Současný ministr školství Miroslav Chládek by chtěl v roce 2015 přidat učitelům 2000 Kč na platech. Znamenalo by to, že by průměrný plat učitelů vzrostl ze současných 26 000 na téměř 28 000 Kč.
Z článku Arsena Lazareviče v Měšec.cz vybíráme:
V tomto roce v březnu by se také podle ministra měli učitelé dočkat zvýšení platů o 2 %. Tvrdil to také současný ministr financí Andrej Babiš: Všem státním zaměstnancům, to znamená 434 tisícům, bude navýšena mzda o dvě procenta, uvedl na začátku února 2014 Babiš.
Přečtěte si: Ministr školství: Učitelé dostanou přidáno 2000 Kč
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
27 komentářů:
Kratičká svodka dvou marketingových mediálních výstupů pánů Babiše a Chládka se snad ani nedá označit za článek, zatímco mediální bubliny obou pánů nelze označit lepším slovem než plácnutí. Ministr, který kolem sebe vytváří aureolu šetřivého dobráka, který chce školství pomáhat, vůbec netuší, jak to má udělat a jen natahuje ruku k ministru financí. Krátkozrakost tohoto počítání možná nebude zřejmá čtenářům Blesku, ale voliče s IQ nad 90 by to mělo varovat, aby v dalším období počínání člověka na postu ministra školství sledovali pod drobnohledem a jeho vyjádření analyzovali s dostatečnou obezřetností. Podobné sliby generovali všichni ministři v minulosti a jaká je skutečnost?
Všem státním zaměstnancům... bude navýšena mzda o dvě procenta
Všem asi ne.
Ledaže by všichni učitelé byli úplně ze všech ti nejkvalitnější.
Super zpráva! Že bych se konečně, po bezmála 30 letech působení ve školství, posunul z hrubého měsíčního platu 21 200 Kč někam dál?
Marné je naše čekání ...
"Super zpráva! Že bych se konečně, po bezmála 30 letech působení ve školství, posunul z hrubého měsíčního platu 21 200 Kč někam dál?"
Jaké zařazení generuje tento plat?
Tak, nevím. Zatím jdu s platem vytrvale jen dolů. Nejdřív byly osekány odměny a příplatky, pak přesčasy, teď už jsem na částečném úvazku. Prý je málo žáků, sloučily se třídy, výuka se nepůlí, zrušeny byly i laboratorní práce,...
Takže až uvidím číslo na výplatním lístku, teprve uvěřím.
Pro anonymni z 21:30:
Učitel matematiky a fyziky ve třídách nižšího i vyššího gymnázia a jedné třídě odborného zaměření. Plně aprobován k výuce obou předmětů (+ doktorát k matematice). Učitelská praxe souvislá...
Pokud 2000,- Kč nedostane každý učitel rovnou do tarifu, bude to zase jen chiméra, která vyvolá neoprávněnou závist všech ostatních skupin lidí, které také čekají na nějaké přilepšení.
A plný úvazek, pane Boide?
To jest dvacet jedna hodin přímé vyučovací povinnosti?
vyvolá neoprávněnou závist
Oprávněná či neoprávněná, vsjo ravno.
Nemají taková prohlášení už čistě náhodou charakter veřejného slibu, jehož nesplnění je nezbytné ošetřit postihem?
Pranýř, dehet, peří...
Milý Pytlíku! Úvazek mám 22 hodin, takže to někdy hodí 1 až 2 přesčasové měsíčně (ty jsem ale do základu 21 200 nepočítal). Taky mám aktuálně i třídnictví u 29 milých mladých lidí, bych měl tedy nějakou tu stokorunu připočítat. Ve výsledku něco málo přes 22 000 Kč hrubého...
Jo a můžete mi říkat Romboide, blbě jsem si založil účet u Googlu ;)
Taky byste mohl být cikánský Boid.
Ptal jsem se na ten úvazek, protože ve 12 třídě je cca 22 000 Kč "už"(!) do 19 let...
