CEMI: Univerzity blízké budoucnosti budou on-line

čtvrtek 27. února 2014 ·

Kvalita, specializace a dostupnost. Důraz na tyto hodnoty je kladen na všechny současné vzdělávací instituce. Mnoho lidí musí předčasně ukončit vzdělání z důvodu časové vytíženosti. On-line forma studia tuto hranici boří. Trendem významných zahraničních univerzit se proto v posledních letech stalo zpřístupňování předmětů formou tzv. MOOC (masivních online otevřených kurzů). Ačkoli se české univerzity k trendu on-line studia příliš nepřipojují, existují mezi vzdělávacími institucemi výjimky. Institut CEMI (Central European Management Institut) souhlasí s tím, že tento fenomén výrazně ovlivní podobu univerzit budoucnosti.

Byť by se to mohlo na první pohled zdát, největším přínosem on-line studia není možnost poslechu přednášek z pohodlí domova, nýbrž široká nabídka kurzů i přednášejících z univerzit celého světa. Porovnávání nejen různých názorů či pohledů na danou tematiku, ale i kvality kurzů, pomáhá ve zlepšování studentům i zúčastněným školám. Srovnání pro ně představuje velmi cennou zpětnou vazbu. Zástupci institutu CEMI, průkopníka on-line studia MBA a předního českého specialisty na manažerské vzdělávací programy s celoevropskou působností věří, že právě online forma vzdělávání má velký potenciál. „Pomáhá velmi vytíženým manažerům absolvovat obtížné MBA studium, které by si jinak časově nemohli dovolit,“ míní ředitel institutu CEMI Mgr. Štěpán Mika a dodává: „Naši studenti mají přístup ke studijním materiálům výhradně přes studijní systém Fronter, v rámci kterého komunikují s lektory a spolužáky, ale i získávají informace a materiály ke studiu.“

Globální boom zažívají otevřené kurzy

MOOC (z angl. Massive Online Open Courses) – hromadné kurzy pro zájemce z jakéhokoli místa na světě, kde je připojení k internetu. Prostřednictvím MOOC poskytují kurzy prestižní univerzity - převážně americké, ale i švýcarské, francouzské, německé, dánské, holandské, francouzské, mexické, čínské, australské nebo japonské. Kromě samotných přednášek jsou studentům k dispozici i další doprovodné materiály, fórum určené k diskuzím se spolužáky a samozřejmě i testy. Mnoho univerzit a vzdělávacích institucí zapojených do MOOC nevyužívá jen webových, ale i mobilních aplikací, které studentům umožní maximální flexibilitu v přístupu ke studiu.

„V České republice sice stále mezi mnoha lidmi panuje názor, že i při výuce na univerzitách je potřeba sedět ve školních lavicích, my však věříme, že budoucnost patří právě online výuce, dostupné co nejširší populaci bez ohledu na místo bydliště a čas výuky a celosvětové trendy (včetně MOOC), to potvrzují,“ doplnil ředitel institutu CEMI Mgr. Štěpán Mika.

Soukromé instituce versus státní

Jednou ze všeobecných obav, které on-line vzdělávání vzbuzuje, je určité odcizení a zároveň i nedostatečné osvojení praktických dovedností. Obavy jsou většinou neoprávněné. Navíc veřejné vysoké školy nejsou jedinými institucemi, které mohou nabídnout kvalitní terciální vzdělávání. Z hlediska dostupnosti se vedení ujímají soukromé instituce, které však v nabídce a kvalitě nikterak nezaostávají nad těmi veřejnými. Mnohdy je tomu spíše naopak. Pedagogický sbor je totožný, ale možnosti jsou daleko flexibilnější a reagují na momentální individuální požadavky studentů. Distanční studium, navíc v online formě, je tím nejlepším řešením pro časově velmi vytížené studenty především z řad podnikatelů, manažerů i dalších vedoucích pracovníků. Studijní program MBA, neboli Master of Business Administration, je určen právě pro manažery z různých oblastí byznysu.

O Central European Management Institut

Central European Management Institut (neboli CEMI) byl založen s cílem poskytovat MBA a LLM vzdělávání evropské úrovně, dostupné pro studenty z České republiky a Slovenska. S 242 úspěšnými absolventy a více než 230 současnými studenty patří mezi nejvýznamnější a největší poskytovatele MBA a LLM studia ve střední Evropě.

Výuka je koncipována tak, aby umožnila profesní vzdělávání i časově vytíženým studentům. Pro tyto účely je na CEMI zaveden nejmodernější e-learningový systém Fronter, v němž jsou studentům zpřístupňovány všechny potřebné studijní materiály a další nezbytné informace a jejž mohou studenti využívat jak pro komunikaci s lektory, tak mezi sebou navzájem v rámci svých studijních skupin. Tento systém využívá například Vídeňská Univerzita, Univerzita v Lillehammeru či Cambridge ESOL.
CEMI je plně akreditovaným členem IADL (International Association for Distance Learning), členem EADL (European Association for Distance Learning), členem AIVD – Asociace Institucí Vzdělávání Dospělých ČR, členem AMSP (Asociace malých a středních podniků) a kolektivním členem ČMA (Česká manažerská asociace).

CEMI podporuje vzdělávání handicapovaných osob a v této oblasti dále spolupracuje také s Nadací Českého rozhlasu Světluška a občanským sdružením Život dětem. Kromě toho podporuje také nadační fond Dobrý anděl či organizaci Člověk v tísni. Více na http://www.cemi.cz/.

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.