Otevřeně přiznávám, že jsem od počátku kritikem plošného testování žáků 5. a 9. tříd. Když jsem pak viděl způsob instalace testovací aplikace ve školách při pilotáži tohoto projektu a vlastní průběh testovací aplikace, bylo mi jasné, že dodavatel i projektový tým NIQES nejsou schopni nabídnout kvalitní nástroj pro testování. V pátek uvolněné moduly takzvaného domácího a školního testování systému iSET se nezbavily amatérsky navrženého uživatelského rozhraní a přinášejí řadu dalších neuvěřitelných lapsů.
Nezvyklá registrace
Každý z nás se jistě registroval do řady online služeb. Většina jejich provozovatelů se snaží registraci zjednodušit, aby hned na počátku uživatele neodradila. Proto je obvyklé, že tyto služby podporují přihlášení s využitím autentifikace z obecně používaných služeb jako účet Google, účet Microsoft, Facebook, MojeID nebo řady dalších. Portál iSET podobné možnosti okázale ignoruje. Řadu služeb je také možné vyzkoušet nebo i trvale používat bez jakékoli registrace. Testovací modul iSET přesto vyžaduje registraci na první pohled nezvyklou a zbytečně zdlouhavou: po zadání základních údajů o uživateli se nejprve ověřuje platnost e-mailové adresy, která je současně uživatelským jménem. V došlém mailu "kliknutím na následující odkaz potvrdíte vytvoření uživatelského účtu" a teprve v dalším e-mailu obdržíte vygenerované heslo k dalšímu přihlášení.Nápověda z minulého století
Před více než dvaceti lety programátoři při migraci aplikací z prostředí MS DOS do MS Windows 3.1 začali využívat kontextovou nápovědu. Tvůrci iSET ani po několika letech vývoje testovací aplikace k implementaci kontextové nápovědy nedospěli a stále nabízejí jen nápovědu v souboru PDF.
Vyučujícím informatiky a jejich žákům tak nabídli neuvěřitelnou ukázku toho, jak nemá vypadat podpora uživatelů aplikace. Pozoruhodný je zdrojový kód tohoto paskvilu, který naleznete na stránkách iSET:
Volaná funkce openHelp() vypadá takto:
Výsledkem dalšího volání je otevření okna s odkazem na PDF. Takové okno se pochopitelně nevejde ani na můj monitor s rozlišením 1920 na 1080...
Volaná funkce openHelp() vypadá takto:
Výsledkem dalšího volání je otevření okna s odkazem na PDF. Takové okno se pochopitelně nevejde ani na můj monitor s rozlišením 1920 na 1080...
AKTUALIZACE:
Dnes po týdnu (tedy v pátek 21. února) již kontextová nápověda funguje (mimochodem je vytvořená s pomocí Softany WordToHelp), ve středu se místo odkazu na nápovědu v PDF zobrazovalo jen okno s textem Nebyla nalezena žádná nápověda pro tuto oblast.
1 komentářů:
On ten NIQES je paskvil nejen programátorský.
Porovnáme-li ale tento paskvil s paskvilem reálného inspekčního působení,jde jen o drobný kaz na nepěkném obrazu této nebohulibé instituce - pravda něco to stálo a užitek z toho není...
Okomentovat