, že z klasické knihy si člověk pamatuje více, že z vytištěného textu s výpisky a podtrháváním si pamatuje ještě více. Asi jsem nějaký zaostalý ;-)

Zdeněk NUTZ řekl(a)...
5. dubna 2014 v 16:39  

Mám otázku. Na naší vesnické škole kde jsou 4 PP mají všichni už asi tři roky každý vlastní velmi dobrý notebook, připojený přes Wifi ke školnímu serveru a ve třídách k interaktivní tabuli a dataprojektorem. Co si mají pořídit z této výzvy? To je zase jako Indoš v době kdy většina škol dávno internet měla. A nepište, že se nemusíme zúčastnit!Ach jo.....

Zdeněk NUTZ řekl(a)...
5. dubna 2014 v 16:41  

Nemůžu ani uvěřit, že se někdo opět snaží takto plýtvat penězi o ničem a za nic. Textu výzvy, ačkoliv jsem dlouholetý ajťák a myslím si že o tom něco vím, vcelku vůbec nerozumím. Proč si nemůžeme koupit třeba nový server, nebo posílit IKT učebnu, nebo třeba jen Windows 8, nebo výukové programy? Proč zase někdo určuje co si musíme koupit, když to nepotřebujeme???? A školení a na co a koho? Tak snad jsem tady nějaký IKT metodik abych si svoje ovečky uměl proškolit kdykoliv, kdekoliv a z čehokoliv? Nebo to zase bude moci školit jenom někdo určený?

Anonymní řekl(a)...
5. dubna 2014 v 16:52  

ad Zdeněk Nutz - to jsou moje slova. je to jen tlak firem jako Microsoft a Google a jejich oveček, aby si připravovali půdu pro své technologie. Není to diverzifikovaná volba jednotlivých škol, jejich svébytnosti, kde by se po dohodě s rodiči i dětmi dohodli, co je zajímá, kam investovat a jak vést vzdělání i podle geo-specifických požadavků a potřeb tamních firem. Ne, je to centralizovaný přístup, prosazování cloudu, prosazování Android a Win, prostě nějaký univerzální všeználek rozhodne, co je nej technologie a HW/SW a rozdělí si pozice. Tady autor článku si ještě na tom hřeje svojí politickou polívčičku před EU volbami. Klasická ČR, kde ne aby se peníze poskytly školám a nechala se spolurozhodovací diverzifikovaná a decentralizovaná pravomoc, tak se to upeče stejně jako to byl Indoš. Opakuje se to v bleděmodrém. Vůbec nejde o učitele, o žáky, ale jen o to, jak připravit další revenue stream pro gigantické IT firmy a k tomu jim slouží armáda zdejších lobistů, co si na tom taky hřeje svoje osobní cíle. O děti, vzdělání a školství prakticky vůbec nejde.

Eva Adamová řekl(a)...
5. dubna 2014 v 17:30  

"A nepište, že se nemusíme zúčastnit!"

Při celkové alokaci na výzvu 600 mil Kč a minimální částce na jeden projekt 15 mil může být podpořeno maximálně 40 projektů. Při povoleném rozsahu 30-50 škol v jednom projektu tedy vyjdou peníze maximálně na 2000 škol. Mimopražských základních škol je cca 4000, z toho jen škol do 200 žáků, tedy v projektu upřednostňovaných, je 2500. Navíc do toho může být zapojena i jedna pětina SŠ (podíl ZŠ:SŠ zapojených do projektu má být 4:1). Takže na všechny se určitě nedostane a nutit školy do účasti nikdo nebude.

Mně by spíš zajímalo, jakým způsobem bude zapojování škol do projektů fungovat.

Zdeněk NUTZ řekl(a)...
5. dubna 2014 v 18:05  

Někdo už to tady psal, ale když jsem se tedy snažil najít něco, co by mohlo mít smysl, tak jsem našelo toto. Je to vlastně hibrid noteboku a tabletu, se systémem připojitelným do školní sítě a využívající stavajíci znalosti většiny kantorů. Jenže se nám to jaksi nevejde to těch tabulek?!?!?!?!
http://www.alza.cz/acer-iconia-tab-w700p-323b4g06as-64gb-bt-klavesnice-d476753.htm

Nicka Pytlik řekl(a)...
5. dubna 2014 v 21:39  

"A nepište, že se nemusíme zúčastnit!"

Jsem docela rád, že se jako prostý učitel informatiky nemusím obdobných kvasů účastnit v jakékoli formě.

