„Image nám to nepokazilo. Lidé z oboru vědí, že šlo o úspěšný projekt, jen se to bojí říkat,“ říká o projektu Internet do škol (Indoš) šéf AutoContu CZ Jaroslav Biolek.
Z článku Jakuba Křešničky v Connect! vybíráme:
V projektu se ale promrhalo 850 milionů korun, nebo ne?
Ale víte, na co ty peníze šly? Nikdo si nepamatuje, co o nich říká zpráva Nejvyššího kontrolního úřadu, který kauzu prošetřoval. Peníze podle něj byly vynaloženy marně, protože je ministerstvo převedlo na platy učitelů, přestože to byla účelová dotace na projekt samotný. Ty peníze nešly za Českým Telekomem a AutoContem. Tehdy nebyla možnost rozfázovat projekt, peníze nešly převést na další rok, musely se vyčerpat hned. Ministerstvo to kvůli zpoždění výběrového řízení nestíhalo. Jediná možnost, jak peníze přesunout jinam, byla přes všeobecnou pokladní správu. To musel odsouhlasit rozpočtový výbor Parlamentu. To se stalo a peníze šly přes „porcování medvěda“ na platy učitelů a podle přání členů rozpočtového výboru na čističku odpadních vod támhle, opravu chodníku jinde. To se dá všechno dohledat, jen se do toho nikomu nechce.
Přečtěte si: Jaroslav Biolek, AutoCont: Indoš byl úspěšný projekt
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
1. Tzv. šablony přišly také na cca 4 miliardy a rozhodně nemám pocit, že by se tyto peníze utratily smysluplněji a že se za ně pořídilo o monoho víc než z INDOŠE.
Takže jestliže se nyní šablony vydávají za bůhví jak úspěšné, nevidím důvod, proč by zástupce Autocontu nemohl tvrdit, že INDOŠ byl také úspěšný.
2. Těch 850 milionů přes medvěda rozhodně neviděli učitelé v platech. To by ještě byla dobrá varianta, ale nic takového se rohodně nekonalo. Mám obavy, že cesta k učitelům byla dost dlouhá na to, aby ty peníze skončily v kapsách úplně někoho jiného. Ostatně jako peníze z NIQES, kde si kapsy cpou na ČŠI a k realizátorům na školách nedorazilo ani 1 Kč.
Lidé z oboru vědí, že šlo o úspěšný projekt, jen se to bojí říkat
Tento typ humoru vyloženě miluju. Hyperbola s výstředností blížící se nekonečnu.
Člověk může celé hodiny přemítat, jedná-li se o geniální rétorickou figuru, a nebo o naprostou pitomost. Osobně si myslím, že nám pan šéf chce nenápadně naznačit, že tato akce svou zmatlaností koresponduje se stavem celé společnosti.
Ano, pro lidi z oboru přisávání se na státní peníze to bezestoru úspěšný projekt byl. A celkem dobře rozumím i jejich informační zdrženlivosti.
Jó Indoš.
Zadání vytvořené realizátorem na míru svým potřebám.
Tuny krasožvástů, které se nesplnili.
Poměrně slabý HW, na to za jakou byl cenu.
Směšný počet stanic na počet žáků.
Systémová omezení neslučitelná se smysluplným provozem. (Zákaz instalací SW, uživatelská omezení, ...)
Značná neprůhlednost.
Blokování financování z jiných zdrojů (Vždyť vy máte ten Indoš...)
"Potrestání" těch, kteří si již nějakou techniku zajistili.
Silně poddimenzované připojení k Internetu podpořené nekvalitní konfigurací serveru.
...
Byl to skvělý projekt na vybudování veřejného vodovodu.
Stačilo čerpadlo do septiku a napojení na vnitřní rozvod. Po otoční kohoutkem skutečně něco vytékalo.
zavzpomínal Mintaka
Ono je vždycky dobré zjistit z kterého úhlu se věc nahlíží.
Z pohledu Autocontu a jiných, na akci zúčastněných firem, bezesporu o úspěšný projekt šlo.. :-)
Z pohledu škol, kde v časech předindoších měli jedno PC v kanceláři, šlo o pokrok obrovský.
Že bylo nastavení projektu v mnoha směrech nesmyslné, že byly konfigurace počítačů naprosto zmatečné a nedostatečné, že byla úplná blbost dodávat nPC + 1 Apple, pro které nebyly stejně žádné programy,...
.. a že vůbec šlo veškeré peníze utratit mnohem efektivněji a smysluplněji, o tom snad není třeba žádné diskuse.
Jen si dovolím poznamenat, že
- od těch dob se situace v utrácení státních financí za informační systémy nezlepšila ani o píď.
- následující vlády se nezmohly na vůbec žádnou podporu ICT ve školství, postupně chcíply i fungující projekty
- k utrácení peněz z EU prostřednictvím "šablon" a jiných projektů bylo MŠMT vlastně spíše "přinuceno" a zjevně ho nezvládlo.
Takže to máme: 1 x za 18 a 1x 20-2.
Okomentovat