Rok 2013 byl pro čerpání evropských dotací klíčovým. Došlo totiž k souběhu tzv. „pravidel n+2 a n+3“, což znamenalo zvýšenou administrativní zátěž na pracovníky ministerstva školství. Podle uvedených pravidel bylo nutno vyčerpat předem stanovenou výši dotací, v opačném případě již nepůjde zbytek částky dále využít a zůstane tak Bruselu.
V Operačním programu Výzkum, vývoj a inovace byly doposud do Bruselu předloženy k proplacení projekty za 21,78 miliardy korun. Pravidlo n+3/n+2 bylo pro rok 2013 finálně překročeno o 3,26 miliardy korun (při kurzu 27,35 Kč/EUR).
„Považuji za úspěch, že se v operačním programu zaměřeném na výzkum a inovace v oblasti vědy podařilo tak výrazně překročit stanovený limit čerpání. Investice do těchto oblastí jsou totiž pro rozvoj České republiky a její konkurenceschopnost výjimečnou příležitostí, která se nebude opakovat,“ uvedl ministr školství Dalibor Štys.
V Operačním programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost bylo doposud Bruselem proplaceno 22,72 miliardy korun. Pravidlo n+3/n+2 tak bylo splněno na 89 %. V tomto případě se tedy nepodařilo dočerpat částku ve výši 2,8 miliardy korun.
„Jedná se o mnohem optimističtější číslo, než jsme očekávali. V polovině roku 2012 jsme totiž předpokládali ztrátu za loňský rok ve výši až pět miliard korun. Nakonec se tuto částku podařilo snížit téměř o polovinu, což považuji v dané situaci za velmi dobrý výsledek. Zvýšené tempo čerpání a fungující akční plán byly kladně ohodnoceny i ze strany Evropské komise,“ dodal Michal Zaorálek, náměstek ministra zodpovědný za řízení operačních programů.
Ministerstvu školství se v loňském roce dařilo čerpat eurodotace
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
Šak ba, čerpáme a čerpáme. Že je to kolikrát na úplné nesmysly typu šablon (u kterých fakt nevím zda nám je Evropská komise proplatí, když jsme u nich vůbec nekontrolovali finance, jako u všech ostatních projektů, přestože se u všech proketů OP VK jede podle stejných prováděcích dokumentů) a typu projektů zvyšování přírodovědného a technického vzdělávání na SŠ a ZŠ, ze kterých si kraje udělali tunel na peníze pro SŠ, protože základkám z nich nedali ani Kč a jen je nutí jezdit na náborové akce, přestože v zadání projektů bylo stanoveno, že se má jednat o výuku žáků ZŠ v laboratořích SŠ, což se neděje ani náhodou. ve druhém případě se fakt vyhazují peníze eurooknem za blbosti typu kyselice a řízku pro žáky ZŠ a za autobusy na dovoz na nábory.
Pokud budeme takto pokračovat i v dalším programovém období, tak potěš pánbůh.
Škoda těch nevyčerpaných skoro tří miliard. Ve školství budou chybět...
Nevyčerpanost tří miliard znamená, pane Sárközi, že ve školství bude chybět asi tak dvě stě milionů. Zbývající peníze by padly na všechny ty hloupostě okolo.
Školství není smyslem, ale jen záminkou pro čerpání.
I 200 000 milionů je lepší než nic... ;-)
Bezesporu. Dokonce lze říci, že ani těch zbylých dvacet osm sta milionů by se vyloženě nevyhodilo, pokud by tedy většina z těch peněz zůstala v republice.
Pěkně by se rozhýbal trh s propiskami, bločky a dalším propagačním materiálem a službami. Také lahůdkářství, cukrářství a vodovody a kaalizace by nepřišly zkrátka. Vždyť kolik jen močopudné kávy se při promo akcích, seminářích a školeních v rámci čerpání fondů uvaří a vypije.
Okomentovat