Janek Wagner řekl(a)...
6. dubna 2014 v 13:04  

Anonym b15bddc8-bcc8-11e3-af57-000bcdca4d7a mě napadá ze všech stran, takže několik vysvětlení: cloudová úložiště nabízí kde kdo, nejen MS a Google. Z hlediska dostupnosti výukového obsahu je jejich využití vhodné, pokud chceme k němu žákům i učitelům zajistit spolehlivý přístup z domova. Školní server ale bude určitě ještě dlouho nezbytný. Co se týče minimální paměti 2 GB: podívejte se do aktuální nabídky, který tablet zadání vyhovuje. Mnou zmíněný Dell s Win8 ne, jsem tedy proto agent Google? Moje dlouhodobá propagace Open Source Software nijak s mou politickou orientací nesouvisí. A v článku o ní není ani zmínka...

Unknown řekl(a)...
6. dubna 2014 v 13:17  

5. dubna 2014 16:04
Krtek

Jsem stejného názoru, navíc k čemu je wi-fi, když se od školy vzdálím 100m? Nevidím žádný přínos. Tablet se doma toulá někde v koutě (chce novou baterii) a synové se taktéž rychle vrátili k původním PC. Důležitá je především mobilita. Za pár let tato technika bude absolutní šrot, který po 5 letech odepíšeme. A dotyčná suma vyletí komínem. A to mnohdy bez výraznějšího užitku. Chudáci daňoví poplatníci z EU.

Unknown řekl(a)...
6. dubna 2014 v 13:26  

6. dubna 2014 13:04

Janku, nechci provokovat, ale možná neznáte až tak dokonale realitu současných ZŠ. Jde vesměs o kolektivy učitelů od 40 let výše. S tím souvisí i "jistý" přístup k této problematice. Otázkou také je to, kolik financí z onoho projektu zůstane pod nehty organizátorů a školitelů.

Nicka Pytlik řekl(a)...
6. dubna 2014 v 13:46  

dotyčná suma vyletí komínem

Řekl bych, že tuto skutečnost si uvědomuje drtivá většina zainteresovaných lidí. Podstatné je, aby se peníze, které se tu v nadsázce povalují, nějakým pokud možno vhodným a průchodným způsobem dostaly do našeho hospodářství a alespoň trošku přispěly k byť drobnému polepšení jeho neradostného stavu. Je třeba najít komoditu, která se tváří jako moderní a pro zastavení poklesu vzdělanosti a nárustu konkurenceschopnosti nezbytná. Mediální masáž ze strany odborných konzultantů a náčelníků odborné veřejnosti běží permanentně a naplno.
Systém je nastaven tak, aby se významná část peněz rozptýlila mimo prezentovaný cíl čerpání fondů. Aby se na to mohla nabalit nezanedbatelná část státní správy, externích služebníků, poradců a dalších přísavek.
Pro naplnění pravého smyslu těchto aktivit je naprosto nezbytné vydělit část prostředků i na vhodnou motivaci činovníků, kteří zabezpečí jejich realizaci. Že je to z celkového objemu rozptýlených peněz jen pár šupů, není až tak důležité. Pořád se najde nemálo řídících vrstev s už tak provrtanými koleny. Je nezbytné totiž eliminovat nebezpečí, že by se nešlo dost statečných a myslících ředitelů škol, kteří do centra vzkáží, trhněte si nohou, makovci.
Nikdy nikdo nespočítá, kolik procent z celkového objemu peněz se protaví k skutečný užitek. A kultivační potenciál těchto taškařic je ve hvězdách.
'Hvězdy' v tomto smyslu pojímám jako synonymum prdele.

Janek Wagner řekl(a)...
6. dubna 2014 v 14:15  

Petře, realitu ZŠ znám poměrně dobře, do června jsem v jedné působil a řadu dalších pravidelně navštěvuji. Zatím jsme zažili tři varianty plošných projektů: SIPVZ-Indoš, SIPVZ-2004-6, EU peníze do škol. Výzva 51 není vysloveně plošná, ale to nebyl ani Indoš. Navíc má nejmenší objem prostředků (Indoš a EUPŠ byly po 4,5 miliardách) a není vysloveně zaměřena na vybavovaní škol. V EUpŠ se vyhodilo neúměrně mnoho peněz za předražené a zastaralé interaktivní tabule, čili účinnost se blíží Indoši ;-) Ve Výzvě 51 takový prostor, doufám, nebude. První reakce jsou skeptické, řada subjektů do projektů vůbec nepůjde.

