Informace o projektu zavádějícího do výroby nové převratné hračky pro děti v podobě programovatelné dvojice robotů Bo a Yana, které rozvíjejí algoritmické myšlení hrou a sledují intelektuální vývoj od předškolního věku až po SŠ.
V dnešní přetechnizované době často narážíme na fakt, že děti již od předškolního věku tráví hodiny denně obklopeni různorodou technikou – mobilními telefony, tablety, počítači, herními konzolemi. Tento čas v naprosté většině přináší velice málo hodnotného. A ačkoliv existuje mnoho vhodných výukových her pro mobilní platformy a další pro osobní počítače, nebývá příliš snadné děti k takovým aktivitám přesvědčit.
Tento problém zaujal skupinu vývojářů, designerů a podnikatelů, kteří v minulosti působili jako vedoucí pracovníci v předních IT firmách jako Apple, Google a Amazon. Společně se rozhodli založit společnost play-i a vyvolat revoluci ve způsobu výuky logického myšlení (algoritmizace) u dětí téměř všech věkových skupin.
Pod roztomilým vzhledem dvou malých robotů Bo a Yana se skrývá ohromné množství funkcionalit a různých možností využití. S roboty si mohou děti hrát již od velice nízkého věku, kdy fungují jako příjemné interaktivní hračky, které dokážou reagovat na podněty, mrkat, vydávat zvuky, a tak vlastně „žít“ vedle dítěte. Roboti se umějí přizpůsobit, neboť jak děti stárnou, objevují stále nové možnosti, které Bo a Yana nabízejí – ovládání, využívání senzorů a v neposlední řadě jejich „programování“. To postupuje od velice jednoduchého vyjádření posloupností akcí pomocí obrázků, přes využití existujících výukových programovacích jazyků jako Scratch nebo Blockly, až po opravdové psaní kódu.
Yana, menší robot, je v podstatě míček, který umí vydávat velké množství zvuků a svítit barvami. Tvůrci mu přisoudili roli „vypravěče“. Obsahuje několik senzorů, díky kterým dokáže poznat, co se s ní děje. Umí reagovat na různé pohyby – dotek, hod, koulení se po zemi atp. Jak se bude Yana chovat, si mohou děti určit samy pomocí příjemného uživatelského rozhraní třeba na iPadu, iPhonu, telefonech s Androidem a dalších. Yana je tím klidnějším a levnějším robotem z dvojice. Hodí se spíše pro menší děti, které ocení interaktivitu a také to, že je to ve skutečnosti vlastně míček.
Bo je „průzkumník“. Je aktivnější, živější, má kolečka a velké množství senzorů i motorů. Dá se ovládat mnoha způsoby, které se odvíjejí od věku dítěte. Umí fungovat jako jednoduché autíčko na ovládání, kde není nutné mít jakékoliv další znalosti. Jenže Bo toho dokáže mnohem více. Už děti předškolního věku s ním dokážou (např. s pomocí iPadu) vymýšlet mnoho akcí, které Bo provede. Program se na této úrovni sestavuje pomocí ikon, které vyznačují, co má robot dělat. Pokud dítě např. zatleská, Bo se rozjede podle toho, jak mu bylo v programu řečeno. Obdobně umí reagovat na stisknutí tlačítka, poplácání atd. Starší děti pak mohou programovat pomocí osvědčených výukových programovacích jazyků jako je Scratch.
Celý článek na spomocnik.rvp.cz
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
Když si uvědomím, že základním prvkem vývoje dětí do sedmi let je nápodoba, mrazí mě z tohoto článku. Docela by mě zajímalo, zda oni vývojáři dají tyto "hračky" i vlastním dětem.
Přijde na to, co ze svých dětí chcete mít, že? Pokud byste snad chtěla, aby se staly vynikajícími programátory či návrháři robotických zařízení nebo byste chtěla, aby se v technologiemi ovládaném světě prostě jen uplatnily, pak asi není lepší cesty. Mnoho potřebného se naučí tvořivým hraním samy, ani nepotřebují příliš velké řízení. Stačí projevovat zájem a sem tam navést na řešení zrovna aktuálního problému. Rozhodně je to způsob, který je mnohem efektivnější než jakákoli školní výuka ICT.
Docela by mě zajímalo, jak si vlastně budoucnost svých dětí představujete?
mrazí mě z tohoto článku
Pardon? Něco mi uniklo?
co ze svých dětí chcete mít
Rozhodně ne Bo nebo Yana.
Rozhodně ne Bo nebo Yana.
Kdyby se děti se svými hračkami ztotožňovaly až takovou měrou, pak by ze mě byl nejspíš Hurvajs nebo Kašpárek.
Ačkoli... no jo, vlatně... Pytlik.
Okomentovat