21 800 Kč mám na pásce jako základ.
Milý Pytlíku!
To mi tedy fakt hlava nebere. Hrubý plat 21 200 kč odpovídá 2. stupni ve 12. tídě. Po tolika letech praxe jako kvalifikovaný učitel, tedy způsobilý a aprobovaný, jste musel být v 5. stupni ještě před zrušením věkového automatu.
To by znamenalo, že v přímém rozporu s tvrzením a snad i jistými zárukami tehdejšího ministra školství, byste musel být přeřazen o tři platobé stupně dolů. To nepracujete samostatně nebo netvoříte pedagogickou dokumenci, třeba tématické plány? Ale to byste zase nebyl ve 12. třídě.
Být Vámi, pane Romboide, obrátím se na nejbližší odborovou organizaci, zřizovatele, pedagogickou komoru, kdyby byla, a nejlépe pak přímo na sociálního demokrata v čele ministerstva školství.
To, že má vedoucí pracovník něco v kompetenci, ještě nemusí znamenat, že si může dělat, co se mu zlíbí.
Ani se Vás nebudu ptát, na které škole že to působíte, protože mám neodbytný pocit, že byste si tím značně zavařil.
Pro Pytlíka Blahu:
Ano, jsem ve 12. třídě, o 3 platové stupně níže než odpovídá mé praxi (takových je nás na škole více). Prý nejsou peníze...
Aktivit (zdarma) vykonávám ve škole docela dost, ale nebudu se rozepisovat, nechci na sebe příliš upozorňovat. Po padesátce začínám být nějak krotký.
Kde jsou ty časy, kdy jsem na Českou školu psal pod svým pravým jménem (hlavně o SIPVZ) a dopracoval to díky svým komentářům až k přátelskému pozvání pana náměstka Špirhanzla na MŠMT.
BTW: Copak asi dělá kolega Duhajský, se kterým jsem se tam tenkrát potkal?
Myslíte toho našeho Peťu Špirhanzla (http://bit.ly/1ffSRFI)? Kdepak asi skončila ona Indoší trestní oznámení ministryně Buzkové.
Tak na to moje doporučení stran obrácení se na mšmt zapomeňte. Vrchní ředitel je holt vrchní ředitel. O osobních parametrech některých lidí toho vím poměrně dost. Sám jsem si obdobné konzultace užil přímo v místě bydliště.
Pepa Duhajský, pokud vím, a není-li to jen shoda jmen, stále učí. Ale řekl bych, že má už dost podobných pozvání a diskuzí vůbec.
Takže u vás na škole, pane Romboide, nejsou peníze? Tak to se vezme objem mzdových prostředků za uplynulý kalendářní rok, u přiměřeně normálních škol bývají součástí výroční zprávy, a od tohoto objemu se odečte tarif v 12. třídě, 5. stupni (tj. 25150 kč) vynásobený počtem učitelů ve vaší škole, zkraje bez ohledu na případné částečné úvazky. Pokud vyjde jakékoli číslo vyšší než mínus jedna, stal jste se Vy, i Vám podobní kolegové obětí zcela úmyslné lži.
Slova, slova, slova ... a prachy nikde!
No jo, Péťa Š. - vrchní ředitel a ne náměstek, paměť mi už poněkud selhává :(
Pepa D. učí, tedy žije! Jestli tyhle řádky čte, tak ho tímto zdravím :)
No a jinak - my jsme se v rámci „optimalizace“ slučovali a bylo třeba vykázat, že se to „podařilo“ a že se přitom hodně ušetřilo... Už je to asi jasné, ne?
Jasné mi to je.
Vždycky se najdou taškáři, kteří využijí jakéhosi všeobecného přesvědčení, že stav financí je nepříznivý víc, než ve skutečnosti je, aby navenek ospravedlnili svoje krůčky, které budou ku prospěchu samozřejmě a především jim.
