Karel Klatovský: Windows 8 aplikace (nejen) pro školství – 3. díl

pátek 27. prosince 2013 ·

Další pokračování přehledu aplikací: od kreslení po procvičování matematiky...





Fresh Paint

Velice populární aplikací v systému Windows je Malování, které je však ze své povahy poměrně nevhodné pro ovládání pomocí dotyku. Proto společnost Microsoft vytvořila zcela novou verzi, uzpůsobenou právě pro práci na tabletech apod. Pro nadané malíře je možnost začít ze zcela prázdného plátna a nechat tak plně vyniknout vlastní dovednosti. Druhou možností je pak využít obraz z webkamery či libovolného obrázku. Poslední, velice zajímavou možností, jak začít s kreslením a zároveň se nechat inspirovat, je využití obrázků z vyhledávače Bing. Aplikaci je možné dále rozšiřovat pomocí tematických balíčků. Nabídka samotných nástrojů a podkladových materiálů je opravdu pestrá, můžete si vybrat z několika typů štětců, hrotů, pastelek a fixek a pro nejmenší tu jsou připraveny rozkreslené obrázky pro dokončení.



Nabídka, jak začít kreslit je opravdu pestrá.


Připraveny jsou i rozkreslené obrázky pro dokončení.


GeoGebra

GeoGebra je mezi učiteli matematiky jednou z nejznámějších a nejrozšířenějších aplikací, která umožňuje kreslit nespočet geometrických tvarů, vykreslovat grafy funkcí, provádět výpočty derivací, integrálů či běžných rovnic a mnoho dalšího. A podobně jako v předchozím případě její desktopová verze není pro dotykové ovládání zcela vhodná, proto vznikla tato dotyku uzpůsobená varianta.




Tvorba přesných matematických objektů nebyla nikdy snazší.

How to Draw
Aplikace určena především mladším studentům či učitelům při výuce kreslení. V nabídce máte 10 různých objektů, mezi kterými si můžete vybrat ten, který se chcete naučit kreslit a pak si postupně odkrýváte krok za krokem jednotlivé části tak, až dojdete k nakreslení výsledného obrázku. Aplikaci můžete také využít i pro „pouhé“ promítání jednotlivých kroků na tabuli či projekční plátno, zatímco studenti si budou postupně kreslit obrázek ve svých lavicích, např. v již uvedené aplikaci Fresh Paint.



Jak nakreslit slona v deseti krocích.

Interaktivní prvouka
Česká aplikace, která vám pomůže naučit se (či vyučovat) dvě základní témata – orientace v čase a poznávání přírody. Při výuce času se můžete naučit rozpoznávat čas na analogových hodinách včetně možnosti zadávání vlastního času a pohybu hodinových ručiček. Dále je zde možnost na základě interaktivních testů rozhodnout na základě obrázku, do které příslušného ročního období nebo části dne patří. Druhou části je potom rozpoznávání přírody, kde se můžete naučit rozpoznávat stromy a rostliny nebo živočichy.



S ručičkami lze libovolně hýbat a posouvat je.



Součástí aplikace jsou i poznávací kvízy.

Khan Academy

Khanovu školu není asi nutné nějak podrobněji představovat. Jedná se o koncept výuky matematiky, ale i dalších oblastí vzdělávání pomocí názorných a přesto snadno pochopitelných videoukázek. Celý koncept je pojmenovaný po svém zakladateli Salmanu Khanovi. Výuková videa můžete využít např. jako podpůrný materiál pro výuku vybraných témat nebo je nabídnou studentům jako doplňující zdroj pro samostudium. Možností je opravdu hodně.




Nabídka výukových videí neustále roste.


Pro někoho možná graficky strohé, pedagogické výsledky ale mluví za vše.

Know Your Body
Tato anglicky psaná aplikace vás provede představením jednotlivých částí lidského těla. U každé vybrané kategorie máte k dispozici příslušné podkategorie včetně popisků, obrázků a videa. Pokud tedy hledáte nějakou doplňkovou aplikaci např. pro výuku biologie apod., pak zkuste právě tuto.


Aplikace pokrývá všechny základní části lidského těla.

Všechny kosti na jednom místě.

Matematické příklady
Každý učitel má jiné způsoby výuky a jiné procvičovací metody. Pro některé z nich nehraje roli, jak je aplikace graficky zpracována a už vůbec ne u aplikace pro procvičování matematických příkladů. Pokud jste jedním z nich, pak je toto aplikace určena pro vás. Po jejím spuštění zde najdete pouze zadání matematického příkladu a v dolní části pole pro zadání výsledku. Po zadání správného výsledku se zobrazí další příklad, takže je možné procvičovat matematiku tak dlouho, jak si jen budete přát.
Pokud ale patříte do druhé skupiny učitelů (nejen) matematiky, kteří mají rádi pěkně graficky zpracované aplikace, tak jsou pro vás určeny následující dvě aplikace.



Procvičovat, procvičovat, procvičovat....

iMath
Velice pěkně graficky i pedagogicky zpracovaná aplikace pro výuku matematiky, která zábavnou formou a různými metodami cvičení a výuky umožní procvičovat mnoho typů matematických operací. Jako formu procvičování si můžete zvolit od klasického počítání, přes matematické sudoku, početní karty až po matematické závody aut. Výhodou je možnost kombinace různých typů otázek, jejich obtížnosti či látky společně s formou procvičování do výsledného testovacího modulu. Doporučuji.

Pokryty jsou téměř všechny oblasti matematiky.

Snadné a rychlé procvičování zvoleného tématu.

Součástí aplikace jsou i netradiční způsoby procvičování výpočtů.

Math for kids!
Snadno pochopitelná aplikace s možností procvičování základních matematických operací s volbou obtížnosti, zpracovaná do velice působivého grafického kabátku. Po spuštění a výběru obtížnosti se zobrazí příklad, kde v dolní části probíhá odpočet času a celkový počet bodů. Žák má celkem tři chybné pokusy, za každý správně zodpovězený příklad se přičítají body, takže učitel má pak okamžitý přehled a srovnání v rámci třídy.


Zvolte si obtížnost a soutěž o co největší počet bodů může začít.

Převzato z autorova blogu O technologiích Microsoft (nejen) ve školách....

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.