Na webu EDUin najdete psané blogy a nově i video blogy od odborníků z oblasti vzdělávání.
Obecně prospěšná společnost EDUin rozšířila své informační služby pro veřejnost a novináře o nový formát. Videoblogy – krátké komentáře k aktuálním problémům školství a vzdělávání. Najdete je na stránkách eduin.cz v sekci blogů a video blogů.
Upozorňujeme na výběr zajímavých blogů od autorů z akademického prostředí i neziskovek:
- Nerozumíš výkladu? Zatím je to hlavně tvůj problém. Podívejte se, jak se cítí ve škole žák, který nerozumí češtině. Kristýna Titěrová (ZDE) vysvětluje, kde je třeba pomáhat cizincům.
- Výsledky PISA 2012 nepříznivě ovlivňuje vztah dětí ke škole. Komentuje velvyslanec a stálý představitel ČR při OECD Pavel Rozsypal (ZDE).
- PISA 2012. Třicet vět a pět obrázků k zapamatování. Opomíjené aspekty letošního šetření PISA připomíná Tomáš Feřtek (ZDE).
- K oblibě školy přispívají dobré vztahy ve třídě. O tom, jak je posilovat, hovoří Lukáš Policar a Richard Lukáš z občanského sdružení Jules a Jim. Jejich videoblog najdete ZDE.
- I v Africe záleží především na kvalitě učitelů. Doktorand z Oxfordu Matěj Bajgar přibližuje paradoxy programů, které se snaží zvýšit kvalitu vzdělávání ve třetím světě (ZDE).
Tomáš Feřtek, tiskový mluvčí EDUin, řekl: „Snažíme se nabídnout prostor k vyjádření každému, kdo do českého vzdělávání přináší něco nového a zajímavého. Formát video blogů nám připadá sdělný, proto chceme dlouhodobě pracovat na tom, aby se stal mezi akademiky i lidmi z neziskových organizací stejně obvyklým formátem, jako se jím staly během posledních let psané blogy.“
2 komentářů:
V článku EDUin "Výsledky PISA opakovaně ukazují, že neumíme pomáhat nejslabším žákům" je uvedeno: "Patříme dlouhodobě mezi země s největším rozdílem mezi výsledky nejslabších a nejlepších žáků."
V textu zprávy PISA 2012 je uvedeno: Česká republika se řadí mezi země s lehce nadprůměrným rozdílem mezi dobrými a slabými žáky.
Mohl by nám EDUin laskavě vysvětlit proč překrucuje zprávu a dezinformuje veřejnost. Možná by EDUini měli naučit interpretovat grafy takového typu, jako je graf 2.3. Evidentně tomuto způsobu znázornění dat nerozumí. Nebo je tu ještě druhá možnost, že překrucují záměrně. A to bylo mnohem horší. Ale bojovníkům za tzv. inkluzi je každá zbraň dobrá.
Hlavně, že se nám tady teď snaží ukázat, jak některým grafům rozumět. Od nich to fakt sedí.
Ale paní Adamová, to vědí všichni, proč to Eduin dělá. Protože je to Eduin. Tím se netrapte - já to řeším tak, že se jejich článkům a interpretacím na ČŠ vyhýbám. Rádoby myšlenkový trus(t), spíše však kartel, EDUin-SCIO-ČŠ, se dlouhodobě svoji neobjektivitou diskvalifikuje. Dnes jsem jen udělala tu chybu, že mne zaujalo, že na jejich texty někdo vůbec zareagoval, jinak bych tu nebyla.
Okomentovat