V návaznosti na schválení Závěrečné zprávy o přípravě, průběhu a výsledcích druhé celoplošné generální zkoušky ověřování výsledků žáků v počátečním vzdělávání (ve školním roce 2012/2013 pilotovaném na úrovni 5. a 9. ročníků základních škol) probíhala do konce listopadu 2013 debata s odbornou veřejností týkající se možných variant dalšího přístupu k této problematice.
Symbolickým ukončením této fáze debaty pak byl společný seminář České školní inspekce a Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, který se uskutečnil ve čtvrtek 28. listopadu. Semináře se zúčastnilo cca 60 hostů z řad zástupců Parlamentu České republiky, odborných školských asociací, zřizovatelů škol, neziskových organizací věnujících se otázkám vzdělávání, odborných útvarů ministerstva školství, Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání, Národního ústavu pro vzdělávání a České školní inspekce.
V rámci semináře vystoupil s úvodním projevem ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal, který mimo jiné připomněl důvody, pro které došlo k vývoji elektronického testovacího nástroje pro pravidelné ověřování výsledků žáků. Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Dalibor Štys následně okomentoval nezbytnost práce s výsledky žáků jako s jedním z nástrojů pro efektivní tvorbu centrálních školských politik. Zástupci České školní inspekce pak představili zkušenosti ČŠI po dvou celoplošných generálních zkouškách a okomentovali výsledky žáků v druhé celoplošné generální zkoušce realizované v květnu a červnu 2013. V závěrečné části byly představeny návrhy České školní inspekce v oblasti variant možného přístupu k problematice pravidelného ověřování výsledků žáků, doplněné o stanovisko ministerstva školství formulované prvním náměstkem ministra školství, mládeže a tělovýchovy Jindřichem Fryčem.
„Česká školní inspekce navrhuje provádět pravidelné celoplošné ověřování výsledků žáků na úrovni 5. a 9. ročníků základních škol jednou za čtyři roky a proložit tato celoplošná šetření každoročními výběrovými šetřeními realizovanými na vzorku škol, s tím, že výběrová šetření by byla směřována do jiných ročníků, než jsou 5. a 9. třídy, a byla by zaměřena nejen na jednotlivé předměty, ale také na podporu rozvoje a dosaženou úroveň žáků v klíčových gramotnostech,“ informoval ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal s tím, že podrobné zdůvodnění a argumentace České školní inspekce k těmto návrhům jsou k dispozici v závěrečné části zprávy z druhé celoplošné generální zkoušky, zveřejněné na webových stránkách ČŠI.
Návrhy České školní inspekce již byly diskutovány také s příslušnými útvary ministerstva školství, a jsou tak v souladu s požadavky vedení rezortu. „V této chvíli se jednoznačně přikláníme k návrhům České školní inspekce, neboť podle našeho názoru znamenají vhodný kompromis mezi potřebou práce s výsledky žáků a eliminací rizik s testováním souvisejících a v této podobě nezatíží školy více než je nezbytně nutné,“ doplnil první náměstek ministra školství, mládeže a tělovýchovy Jindřich Fryč a dodal, že zásadní výhodou tohoto pojetí je ponechání možnosti školám provádět ověřování výsledků žáků každý rok v režimu školního testování.
Česká školní inspekce a ministerstvo školství uspořádaly odborný seminář k testování žáků
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
Znala jsem ústřední výbor a teď poznáváme ústředního inspektora. Rozdílů pramálo.Všechno vědí nejlíp a na názor druhých se neptají. Proč by. Vědí všechno dřív a všude byli dvakrát. Můj názor na "občasné testování" je zřejmý. Nelze dělat v automobilce výstupní kontrolu vozidel jednou za 400000 vyrobených vozů. Nikdo si takový šunty nekoupí. Proč je děláme z dětí?
Namátková kontrola, která odůvodní existenci nemalého počtu slušně placených kontrolorů, má ve světě zkonkurenceschopňování produktů pásové výroby svoje místo.
Budou se rojit jako ti chrousti.
Nic bych za to nedal, že teď ke konci roku horečně vylétávají, aby dohnali kontrolní plán, který nepostíhali třeba i kvůli kvalifikovanému přepočítávání produktů z technologicky zanedbaného materiálu v drobných provozovnách.
Ba ne, ti se před koncem roku nerojí. V podobě tlustých bílých červů se provrtávají kompostem a chystají se zakuklit... Vyletí až zjara.
Okomentovat