Podoba i nároky maturitní zkoušky se každý rok mění a tato nestabilita příliš nepomáhá studentům posledních ročníků středních škol v jejich snaze zodpovědně a co nejlépe se na ni připravit. Chceme jim jejich cestu k získání maturitního vysvědčení ulehčit, a proto spouštíme v České republice unikátní projekt Online Maturita. Metodou, která odpovídá technickým možnostem roku 2014, je připravíme na zkoušku z angličtiny, z českého jazyka a literatury i z matematiky.
Naši zkušení lektoři povedou výuku z moderního televizního studia. Každý týden si tak zájemci pustí hodinu živě vysílanou přes internet. Ve 45 minutách jim učitel vysvětlí určitý tematický okruh, následující čtvrthodina je pak vyhrazena pro dotazy maturantů, které budou moci klást prostřednictví chatu po celý přímý přenos. Některé zodpoví přímo lektor, s řešením ostatních jim pomohou pedagogové na chatu. Díky archivu si studenti budou moci jednotlivá vysílání připomenout, a tak se připraví na zkoušku dospělosti i na poslední chvíli. V 18 lekcích věnujeme pozornost nejen teoretickým znalostem, ale zaměřujeme se především na jejich aplikaci. Maturanti se tak mimo jiné dozví, jaké typy otázek je nejčastěji potkají v didaktickém testu, jaké pomůcky si mohou vzít k maturitě s sebou, jak napsat slohovou práci i na koho se obrátit, když budou mít pocit, že zadání bylo chybné či nesrozumitelné.
Uvědomujeme si, že v posledním ročníku jsou středoškoláci velmi zaneprázdnění. Potýkají se s učením na dílčí zkoušení ve škole, chystáním maturitního plesu, přihláškami na vysokou školu a v neposlední řadě právě s přípravami na největší zkoušku v jejich dosavadním životě. Dojíždění za učiteli by je zdržovalo a ubíralo jim čas, kterého nemají nazbyt. Živě vysílaný online kurz odstraňuje právě tento tradiční nedostatek mimoškolní, profesionálně vedené výuky. Současně je dostatečně individualizovaný, protože umožňuje nejen vznášení dotazů, ale také opakované přehrávání hodiny. Pracuje rovněž s konceptem pravidelného a systematického učení, které je vysoce efektivní.
Iva Procházková, u nás i v zahraničí nejoceňovanější česká spisovatelka knih pro děti a mládež, ve svém románu Soví zpěv, jehož děj se odehrává v roce 2046, popisuje budoucnost vzdělávání dospívajících jako neosobní výuku vedenou počítačem, respektive virtuálním učitelem. My věříme, že osoba vyučujícího má při edukaci nezastupitelnou úlohu. Nestavíme proto e-learning na pouhém (dnes již standardním) zveřejňování stovek stran učebních materiálů, desítek hodin audio záznamů a tisíců zkušebních otázek, které mohou být navíc pro mladého člověka zdrojem dalšího stresu, protože jim bez pomoci nemusí porozumět. Lektoři projektu Online Maturita problematické jevy vysvětlí názornou, přehlednou a současně zábavnou formou. A samozřejmě nabídnou i ukázky testových zadání.
Všichni lektoři se na vysílání pilně připravují již více než dva měsíce. Absolvovali profesionální focení, školení o používání techniky ve studiu i několik zkoušek. „Projekt je výzvou k tomu, abych si po více než dvaceti pěti letech před tabulí vyzkoušela něco nového, zábavného, jak pro mě, tak pro studenty. Určitě zařadím další výukové metody, učím se ale i mluvit na kameru a zvykám si na to, že nevidím přímou reakci posluchačů, což je velký rozdíl oproti situaci ve třídě, na kterou mohu bezprostředně zareagovat,“ říká Bente Bartová, lektorka anglického jazyka.
V prvních dvou hodinách se angličtináři zaměří na nácvik dovedností potřebných pro úspěšné absolvování úkolů zaměřených na mluvení, poslech a čtení. Učitelé češtiny zasvětí studenty do nástrah českého pravopisu a matematici jim vysvětlí číselné množiny. Začali jsme vysílat již minulý týden. Díky archivu vysílání se však studenti mohou přihlásit kdykoli v průběhu kurzu a nepřijdou o žádnou hodinu.
