Čeští studenti skončili ve srovnání OECD zaměřeném na řešení neznámých problémů v nadprůměrné skupině, mezi 44 státy se dělí o 16.-17. místo s Německem. Měření bylo součástí mezinárodního testování PISA 2012: neprověřovaly se specifické znalosti, nýbrž schopnost najít řešení nového problému. Studenti například hledali nejrychlejší trasu mezi dvěma místy, kupovali virtuální letenky nebo obsluhovali mp3 přehrávač. Prvních sedm míst přitom obsadili studenti z Asie.
Z článku ban v ČeskáTelevize.cz vybíráme:
"Co je pro mě potěšitelné, že je to v oblasti, která se týká řešení problémů. Pro české školství je to nová situace. Pro mě je to jednoznačný signál, že se naše školství odklání od klasického drilování k řešení problémů, které naše děti mohou použít v praktickém životě," uvedl na brífinku ministr školství. "Budeme chtít vědět, co bylo příčinou úspěchu či neúspěchu, a pokud něco úspěšně funguje v českém školství, tak to chceme posilovat a stavět na tom." Podle něj je jednou z možností zapojit do výuky už od prvních tříd moderní technologie - např. tablety, na které chce čerpat peníze i z fondů EU.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
Jsem učitel a chci s žáky stříhat nejen pro školní web video v HD rozlišení. Rád bych také žákům předvedl, co chci po nich samotných. Ovládat technologie umím a rád se učím s novými. Soukromý počítač zastaral a na nový s malými dětmi a hypotékou pomýšlet nemohu.
Pane ministře, já opravdu nepotřebuji pro svou práci tablet, ale výkonný počítač, který zvládne nejen střih videa.
Ve škole bych také rád učil psaní všemi deseti prsty, protože dokud nebudeme zadávat text hlasem nebo myšlenkou, je to ta nejefektivnější metoda. Na to nám bohužel tablety také nestačí.
Nevyhazujte peníze za své sny. Plňte nám ty naše.
Právě jsem shlédl krátké vystoupení pana ministra Chládka a pana ředitele Jana Kordy ve zprávách na ČT24.
Ještě, že jsem mírně otupen pár nošovickými desítkami a několika rohlíky s paprikášem a česnekovou pomazánkou.
Závěry, které oba vyslovovali ohledně našeho "úspěchu" v řešení problému jsou zcela zcestné.
Pan ředitel Korda dokonce našel zdůvodnění - učíme děti myslet!
Nelenil jsem a podíval se na aprobaci pana ředitele. Bohužel se potvrdilo mé podezření. Pan ředitel je aprobovaný učitel hudební výchovy.
Celé školství se řítí do záhuby a oni se tam poplácávají po ramenech, jak kurikulární reforma přináší své plody.
Většina učitelů přírodovědných předmětů, učitelé matematiky, fyziky a příbuzných oborů vidí, že to tak není.
Král je řadu let nahý a veřejnost, včetně několika "odborníků" zevnitř, tleskají, až se od rukou práší...
Ještě mě napadlo - že já naletěl a celé je to apríl.
Jako fór dobrý. Dojala mne představa Robinsona, který řeší problém vybitého mobilu.
Také jsem nelenil, a protože mne zajímalo, jak se pojímá výraz 'nadprůměrný', vytáhl jsem si data zemí OECD. Udělal jsem si grafík a spočítal pár charakteristik prezentovaných výsledků.
Nadprůměrní bezesporu jsme. Z dvaceti osmi zemí jedenáct až dvanáctí. Dvě procenta nad průměrnou hodnotou 500 na takové náhorní plošině osmi zemí mezi hodnotami 506 až 511.
Pokud by nám tyto výsledky měly začít zvedat sebevědomí, tak pámbu zaplať. Aspoň že ty děti by už začínaly být kompetentní.
Aha. Já už myslel, jak jsme dobří. Teď ještě ta matematika, kritické myšlení a chápání v souvislostech.
Okomentovat