Na potřebě zavedení jednotné přijímací zkoušky pro všechny střední školy maturitního typu se jednomyslně shodli na svém jednání účastníci republikového výboru profesní sekce středních škol při školských odborech, které se konalo v pátek 10. ledna.
Z článku Zlaty Štástkové v ŠkolskéOdbory.cz vybíráme:
„Pro všechny školy s maturitou, i pro soukromé, církevní a pro víceletá gymnázia, požadujeme jednotnou státem organizovanou přijímací zkoušku konanou v jednom termínu,“ usnesli se účastníci jednání republikového výboru. Potřeba jednotné přijímací zkoušky vznikla ze snahy celostátně sjednotit úroveň žáků přijímaných na střední školy. Dále bylo specifikováno, že by se podle dosaženého počtu bodů z této jednotné zkoušky mělo odvozovat, na jakou střední školu nebo učiliště by žák „dosáhl“. Samozřejmě by to nemělo školy omezovat v tom, aby si specifikovaly své další požadavky na budoucí studenty v přijímacím řízení.
Přečtěte si: Školské odbory požadují pro střední školy jednotnou přijímací zkoušku
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
9 komentářů:
Už včera bylo pozdě!
Pokud má mít středoškolské studium váhu a vážnost, musí být zřejmé, jak střední škola žáka (často přes jeho odpor) obohatila. A máme-li jednotně měřitelný výstup systému středního vzdělávání, je logický požadavek jednotného vstupního procesu. Že to mělo být dávno, je jasné. Každý nový ministr vnáší nové priority. Doufejme, že zde je příležitost pro dalšího z nich.
Jak může mít gymnázium a učňák stejnou přijímací zkoušku? A jak lze srovnat technické a humanitní obory? Proč chceme šedivý průměr a ne šikovné techniky, chytré humanisty, zručné učně? Proč pořád strkáme všechny do jednoho pytle... tomu prostě nerozumím.
Jednotná přijímací zkouška nepomůže ani náhodou. Příkladem může být Zlínský kraj, který jednotné přijímací SCIO zkoušky dělá a efekt je nulový. Na maturitní obor se stejně díky nedostatku žáků dostane každý. On totiž stanovený limit 38 bodů ze 120 možných pro gymnázia a 28 bodů pro ostatní maturitní obory je s odpuštěním směšný. Na naší škole se totiž pod celkových 28 bodů ve SCIO testech nedostávají ani propadlíci.
Konečně mohu taky v něčem vřele souhlasit s kolegyní Evou Adamovou. Limit by mohl a měl být vyšší, ale bohužel to stanovuje kraj jako politické rozhodnutí :-(
Jednotná přijímací zkouška je krok správným směrem. Bohužel.
V době, kdy míst na středních školách bylo méně, nežli zájemců o studium maturitních oborů, nebylo podobného nástroje potřeba.
Dnes je ale míst více, nežli vycházejících žáků.
Současně jsou školy financovány podle počtu žáků.
Logicky se prohodily pozice účastníků přijímacího řízení.
Dnes to nejsou žáci, kdo musí vyvinout úsilí a snahu dostat se na školu, ale naopak škola se snaží přijmout co nejvíce žáků, bez ohledu na jejich vstupní znalosti. K maturitnímu studiu se tak dostanou žáci, kteří by před dvaceti lety o tom nemohli ani snít a přitom k tomu nemusí vyvinout ani tu nejmenší aktivitu.
To je také důvod, proč selhávají jednotné přijímačky např. ve Zlínském kraji.
Zrušme závislost škol na počtu žáků a pak se teprve začnou dít věci.
Kulové se začne dít. Na maturitní obory se bude dál nabírat až po plnou střechu, protože v tomto státě žádné nařízení nemá dlouhého trvání a žádný ředitel si nebude jistý, že příští rok se financování dle počtu žáků nevrátí.
Na maturitní obory se bude dál nabírat až po plnou střechu...
No jistěže. Ono taky jednotná přijímací zkouška má smysl jen tehdy, pokud by pod určitou hranicí získaných bodů už ten ředitel příslušného žáka přijmout nesměl.
A to bude nejspíš problém.
Okomentovat