Další informace naleznete na: http://onlinematurita.cz/
Vzdělávací projekt Online Maturita
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
9 komentářů:
Moderní přístup: za 2700 Kč lekci budete moci shlédnout třikrát i z archivu. Neučte se jako v roce 1848, kdy vám nic nezopakovali;-)
To je takové maturitní déjavu - kde jsme to už jenom viděli? Aha - ten projekt s názvem Matt a Hurry! Na rozdíl od této televizní cesty (proboha proč v době internetu, taky se to mohlo šířit rozhlasem :-)) aspoň nabízel hodnocení certifikovanými hodnotiteli. Tady má někdo levně přístup k televizním technologiím, jen hledá obsah a tak ho napadlo surfovat na vlně zájmu o maturitní přípravku. Jenže tady chybí jakékoli garance. Pravda - opavská střední škola patří k tomu lepšímu, co od středních škol čekáme, ale je to jen partner. Kdo je garantem obsahu, jeho souladu s normovanými požadavky na daný ročník, kde je pedagogický poradce? Moc z toho čouhají prachy a po mém soudu přínos bude jen pro provozovatele, nikoli pro studenta.
Co vy na to Evo Adamová?
No tak zase jako nápad, jak vydělat, to není špatné. A pokud maturantovi nedojde, že za 300 Kč může mít skutečně individuální doučování, kde se mu kantor bude spešl věnovat, tak jeho smůla. Ovšem těm, kteří mají v hlavách vymlácenou slámu (asi 30 % našich maturantů), nepomůže ani moderní ani zastaralý způsob.
Milí čtenáři,
děkuji za Vaše komentáře k informacím o projektu Online Maturita. Ráda bych uvedla na pravou míru některé informace, které uvádíte.
Cena jedné hodiny při zakoupení celého kurzu není 300 Kč, ale 150 Kč (celková cena kurzu činí 2 700 Kč za 18 lekcí). Díky možnosti pustit si jednu hodinu až čtyřikrát se dostáváme na částku 37,50/60 minut. Velkou výhodu Online Maturity, jejíž vysílání je dostupné prostřednictvím internetu, představuje snadná dostupnost. Ze zkušenosti vím, že mimo velká města není vždy možné si vybrat učitele, který studenta na velkou zkoušku připraví. Prostřednictvím chatu navíc naši lektoři odpovídají na všechny individuální dotazy, takže se věnujeme opravdu každému studentovi.
Jednotlivé kurzy (a tedy všechny tři předměty) jsou garantovány certifikovanými hodnotiteli státní maturity, kteří schvalují každou připravovanou hodinu, a to včetně témat, prezentací a doplňujících materiálů. Při výběru lektorů jsme kladli důraz také na to, aby každý z nich měl vysokoškolské vzdělání v příslušném oboru. Naším cílem totiž je poskytnout maturantům nejen snadno dostupnou, ale především kvalitní přípravu na zkoušku dospělosti.
Budete-li mít další dotazy, ráda je zodpovím.
S přáním pěkného dne
Jana Strašková, jednatelka společnosti
není vždy možné si vybrat učitele, který studenta na velkou zkoušku připraví
Svévole ředitelů škol při rozdělování úvazků je bezbřehá. Zvláště pak v maturitních ročnících. Chudáci žáci. Dovedu si představit, jak by v matematice ocenili třeba takového matikáře.
Při výběru lektorů jsme kladli důraz také na to, aby každý z nich měl vysokoškolské vzdělání v příslušném oboru.
Nu, za stopade za hoďku onlajnu bych to, být maturantem, docela ocenil. Kvalita je nutná. Osobně kupříkladu zásadně vyhledávám jen lékaře s titulem.
Absolvovali (pozn. Pytlik všichni lektoři) profesionální focení
Tý jo! Já se nefotil, ani nepamatuju. Natož profesionálně. A pak má ta výuka za něco stát.
Pustila jsem si demo lekce. A je to strašné! Obzvlášť mě "potěšila" angličtina - to snad ani není možné, aby přípravu k maturitě vedl někdo s takovou výslovností a ještě byl překládán do češtiny!
A matematika? Bože, Pythagorova věta k maturitě? V tak triviální podobě? To snad nééé! To by mohli skládat maturitu už žáci ZŠ.
No, tohle nelze nechat ležet! Tvrzení paní jednatelky, kterak je systém výhodný, že již při čtyřech opakováních vyjde 60 minut vzdělávací zábavy na pouhých 37,50 Kč včetně DPH opravdu stojí za zamyšlení. Kdyby totiž nabídli třeba 10 opakování, bylo by vzdělávání takřka bezplatné jak za Nejedlýho. To je lehce zpozdilý marketing. Pěkná snaha dohnat tupou televizní prezentaci (nota bene stále se opakující) chatováním certifikovaných lektorů je vskutku obtížně pochopitelná berlička. Snaha je celkově pěkná, ale vyznění je tristní. Pomyšlení, že si maturant před maturitou pořídí za své úspory 240 minut Pythagorovy věty, mne vede k poznání, že možná ani tento odvážný projekt nebude nejoblíbenější mainstreamovým mediem tuzemského maturanta. Kéž bych se mýlila.
Okomentovat