Organizace In IUSTITIA pořádá ve středu 19. 2. 2014 od 20 hodin ve spolupráci s portálem RVP.cz webinář Multikulturní výchova: Projevy předsudků, rasismu a násilí z nenávisti. Jeho cílem je rozvoj kompetencí potřebných k zapojení multikulturní výchovy do výuky a je vhodný zejména pro učitele základních a středních škol.
„Bude zaměřen na odhalování vlastních předsudků, prevenci jejich projevů v chování a podporu prodemokratických občanských postojů ve škole. Představíme konkrétní aktivity pro použití ve výuce,“ popisuje Šárka Kadlecová, vedoucí vzdělávacích programů In IUSTITIA.
K účasti na webináři stačí počítač s připojením na internet a reproduktory/sluchátka, připojit se lze 15 minut před začátkem na www.rvp.cz.
Webinář je součástí širších vzdělávacích aktivit In IUSTITIA zaměřených na témata multikulturní výchovy (tolerance k odlišnostem, oceňování jedinečnosti členů společnosti, rasová a etnická nesnášenlivost) a výchovy v demokratického občana. Seminář pro vyučující byl v roce 2013 akreditován MŠMT ČR. K tématu multikulturní výchovy vydala In IUSTITIA výukový materiál s teoretickým výkladem pojmů i didaktickými materiály.
Veškeré informace o vzdělávacím programu naleznete na webu In IUSTITIA, o . p. s. v sekci Pro školy http://www.in-ius.cz/pro-skoly/.
„Seminář byl zajímavý, pestrý, metody efektivní a inspirující,“ pochvaluje si účastnice dřívějšího obdobného semináře. "Návaznost na seminář vidím především v rozšíření portfolia činností osobnostní a sociální výchovy a dalších předmětů,“ doplňuje další účastník.
IN IUSTITIA je první a dosud jedinou organizací v ČR zabývající se pomocí obětem násilí z nenávisti a jeho prevencí. Provozuje poradenské centrum Justýna, v němž poskytuje služby obětem trestné činnosti z nenávisti včetně jejich zastupování advokátem, zlepšuje jejich přístup ke spravedlnosti a realizuje preventivní programy pro ohrožené komunity. V roce 2013 získala organizace akreditaci Ministerstva spravedlnosti k poskytování právních informací a registraci u Ministerstva práce a sociálních věcí k poskytování sociálních služeb.
19. 2.: Webinář Multikulturní výchova: Projevy předsudků, rasismu a násilí z nenávisti
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
"Bude zaměřen na odhalování vlastních předsudků, prevenci jejich projevů v chování a podporu prodemokratických občanských postojů ve škole."
Kolik učitelů se nemyje? Kolik učitelů nechodí do práce? Kolik učitelů neposílá své děti do školy? Kolik učitelů...
Bylo by dobré udělat webinář pro tu "multi" část obyvatelstva, protože to jsou oni, kdo NEVÍ, NEROZUMÍ,...
Vůbec by nebylo špatné, kdyby většina příživnických organizací přestala tu rasistickou většinu obtěžovat a zkusila té "postižené" menšině opakovaně připomínat, jak se má slušný občan chovat.
Kdyby totiž ti něco změnili k lepšímu sami na sobě (po ně kolika staletích), zjistily by multikulti organizace, že začínají přicházet o práci a problém by se vyřešil sám!
Drbat hlavu těm, kteří ty ostatní živí je ovšem jednodušší.
Průšvih je v tom, že ti z postižené menšiny, kteří se myjí, chodí do práce a posílají své děti do školy, se i se svými dětmi svezou na vlně předsudků spolu se svými etnicky příbuznými, kteří se zatím nepřizpůsobili. Znám spoustu svých etnicky příbuzných, kteří se nemyjí, nechodí do práce a neposílají děti do školy. Vím, že někdy jim není pomoci, ale když by se navoněli, ohákli a šli si o práci říct, tak jim jejich vybledlé obličeje nebudou dělat potíže. To je ten kardinální problém pro obě strany. Myslím, že se musíme měnit všichni a pokud možno, tak společně.
Jirko, když budete mít ve třídě jakkoliv vzhledově jiného žáka a uvidíte, že je slušný, učí se a snaží se, tak s ním nebude mít nejmenší problém.
Tak to prostě je. MY nejsme špatní, to se nám jen snaží kdekdo vsugerovat. Míč na "jejich" straně a je tam několik století. My jim jen házíme pořád nové míče a ony se ztrácí.
Když pak jdou žádat o práci, bohužel sklízejí plody svých "soukmenovců".
Proto se ptám znova, proč všechny "organizace" chodí za "námi". Kde jste viděl, že by dělaly něco pro "ně"? To jsou jednotlivci, kteří nemají často ani prostředky.
Na "integrační" organizace jdou miliardy! Kolik z aktivistů jde do terénu? téměř NIKDO.
Věta, že se máme měnit společně, to je, nezlobte se, blábol.
http://www.romea.cz/cz/publicistika/komentare/julius-zajac-kdo-jiny-nez-hlavne-romove-by-meli-pomahat-romskym-detem
http://www.romea.cz/cz/zpravodajstvi/gyulla-banga-nekteri-romsti-aktiviste-uspesne-rozsiruji-protiromske-nalady
http://www.romea.cz/cz/zpravodajstvi/julius-zajac-do-noveho-roku-prosim-aktivisty-a-romeu-aby
Hejbá se vždycky s tím, s čím hejbat jde.
To dá rozum, přecee.
Plody by měl sklízet ten, co zasel. Sám jen potvrzujete, jak těžké to mají ti, kteří se rozhodli být jiní. Já bych také nechtěl pykat za viny svých soukmenovců. Každý blábolíme na základě svých názorů a má blízká zkušenost je jiná. Snad ti, kteří se odváží být jiní, narazí při svém snažení na ty, kteří se mění s nimi. Když to nezvládneme, tak si to vypijí naše děti. Muslimy nebudou a kůže nezežloutne ani neztmaví. Ale nač se plašit. Římané očekávali příchod barbarů vleže, popíjeli víno a snili o slavných dobách svého impéria.
Přečtěte si výše uvedené odkazy. To píší romové sami.
Nikdo netvrdí, že se nemá nic dělat. Jenom říkám, že to co se dělá, je úplně zbytečné a míjí se účinkem.
Dokud nevzejde iniciativa od samotných cigánů, nebude žádná změna.
Když se nechce, je to horší, než když se nemůže - a to je jejich případ.
Dokud si to většina aktivistů neuvědomí, nebude nic.
Okomentovat