České školy pomalu ale jistě zjišťují, že na jejich fungování státní peníze jednoduše nestačí. Stále častěji proto využívají peníze z kapes rodičů svých žáků. Situace by se však mohla v následujících letech zlepšit. Ministr školství totiž slíbil, že rozpočet státních škol navýší o tři až pět miliard korun.
Z článku Markéty Březinové v iDNES.cz vybíráme:
Největší problém řeší na vesnicích, často bojují o přežití. Školy jsou financované podle počtu žáků. Čím méně jich je, tím méně peněz dostávají na moderní vybavení. Děti pak dojíždějí do větších měst a vzniká začarovaný kruh.
Ministr školství Marcel Chládek (ČSSD) slibuje, že kvalitu škol srovná. "Není možné, aby rodiče spali ve spacácích na ulici. Stát musí zaručit, aby povinná školní docházka měla určitý standard," říká Chládek. "Pokud rodiče chtějí darovat peníze, je to jenom dobře. Já ale chci, aby peníze do veřejných škol dával hlavně stát," říká. Už po nástupu do úřadu slíbil, že rozpočet navýší o tři až pět miliard korun.
Přečtěte si: Na dobrou školu státní peníze nestačí, zjišťují ředitelé a loví sponzory
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
Nerad to přiznávám, abych nebyl za pytlika, ale mám v tom trošku zmatek. Nemá náhodou peníze pro školu shánět zřizovatel? Ředitel školy má snad ze zákona poněkud jiné povinnosti.
Ačkoli, slyšel jsem o jednom školském zařízení, kde na lov sponzorů vyráželi i zaměstnanci. A komu se žádného sponzora nepodařilo uštvat, se zlou se potázal.
Výborný postřeh... Vzhledem k tomu, kolik energie některé obecní úřady vynakládají na hledání "nadstandardních finančních toků", je Vaše poznámka fakt dost trefná.
Kéž by školy měli podobné lobbisty jako místní fotbalisté, hasiči ... betonáři, vodaři, truhláři ...
Kéž by školy měli podobné lobbisty ...
Někdy ani to nepomůže. To já Vám znám ředitele základky, který šel do komunálních voleb a stal se starostou. A po celou dobu starostování se zabýval problémy obce - chodníky, kanalizací, čističkou a tak. No nezmohl se ani na to, aby nechal té své škole opravit záchodky a fasádu. Však ho taky hned v dalším období nezvolili. Tedy vlastně zvolili zastupitelem, ale holt se ustavila nějak jinak koalice. Teď byl ten ředitel škemrat o prachy aspoň na tu fasádu. Prý že má škola nějakých 100, nebo 150 let výročí a že nemůžou najít stranu, ze které by ji šlo vyfotit do sborníku, aby to nevypadalo ostudně.
No vyhodili ho, samozřejmě. Ať prý vyfotí co chce. Obec teď prý potřebuje postavit nové tenisové kurty a příjezdovou cestu do zahrádkářské kolonie. Dohodli se prý na tom radní se starostou když je pozval na grilování po tenisu. Má v té kolonii náhodou chatu. Takže občas nestačí být ani zastupitel, aby jeden mohl pořádně zalobovat.
Kdybychom měli sestavit žebříček příčin úpadku našeho školství, pak se domnívám, že
- přenesení zřizovatelských funkcí ze státu na obce a kraje
- zahlcení ředitelů provozními, investičními, právními, výkaznickými a jinými činnostmi - zkrátka papírovou agendou na úkor kontroly a řízení vzdělávacího procesu
...tyto dva body by dozajista figurovaly na čelných místech.
Obzvláště na menších obcích a málotřídkách, kde ředitel musí řešit veškerou agendu sám.
Ředitel má řídit školu. A ne obrážet večírky lobistů a psát ponížené supliky místním zbohatlíkům.
Okomentovat