Vážený pan
ministr Marcel Chládek
MŠMT ČR Karmelitská 7
18 12 Praha 1
V Praze 11. února 2014
Vážený pane ministře,
dovolte, abych Vám v prvé řadě blahopřál k Vašemu jmenování do funkce ministra nové české vlády. Byl bych rád, kdybychom s Vámi k oboustranné spokojenosti mohli spolupracovat
Obracím se na Vás jménem Českého svazu bojovníků za svobodu. Jde o organizací dobrovolnou, nestranickou a nezávislou, která sdružuje účastníky národního boje za osvobození ve druhé světové válce, jejich rodinné příslušníky a pozůstalé i sympatizanty. Jejím posláním je mj. přispívat k rozvoji České republiky v duchu humanitních tradic zakladatelů našeho státu a zásad Charty lidských práv. Usilovat o posilování národní hrdosti a lidské důstojnosti i o mravní čistotu společnosti na základě principu rovnosti občanů, ale také se podílet na uchování paměti národa. Usilovat, aby dějiny národního boje za svobodu byly pravdivě zpracovány a aby byl objektivně hodnocen jejich význam pro současné i budoucí generace.
V minulém roce se konal náš IX. sjezd, na němž bylo rovněž přijato usnesení, jehož znění přikládám.
Vážený pane ministře,
máme příležitost při pozváních na školní besedy poznávat úroveň znalostí studentů o slavných obdobích našich novodobých i středověkých dějin. Se znepokojením zjišťujeme, že v tomto směru jsou vědomosti a informace o naší historii mizivé a často zkreslené.
Mládež je ve své většině dezorientovaná vlivem médií. Rovněž různé publikace o historii se zaměřují na hrdinství a slávu jiných národů a osob, než na hrdinství při boji za svobodu a lidství českého národa.
Nemenší roli hrají také schválené učebnice dějepisu, jež používají vyučující, líčící často osobnosti a děje neobjektivně, jakož i nedostatečná příprava učitelů, kteří sami mají jen povrchní nebo zkreslené znalosti o přednášené látce. Znepokojuje nás také naprostá neúcta mládeže ke státním symbolům. Jako příklad uvádím, že při vzpomínce na slavné parašutisty u pomníku v Technické ulici v Praze 6, přecházejí studenti bez povšimnutí a rušivě i při hymně. Podle některých pramenů mladí Češi patří k nejvíce odnárodněným z celé Evropy!
Dovolím si poznamenat, že nejde o formalitu. Podle našeho názoru jde o budoucnost a důstojnou existenci českého státu, který musí obhájit své národní zájmy, svůj význam a postavení v Evropě. To budoucí generace dokážou jen v případě, že se naučí být hrdé na svůj původ, na slavná období dějin českého národa, jehož svoboda byla vybojována předky za velikých obětí.
Vážený pane ministře,
jsme přesvědčeni, že vyslyšíte naši prosbu a budete hledat prostředky, jak zkvalitnit výuku i v oblasti dějin českého národa. Rychlost, s jakou jste reagoval na podnět ČSBS o nevhodné Cvičebnici pro předškoláky nazvanou Naše země, nás velice potěšila. Za Vaše stanovisko děkujeme.
Pokud Vám to pracovní povinnosti dovolí, bylo by nám ctí, kdybyste přijal zástupce našeho svazu a Vlasteneckého fóra, v jehož čele také stojím, abychom V ás o naší činnosti mohli informovat osobně. Současně bychom Vám rádi předložili naše návrhy a podněty, které by mohly přispět k výraznému zlepšení výuky dějin v našich školách.
S pozdravem
Ing. Jaroslav Vodička
Zdroj: České národní listy
Dopis Českého svazu bojovníků za svobodu ministru školství
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
"Cvičebnici pro předškoláky nazvanou Naše země"
"Mládež je dezorientovaná vlivem médií"
Vidím, že buď je dezorienzovaný Český svaz bojovníků za svobodu sám, anebo se záměrně snaží dezorientovat ministra názvem Naše země místo správného Naše Země.
Alles gute
Nejlepší by bylo, kdyby se ty dětičky ve školkách nechaly na pokoji. Ať si hrají, sportují, kreslí. Ať se naučí dojít si na záchod, utřít si zadek, umýt ruce, převléci se, nalít si čaj, pozdravit, poprosit, poděkovat a takové ty věci, které kolikrát neumějí ještě před maturitou. Toho celoživotního vzdělávání pro konkurenceschopnost v příštích staletích si ještě užijí víc než dost.
Trošku to na mne působí, jako kdyby bojovníci za svobodu neměli v časech svobody do čeho píchnout.
Je úsměvné, když se kecá učitelům dějepisu do řemesla - on je pan Ing. Vodička historikem, který dokáže rozeznat, jestli je nějaká osobnost a děj líčen neobjektivně? Nebo je učitelem schopným posoudit úroveň odborné přípravy kolegů? Či snad toto dovedou členové ČSBS? Nu nevím.
Málokde se dočtete o tom, že Mnichovskou dohodu facto vymyslel Beneš - tento fakt navíc budou členové Svazy zřejmě vehementně popírat (http://claritatis.cz/zpravy/vatikan/mnichovska-zrada-nebo-prazsky-krach-necasova-mise-a-rozpad-ceskoslovenska-v-roce-1938/3237)
Ale to jsou určitě ty neobjektivní interpretace. Koneckonců Škvorecký si to za Zbabělce taky schytal...
Okomentovat