Minulé i letošní zápisy do prvních tříd ukazují, po jakém typu škol se rodiče budoucích prvňáčků nejvíce shánějí.
Z článku Jakuba Nováka v Aktuálně.cz vybíráme:
"Naší zákonnou povinností je uspokojit zájemce ze spádového obvodu školy. Jediným kritériem, které považujeme za objektivní a spravedlivé, je upřednostnit ty děti, které mají ve škole sourozence. Nikdy v historii školy se nestalo, aby o přijetí dítěte rozhodovalo pořadí příchodu k zápisu," dodává ředitel liberecké ZŠ Lesní Jiří Dvořák.
"V minulých letech skutečně docházelo k tomu, že rodiče stáli již od rána frontu u zápisních místností a čekali na otevření zápisu od 13 hodin. Nikdy naštěstí nenastala situace, že by někdo u školy nocoval. K dlouhému čekání a frontám docházelo v době, kdy jsme jako jedno z kritérií při zápise měli čas, respektive pořadí zapsání dítěte," popisuje svou zkušenost Ivana Nejedlá, ředitelka ZŠ Pardubice - Studánka.
Přečtěte si: Na tyto školy se stojí fronty. Jazyky učí od 1. třídy
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
Jen doopravdy zběžně až orientačně jsem se ve fotogaleriích na webech některých zmíněných frontálních základních škol podíval, kolik asi tak tam dochází dětí, které by se mohly považovat samy, nebo by svým okolím mohly být na základě skutečných nebo domělých indikátorů považovýny za nepřizpůsobivčata. Kvantifikoval bych to asi tak, že poskrovnu. A to by to také klidně mohli být i malí Italové, Francouzi či Španělé.
Myslím si, že před takovými školami by stáli pobledlí rodiče, i kdyby se tam jejich děti měly užit laponštinu a svahilsky dvanáct hodin týdně.
Já si osobně myslím, že ta velkohubá slova o inkluzi, a to nejenom toho více opáleného etnika, ale i dalších "pomalejších" dětí bez respektování snížení počtu a potřebných asistentů v těchto třídách bude ještě jednou opravdu velkej průser.
Dobře si pamatujme ty, kteří to tak s velkou slávou prosazují. Až se to bude za drahé peníze vracet a znovu budovat zvláštní a pomocné školy, tak jsem moc zvědav, kde budou ti dnešní přechytralí inkluzisti zalezlý.
se to bude za drahé peníze vracet a znovu budovat
Ale s tím se přece, pane Nutzi, počítá. Začne to speciálními skupinami pro naplnění vzdělávacích potřeb žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, bude to pokračovat speciálními třídami, už se zase zavádějí nulté třídy, a skončí to u speciálních vzdělávacích programů v rámci nezbytných revizí rvp.
Až ve školách budou jen samé výchovy, a děti se nebudou učit s ničím jiným než s informačními technologiemi a nic jiného než měkké dovednosti, začnou se zase zavádět tradiční předměty a horovat pro manuální aktivity a tvrdé dovednosti.
Tady přece vůbec nejde o dobře fungující vzdělávací systém, zvláště pak, když se vůbec neví, jak by asi tak mohl vypadat. Tady jde o permanentní změnu čehokoli na cokoli jiného. Jen tak může být dopřáno pobývat na výsluní zájmu sdělovacích prostředků všem těm inovátorům, vizionářům, experimentátorům a šarlatánům. Od pohazování batolat povětřím až po autoevaluci pomocí barevných puntíků. A především jen tak se dají protáčet nemalé peníze přes konečně ty zaručeně pravé projekty, portály, metody, školení a taškařice všeho druhu.
Dokud to ale sami rodiče těch nebohých dětiček nepochopí a nezjednají pořádek, běda nám a vzdělanosti zvláště.
"Až se to bude za drahé peníze vracet a znovu budovat zvláštní a pomocné školy, tak jsem moc zvědav, kde budou ti dnešní přechytralí inkluzisti zalezlý."
To by byla ta lepší varianta. Protože vzdělanost ubývá a průměrné IQ se snižuje, nepředpokládám, že se jednou něco bude vracet. Bude více hloupých na důležitých místech, než je dnes. Už se to nevrátí.
Pane Blaha, my to co jste napsal tady čteme a učíme se to skoro zpaměti. Všichni jsme se shodli, že to snad ani lépe nejde napsat. A přesně tak to je. Pořád se jen plácá do vody, voda stříká a zainteresovaní z toho usrkávaj, co usrkávaj, oni cklastaj plnými doušky........
Opravdu bomba...Děkujeme Vám
Okomentovat