V rámci projektu Národní systém inspekčního hodnocení vzdělávací soustavy v České republice (NIQES), konkrétně v rámci jeho klíčové aktivity č. 2, realizuje Česká školní inspekce vývoj interaktivního prostředí pro tvorbu, modifikaci a hodnocení školních vzdělávacích programů, včetně implementace metodik hodnocení a včetně integrovaného systému inspekční činnosti pro sběr, záznam a vyhodnocování dat (dále „EPIS“).
Hlavním cílem EPIS je implementace jednotné integrované technologické platformy s využitím moderních webových technologií, skládající se z následujících systémů, z nichž každý je koncipován tak, aby jeho funkce byly přístupné i pro uživatele z řad pracovníků škol:
- Systém EPIS1 – elektronický integrovaný systém pro sběr inspekčních dat, jejich záznam, zpracování a podporu základních činností ČŠI,
- Systém EPIS2 – informační systém určený pro tvorbu, modifikaci a hodnocení školních vzdělávacích programů,
- Systém EPIS Portál – webový portál umožňující publikovat veřejnosti vybraná data ze systémů EPIS nebo vyhledat školy dle zvolených parametrů, obsahující redakční systém pro úpravy obsahu portálu samotnými uživateli, včetně možnosti vytvoření vlastní webové prezentace ze strany školy,
- Systém Helpdesk – systém pro jednotné řízení požadavků uživatelské podpory informačních systémů ČŠI.
V souladu s harmonogramem projektu probíhá v současné době pilotní ověřování systémů EPIS1 (systém pro záznam inspekčních dat) a EPIS2 (systém pro práci se školními vzdělávacími programy ze strany inspekce i samotných škol) před zahájením jejich „ostrého“ provozu. Pilotního ověřování, které končí na začátku března 2014, se účastní kromě pracovníků ČŠI také více než 300 škol z celé České republiky a celkový plánovaný počet pilotních uživatelů přesáhne 800 osob. Další fáze pilotního ověřování pak bude pokračovat až do konce měsíce června.
Cílem pilotního ověření je zejména prověření nastavených procesů, praktické vyzkoušení implementovaných funkčností a uživatelského prostředí a získání podnětů a zpětné vazby od uživatelů všech uživatelských rolí k zajištění komfortního a intuitivního ovládání pro následný „ostrý“ provoz systémů EPIS. Před jeho spuštěním budou systémy upraveny právě ve vazbě na podněty získané v průběhu pilotáží.
8 komentářů:
Za něco se ty peníze z ESF prostě utratit musí. A tiskový mluvčí NIQES si musí svých 30 000 Kč měsíčně nějak odpracovat.
Na druhé straně dostáváme na školách na pomůcky pro jednoho žáka se SVP plných 100 Kč!!!
Bude to snad znamenat přepisování celých ŠVP do nového prostředí? I s pomocí ctrlC a ctrlV to bude vražedné! A to se dají očekávat i větší změny.
Jsem jediný, kdo nerozumí tomuto textu? Co ta inspekce vlastně chystá a proč je to tak nesrozumitelně popsáno? :-o
jediný, kdo nerozumí tomuto textu?
Jste, pane Sárközi, jediný, kdo se udal.
Když ČŠI může mít projekt EPIS, můžeme si jako škola vypsat projekt na elektronickou třídní knihu?
Projekt: CZ.1.07/4.1.00/22.0003
Číslo zakázky: 46/12/51
Název zakázky: Vývoj interaktivního prostředí pro tvorbu, modifikaci
a hodnocení ŠVP, implementaci metodik hodnocení
a platformy pro vzdělávání.
Popis: vývoj interaktivního prostředí
pro tvorbu, průběžnou modifikaci a hodnocení školních
vzdělávacích programů (nový informační systém), návrh
aplikace multikriteriálního hodnocení v novém informačním
systému, zpracování expertní analytické studie s návrhem
hodnotících schémat pro posuzování souladu školních
vzdělávacích programů s rámcovými vzdělávacími programy
a výběr charakteristik a parametrů pro inspekční hodnocení
školních vzdělávacích programů, zajištění školení, služby
podpory nového informačního systému (zejména prostřednictvím
modulu HelpDesk) a e-learningového kurzu, podpora ISVS
(informační systém veřejné správy) atestace, zajištění pilotních
ověřování ve 300 školách ve všech krajích ČR ...
návrh aplikace multikriteriálního hodnocení v novém informačním systému, zpracování expertní analytické studie s návrhem hodnotících schémat pro posuzování souladu...
Tak já se tedy také udám. Čtu a vizualizace představy obsahu a smyslu textu se jaksi nedostavuje. Podotýkám, že to ale nemusí být nedostatek toho textu.
Když se v nějaké diskusi ptali Ivana Bartoše, čím to je, že se vynaloží plno státních peněz na vývoj nějakého informačního systému zbytečně, protože to potom nefunguje, jak by mělo, odpověděl, že je to tím, že zhotovitel, natož pak zadavatel, tomu vůbec nerozumí. Podotýkám, že s panem Sárközim nepatříme do množiny zhotovitelů, natož pak zadavatelů.
To by mě fakt zajímalo, pro koho to vymysleli. Nějaký zhotovitel už si mne pracky...
Okomentovat