Někde vezmou, aby někde jinde, nebo spíše 'si', mohli nenápadně přidat. Udělejte si výpočet, a možná vyvalíte oči.
Myslel jsem si, že k takovému 'ořezání' učitelů dochází na školách ještě nezoptimalizovaných, a že ta optimalizace se dělá především pro nápravu 'vořezů'.
"To, že má vedoucí pracovník něco v kompetenci, ještě nemusí znamenat, že si může dělat, co se mu zlíbí."
Bohužel ředitelé se dnes mohou ohánět paragrafem 6 zákona o pedagogických pracovnících, který jim umožňuje zrušit věkový automat, dát všem pedagogickým pracovníkům základ 20 600 Kč a nastavit si "vlastní pravidla" pro platový postup. O tom, že se najdou ředitelé, kteří tento postup jsou schopni zneužívat v prospěch svůj a svých patolízalů, netřeba diskutovat. Jak říká pan Blaha, zkuste si to na škole spočítat a možná budete překvapeni, že Váš ředitel do této kategorie rovněž spedá.
který jim umožňuje zrušit věkový automat, dát všem pedagogickým pracovníkům základ
Tedy pardon, ale věkový automat zrušen je bez vazby na ředitelovu úvahu.
Jestli se nepletu, původně se snad hovořilo o tom, že uvolnění věkového automatu mělo být využito především pro to, aby ředitel měl jak nalákat mladé kvalifikované učitele ve výrazně nedostatkové aprobaci.
Nemám to nijak podloženo, ale tak nějak intuitivně cítím, že ve státní instituci by mělo být tak výrazné snížení platu zaměstnance podloženo nějakým významným důvodem. Ne jen libovůlí vedoucího pracovníka.
Myslím si, že v takovém případě by měl přinejmenším zbystřit i zřizovatel, co že se mu v tom jeho kompetenčním okruhu děje. Nebo, že by zřizovatel neměl zájem na pokud možno spokojených pedagogických pracovnících?
(Teda já zas dneska srším.)
Zřizovatel? Jestli on nebude problém v tom, že zřizovatel zřizuje školu, ve které neplatí zaměstnance.
Ale přiznává nadtarify řediteli. Tedy pokud se nemýlím.
Ju. To máte pravdu. Přiznává odměny řediteli, jenže většinou dle jejich návrhu aniž tuší, jaké odměny mají ostatní pedagogičtí pracovníci školy. Prostě to zřizovatele vůbec nezajímá, protože ani ty odměny řediteli nejdou z jeho peněz. A právě to je na tom to nejpodivnější, že zřizovatel schvaluje řediteli odměny, které nejdou z obecních peněz.
Chtělo by se mi položit otázku, nač tedy zřizovatel školu zřizuje, pokud jej dění na té škole nezajímá.
Ale nepoložím ji, neboť zdá se býti zjevným, že téměř všichni z jednoho těsta jsou. Taková tresť společenských pořádků.
Žiju, tedy jsem :-) Jen se již tolik nevysiluji internetovými diskusemi.
Hezký večer.
Pepa Duhajský
P.S. pro dva kolegy, co si mě brali do úst, co takhle někam zajít na pivo?
Jen se již tolik nevysiluji
Zdravím, Pepo. Máš recht. Už to není, co to bejvávalo. Člověk, aby se skoro bál. O zdraví, práci, a když se fondy roztočí, tak i o život.
Zajít by se dalo. Jako učitel vatař ovšem piji v restauracích zásadně vodu z Grónských ledovců. Laciné pivo ať si lemtají na hůl braní podnikatelé.
Třeba se ale někde, i s panem Romboidem, setkáme. Avšak na ministerstvu u Petra Špirhanzla to už nebude. Skončil ze zdravotních důvodů. Ale kdoví, jak to bylo. Vrací se nám mluvčí Orgoníková. V každém případě mu popřejme to zdraví pevnější.
Okomentovat