Pro mnohé je Ondřej Šteffl kacíř. „Nejradši by školu zrušil, dokonce i tu základní,“ říkají o muži, jenž stojí v čele společnosti SCIO a v roce 1990 založil První obnovené reálné gymnázium (PORG). Na každý pád je jednou z nejvlivnějších postav českého vzdělávání a jeho pohled na svět je veskrze liberální.
Z článku Dana Hrubého v Reflex.cz vybíráme:
Ve skutečnosti se zdá, že tu funguje zákon poptávky a nabídky a právě rodiče jsou často těmi, kteří chtějí pro své děti „starou dobrou školu, jež naučí“ …
Ano, rodiče jsou velkým problémem českého školství, lze-li to tak říct. Když přijde dítě ze školy, zeptají se: Jakou jsi dnes dostal známku?
Asi by bylo lepší zeptat se, co jste se dneska ve škole učili.
Určitě, ale já mám ještě lepší otázky. Třeba: Co ti dnes ve škole udělalo radost?
Přečtěte si: Zakladatel PORG Ondřej Šteffl: Zapomeňte na známky a tituly
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
10 komentářů:
Co ti dnes ve škole udělalo radost?
Že jsem dostala lepší známku než Renátka.
Rodiče si pro své děti přejí, aby byly spokojené. Taky si kolikrát říkám spolu s Hrabalem: "Tady by mohlo být tak krásně, ..., kdybych tu nebyl."
Copak ti dneska, Vašku, udělalo ve škole radost? Že se tak usmíváš?
- Ale, vyvolal jsem toho namyšleného fracka Semeráda a byl tak blbej, že se těm jeho odpovědím smála celá třída. Ani jsem nemusel nic komentovat. Nakonec jsem se zeptal třídy, co mu mám dát a všichni hlasitě křičeli, že je to jasná koule.
Na oběd byly buchtičky s krémem.
A cestou z oběda jsem viděl, jak ten kretén zástupce píchnul pneumatiku u toho jeho Superba.
Když se daří, tak se daří.
Ti Semerádi, to je teda plemeno. Ten můj sice neustále, ale jenom hýká. Za namyšleného fracka je Bezchlebová.
A co ten kretén? Ve funkci nějak krátce? Že má jenom Superba...
Zakladatel PORG Ondřej Šteffl... Nejradši by školu zrušil...
Škol všude dost. Aby se zase mohly nějaké zakládat, musejí se mnohé nejdřív zrušit. Tomu se říká koloběh života.
Rodiče si děti pořizují, aby jim tyto byly pro radost. Nevidím jediný důvod, proč by je kromě vychovávání, neměli k obrazu svému i vzdělávat. A tak by jim mohli občas něco zdravého, drahého, nemraženého a nezpráškovaného uvařit.
Nehodlám soupeřit o prvenství ve formulaci smělých myšlenek, ale přesto bych připomněl svoji původní vizi o vzdělávání státním, družstevním, soukromém a rodinném.
"Co ti dnes ve škole udělalo radost?"
dítě 1.: errrr.....počkat...že jsme psaly poprvé diktát z angličtiny...
dítě 2.: ...že jsem mohla jít o přestávce na dvorek a vyhřívat se na sluníčku...
Tak nevím...zavřít, nezavřít
Přiznávám bez mučení, že Semeráda (jeho příjmení) jsem si vypůjčil od kolegy Blahy. :-)
Zakladatel PORG Ondřej Šteffl... Nejradši by školu zrušil...
A pokud se pana Šteffla týče, musím se ho trochu zastat. Opravdu školy rušit nechce. Jde o klasický novinářský úlet. Cituji:
Vaši kritici říkají: Šteffl by nejraději zrušil školu.
Já chci, abychom byli vzdělaným národem. To je cíl, vzdělaný národ. Školství je jenom nástroj.
Nástroj, který není nutný.
To neříkám. Opravdu neříkám, že děti nemají vůbec chodit do školy. Už proto, že velká část rodin není schopna vytvořit svým dětem dostatečné vzdělanostní zázemí. V jejich případě má škola nezastupitelnou kompenzační roli. Navíc výchovná funkce školy, pokud ji plní, je důležitá pro všechny. Říkám jen, že v oblasti akademických vědomostí už dnes najdu všechny potřebné vzdělávací nástroje na internetu.
Opravdu školy rušit nechce.
Pár by jich tedy rozhodně zůstat mělo. Především pro ty skupiny dětí, které z různých důvodů, třeba sociálních nebo mentálních, nejsou až tak zajímavé pro převratně inovativní vzdělávací instituce, že?
v oblasti akademických vědomostí už dnes najdu všechny potřebné vzdělávací nástroje na internetu
Pravda pravďoucí. Dle slovníku abz.cz 'akademický'
• vztahující se k vysokému školství, k akademii věd
• střízlivý, odtažitý, chladný, teoretický
Tak určitěěě. Na internetu lze najít všechnooo. Třeba teorii strun, žeeee. Ale kdo je jí schopen porozumět? Kdo ji vysvětlí? A to odhlédám od faktu, že v knihovnách bylo a je materiálu ke studiu ještě víc.
A opět typická Štefllovina: "Rychle totiž přibývá rodičů, kteří přemýšlejí, co budou jejich děti v polovině 21. století skutečně potřebovat." - zeptejte se kteréhokoliv z těchto apologetů pokroku, co tedy budou děti v polovině 21. století potřebovat. Dovíte se hluché a nic neříkající fráze. Nevědí to, nikdo to neví. Ale bude se žvanit a žvanit a žvanit.
"Ano, rodiče jsou velkým problémem českého školství, lze-li to tak říct." - to je také k popukání. Já vím, co školství potřebuje, holomci! Ale ti rodiče mi to kazí. A jistě i učitelé. A kdo ví, jestli ne i žáci!
"Na každý pád je jednou z nejvlivnějších postav českého vzdělávání "
Bohužel
Je tragédií, že jedna pomatená osoba ovlivňuje celou generaci desetimiliónového národa.
Tragédií je, když se nejen jedna pomatená generace ovlivnit nechává.
Okomentovat