Protože využití mobilů a tabletů v hodině mne láká, tak začínám provádět lehce záškodnickou činnost alespoň v informatice. Žáci mají takové vybavení, že jen minimum pracuje ve dvojici s jedním zařízením.
Jak jsem psala v minulém článku, tak free připojení pro žáky řeším zapojením wi-fi routeru přímo ve třídě na dobu výuky. Zatím je to nejjednodušší řešení, které nenaráží na žádné překážky. Snad jen na konci hodiny vadí žákům, že router vypínám a odnáším. A v hodině kombinujeme vlastní vybavení žáků a iPady, které přinesu. Takže se snažím vybírat aplikace, které mají varianty pro oba systémy, byť i mezi nimi existují drobné odlišnosti. A snažím se vyhýbat aplikacím, které vyžadují registraci, do té nechci žáky příliš nutit.
Přes slušné vybavení technikou, mne stále překvapuje, že tito „digitální domorodci“ toho moc o svých chytrých mašinkách nevědí. Ano, připojí se na wifi a nainstalují bez potíží aplikaci, ale řada z nich neví třeba už nic o přesunutí aplikace na SD kartu. Mimo her mají minimum jiných aplikací a většina netuší nic o sdílení. A často ani neví, kam se jim třeba v mobilu ukládají fotky. Takže pár hodin strávených nad mobily jim určitě nezaškodí.
Na úplný úvod začínám jednoduchou aplikací na QR kódy. Občas se ze třídy ozve, že měl někdo něco nainstalováno, ale už ji smazal. Občas někdo ví, že kód už někde viděl, ale prakticky nikdo netuší, o co jde. Dobře funguje QR reader pro Android i iOS, ale vcelku nechávám při instalaci volnou ruku, protože slušně fungují snad všechny aplikace. Na http://www.classtools.net/ jsem si vytvořila hru, kde jsou otázky zakódované v QR kódech. Vytištěné kódy rozmístím po třídě a dvojice hru řeší. Odpovědí hledají na internetu, nebo třeba v učebnicích, či jen vlastních hlavách. Při kontrole výsledků pak využijeme historii, která je součástí aplikace.
Pak ještě vyzkoušíme nainstalovat Skitch a krátkou práci s ním. Skitch je opravdu jednoduchý, tak moc práce s vysvětlováním jeho obsluhy není. Ale ze Skitche chci výsledky nasdílet a poprvé využíváme alespoň poslání mailem. A to už sem tam bývá problém. Ale máme už provedený nácvik a vlastní použití v hodině pak už nikoho nepřekvapí.
Ke konci hodiny stihnou zájemci maximálně ještě aplikaci na „okrášlení“ fotek a zazvoní. Jako ukázkovou aplikaci na úpravu fotek nabízím PIP Camera, protože její úpravy mi přijdou vcelku vkusné a existuje i pro Android i pro iOS.
A pak už většinou následuje otázka „Necháte wifinu puštěnou?“ a „Budeme příští hodinu pokračovat?“ . Wifinu vypínám a za týden pokračujeme. Tedy pokud nejsou prázdniny.
Převzato s laskavým souhlasem autorky z jejího blogu Co jsem vyzkoušela
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
1 komentářů:
A jsem v pytliku, vlastního mobilu nemaje, natož pak chytrého. Tak žákům alespoň zadání domácího úkolu poskytnu také zakódované v QR kódech.
Tito budoucí lékaři a právníci jistě docení, že zabezpečení bloku pomocí K zabezpečovacích bytů je zajištěno Reed-Solomonovy kódy nad tělesem GF(2na8), kde prvky tělesa jsou ztotožněny s byty tak, že bitový zápis je vnímán jako koeficienty polynomu nad bity a tyto polynomy jsou brány modulo polynom s koeficienty bitově 100011101.
Ale to už zvoní na přestávku, tak rychle do bufetu, než mne odchytí neustále hýkající Semerád, dožadující se informace o tom, že klíčovou vlastností BCH kódů je možnost v průběhu návrhu kódu přesně kontrolovat počet opravitelných chyb ve výsledném kódu, a že výhodou BCH kódů je jednoduchost jejich dekódování pomocí algebraických metod známých jako syndrome decoding, což zjednodušuje návrh dekodérů s použitím malého výkonnostně slabého hardvéru.
Okomentovat