Radek Sárközi řekl(a)...
6. dubna 2014 v 14:58  

"Čeho by se měly děti při učení vyvarovat?
Neměly by používat monitory. Je to sice dobré pro získávání informací, ale ne pro budování slovníku a zlepšování paměti. Lidé, kteří čtou z monitoru, si pamatují až o jednu třetinu méně, než když si totéž přečtou z papíru nebo knížky. Jestli si chcete něco pamatovat, vytiskněte si to a držte to v ruce a nejlepší bude, když si do toho ještě budete psát poznámky. Tím posilujete tři různé neurologické trasy a trojnásobně vydupáváte trasy ve svém mozku."

http://www.eduin.cz/clanky/lidove-noviny-mozek-se-nejlepe-rozviji-kdyz-zaci-pracuji-jako-tym/

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
6. dubna 2014 v 15:18  

"V EUpŠ se vyhodilo neúměrně mnoho peněz za předražené a zastaralé interaktivní tabule,"

Již několik let píšete o předražených tabulích. Nabídnete mi alternativu stejné velikosti?

Budeme vybavovat jednu první třídu a patrně tam půjde interaktivní tabule + DP.

Nenašel jsem nic srovnatelného, ale netvrdím, že neexistuje.

Poradíte mi? Děkuji.

Eva Adamová řekl(a)...
6. dubna 2014 v 16:27  

"Výzva 51 není vysloveně zaměřena na vybavovaní škol...
V EUpŠ se vyhodilo neúměrně mnoho peněz za předražené a zastaralé interaktivní tabule, ve Výzvě 51 takový prostor, doufám, nebude."

Ale bude pane Wagnere bude. Jenže se peníze nebudou vyhazovat za předražené interaktivní tabule, ale za předražené, nekvalitní, odfláknutá, časově ošizená amnohde zbytečná školení. Jediní, kdo na tom doopravdy vydělají, budou školící instituce, které budou projekty podávat a pár školitelů, kteří se na tom popasou podobně jako školitelé, kteří se popásli na školeních "jak napsat RVP". Přestože je to již 7 let velmi dobře si vzpomínám, jak jsme už potřetí rozstříhávali klíčové komptetnce a přiřazovali a přiřazovali ... Já jediná jsem nepřiřazovala, protože jsem školitelku poslala dle Pytlíkovy terminologie ke hvězdám.

Eva Adamová řekl(a)...
6. dubna 2014 v 16:28  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
spspi řekl(a)...
6. dubna 2014 v 20:13  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
spspi řekl(a)...
6. dubna 2014 v 20:21  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
spspi řekl(a)...
6. dubna 2014 v 20:32  

K Anonymni z 21:30 řekl(a)... 6. dubna 2014 15:18
"V EUpŠ se vyhodilo neúměrně mnoho peněz za předražené a zastaralé interaktivní tabule," Již několik let píšete o předražených tabulích. Nabídnete mi alternativu stejné velikosti? Budeme vybavovat jednu první třídu a patrně tam půjde interaktivní tabule + DP.
Nenašel jsem nic srovnatelného, ale netvrdím, že neexistuje.Poradíte mi? Děkuji.
Ak chcete, pozrite alternatívu >>
http://www.sosno.edu.sk/spspivyuka/spspivyuka.html
S pozdravom

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
6. dubna 2014 v 20:37  

spspi:
Zajímavé to je, nicméně si myslím, že pro žáky první (druhé) třídy, moc použitelné ne.
Nehledě na to, že tu klávesnici/myš musím někde mít. Musím mít někde kabeláž, osobně v tom nevidím u malých dětí žádnou výhodu, jenom komplikace.

Na kolik taková sranda vyjde? Není to nakonec dražší než obyčejná IT tabule?

Jirka řekl(a)...
6. dubna 2014 v 20:42  

Ak chcete, pozrite alternatívu

Jsem překvapen. Alternativní je to jistě. Nejvíc vám závidím bystrozraké žáky. Při přípravách bych musel použít až násobně větší fonty.
Tohle řešení ale nezvedne žáky ze židlí!
A hlavně na tabulích prezentují i učitelé a já bych nechtěl připravit žáky o svůj bojový tanec před tabulí.
http://www.youtube.com/watch?v=c-lrE2JcO44

