Česká školní inspekce zveřejňuje Zprávu o výsledcích výzkumu postojů rodičů žáků 5. ročníku k otázkám spravedlivého přístupu ke vzdělávání a překonávání školního neúspěchu.
Výsledky šetření přinášejí důležité poznatky, které jsou v této zprávě interpretovány, shrnuty v závěrech a budou využity při tvorbě doporučení pro vzdělávací politiku.
Šetření bylo realizováno v rámci aktivity Překonávání školního neúspěchu v České republice individuálního projektu národního Kompetence III.
- Zpráva (328kB PDF)
- Příloha č. 1 Technická zpráva z šetření (187kB PDF)
- Příloha č. 2 Výpočty (225kB PDF)
2 komentářů:
Že by naši rodiče byli málo informovaní? Známek v žákovských habaděj, rodičák minimálně čtyřikrát do roka a každý kantor má vypsané konzultační hodiny. Navíc máme mobily, maily atd.
Já mám pocit, že rodiče slabých žáků jsou informovaní právě až moc dobře, proto přeci nechodí do školy na rodičáky. Vědí totiž velice dobře, že by tam bohužel poslouchali jen samé nepříjemné věci.
slabých žáků
Myslím, že mluvíte o líných a nevychovaných žácích. Opravdu slabého žáka chválím za každý opravdový úspěch a pokrok dvakrát a ještě děkuji rodičům za jejich pomoc s domácí přípravou. Zaslouží si to rodiče i žáci, protože všichni víme, jak to příroda zařídila.
Dnes jsem v jednom chrámu konzumu viděl boudičku s plyšovým psíkem. Školák už by asi ohrnul nos. Zkusil jsem, co ta věc umí. Po prvním cvaknutí se ozvalo: "Budeme se učit!" Po dalším cvaknutí se chtěl učit angličtinu. Pak se nedivte, že se děti bojí do školy, když jim všichni slibují, že se tam budou učit ještě víc. Hitem letošních Vánoc je podle reklamy výukový tablet pro děti. Milí přemotivovaní rodiče, hrajte si se svými dětmi sami. Naučíte je pro školu to nejdůležitější. Komunikovat s druhými lidmi (ne s plyšáky), snášet ostatní kolem sebe a být tolerantní k názoru druhých. To je ten nejlepší základ pro celoživotní učení se. Asi jsem se odchýlil od tématu, ale já myslel, že s hračkami se hraje a to učení je umně skryto. Platí to i opačně?
Okomentovat