Nicka Pytlik řekl(a)...
6. dubna 2014 v 20:51  

Možná by bylo zajímavé zjistit, kolik učitelů se při výuce bez tabletů prostě neobejde. Nebylo by ale asi moc fér zeptat se otázkou: 'Přijali byste tablet zdarma?'
A tak mne napadá otázka, proč nějaký výzkumný ústav, třeba školní inspekce česká, neudělá šetření na téma, jaké pracovní pomůcky byste doopravdy potřebovali pro svoji práci.
Za sebe mohu říci, že s nadcházejícím ročním období bych už tradičně uvítal kvalitní zatemnění a mírné ochlazení učebny. A výkonější dataprojektor. Ale protože do důchodu odcházím už za šest let, moc nadějí si nedělám.
Jo, bez lidí, jen technika za tu naši dvouhodinu vyprodukuje něco přes 13,5 MJ. Tý vogo! Což je asi 12 % průměrné denní spotřeby běžné domácnosti v bytové jednotce. Je to možné? Neudělal jsem někde chybu?

spspi řekl(a)...
6. dubna 2014 v 21:11  

K:Zajímavé to je, nicméně si myslím, že pro žáky první (druhé) třídy, moc použitelné ne.
-Možno máte pravdu, avšak sám som bol prekvapený, ako pri jednej prezentácii dokázali mladší žiaci a dokonca predškoláci vzájomne spolupracovať.
Cena závisí od kofigurácie a so zahrnutím nábytku(nepovinné) sa dá zrovnať s kvalitnejšou i tabuľou.

Zdeněk NUTZ řekl(a)...
6. dubna 2014 v 21:16  

Vážení, četli jsme tu před volbami mnoho zajímavých příspěvků našeho nynějšího pana ministra. Máte-li někdo z Vás až takové možnosti, upozorněte jej na tito naši diskusi, ať si ji pořádně přečte (ne že to nechá zase nějakému pucflekovi, který se na výzvě hodlá nabalit). Ale osobně, a ať nám tady všem odpoví, proč i když si hraje na nové koště, připustí takovou nehoráznost jakou tato "Hvězdná" výzva je. Děkuji Vám předem. Já bych mu napsal, ale dopadlo by to jako když jsem mu psal o zbytečnosti odesílání školních matrik do nějakého superpočítače. Nechal mě odepsat nějakého spoluživitele matrikového, který mě sáhodlouze přesvědčovat o jejich důležitosti, například je prý díky matrikám každoročně odhaleno tisíce černých žáků na školách. Něco takového jste někdy slyšeli? Dost úsměvné co?

Nicka Pytlik řekl(a)...
6. dubna 2014 v 21:35  

Omezení tabletů... velikost displeje min. 7"... oproti pracovní verzi výzvy z konce února... velikost displeje min. 9"

'Microsoft odhalil budoucnost Windows... nabídne... zdarma, pokud obrazovka zařízení nepřesáhne 9.'
http://bit.ly/1ejzsP5

Úředníci ministerstva školství opět ukázali neschopnost
???
Tomu se ale, pane Wagnere, říká vpravdě geniální jasnozřivost.

Jitka Kunčarová řekl(a)...
7. dubna 2014 v 8:55  

Kdo má v ČR alspoň dvouleté zkušenosti se školením učitelů, jak efektivně využívat ve výuce online vzdělávací technologie?

Jitka Kunčarová řekl(a)...
7. dubna 2014 v 8:57  

Znáte někoho, kdo má v ČR alespoň dvouleté zkušensoti se vzděláváním učitelů a efektivním zaváděním online vzdělavacích technologií do výuky středních škol?

Unknown řekl(a)...
7. dubna 2014 v 9:15  

a co tak přestat se konečně zabývat pidlovinami a začít učitt,žáci jsou sice pořád kompetentnější ale taky pořád hloupější.....

Nicka Pytlik řekl(a)...
7. dubna 2014 v 10:11  

zkušenosti se vzděláváním učitelů

Vzdělávat učitelele může jenom hrabivec a cynik.
Kdo si s tím někdy zahrával, ví, že učitelé jsou neukáznění, líní, domácí úkoly nedělají, při testech podvádějí, zásadně chodí pozdě, neustále se na něco vymlouvají, ke všemu mají tisíc řečí, jakože k čemu jim to bude, hlučí, šoupají nohama a všechno se jim musí říkat čtyřikrát.
A někteří se ani pravidelně nemyjí.

Nicka Pytlik řekl(a)...
7. dubna 2014 v 10:14  

... a dělají tzv. ksifty.

Zdeněk NUTZ řekl(a)...
7. dubna 2014 v 10:27  

A ještě se furt vyptávaj, jestli by nemohli jet bez přestávek a jít domů už před obědem! A mají spoutu výmluv, proč potřebují odejít dřív.

lenkari řekl(a)...
7. dubna 2014 v 10:28  

@Jitka Kunčarová podívejte se na stránky http://www.ipadvetride.cz. Libor Klubal učí na gymnáziu v Ostravě a s využíváním mobilních technologií má hodně zkušeností

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.