Rádi bychom vás pozvali na prosincový Kulatý stůl SKAV a EDUin, který se uskuteční ve 12. prosince 2013 od 10 do 12 hodin v aule ZŠ Vodičkova 22, Praha 1.
Diskutováno bude tentokrát téma:
Ředitel školy versus zřizovatel. Vidí kvalitu školy stejně?
Cílem kulatého stolu je hledat odpovědi na otázky:
- Způsobila změna ve způsobu odvolávání ředitelů zhoršení jejich postavení vůči zřizovateli? Nehrozí tím postupná a skrytá politizace českého školství?
- Jaké mají parametry zřizovatelé pro výběr nového ředitele a jsou složeny konkurzní komise z odborníků?
- Kdo a jak posuzuje kvalitu řízení školy?
- Jsou případy odvolání úspěšných ředitelů škol ojedinělé, nebo je to začátek nového trendu?
- Jaké jsou zahraniční zkušenosti s výběrem a jmenováním ředitelů škol?
Pozvaní panelisté:
- Mgr. Pravoslav Němeček, ředitel ZŠ a ZUŠ, Bezdrevská 3, České Budějovice, viceprezident Asociace ředitelů ZŠ
- Ing. Josef Procházka, bývalý předseda školské rady a Klubu rodičů při ZŠ TGM Poděbrady
- Bc. Jiří Stárek, ředitel ZUŠ Hostivař, předseda Asociace ZUŠ ČR
- PhDr. Marcela Štiková, předsedkyně Školské komise, Svaz měst a obcí ČR
- Zástupce odboru vzdělávací soustavy, MŠMT
Moderuje:
- Tomáš Feřtek, EDUin, o.p.s.
2 komentářů:
Pardon, ale asi mi to uniklo. On se nějak změnil způsob odvolávání ředitelů. A nějak dramaticky se zvýšila četnost tohoto aktu, především pak v oboru úspěšných ředitelů? Jako že za poslední kvartál bylo odvoláno průměrně 3,6 úspěšného ředitele týdně.
A v konkurzních komisích by měli sedět odborníci na co? Na posouzení, jestli uchazeč předložil všechny požadované dokumenty?
A není už spíš na čase ustavit nějakou komisi pro bádání nad standardem kvality profese ředitele? Už se ví, podle jakého standardu sami ředitelé posuzují kvalitu práce učitelů?
A proč není úspěšnost působení ředitele po nějakém čase porovnána s koncepcí rozvoje školy, s kterou šel do konkurzu? V jakém režimu utajení jsou tyto koncepce archivovány?
Zřizovateli většinou záleží jen na tom, aby ředitel vystačil s přidělenými penězi na provoz školy, a na tom, aby se občas škola prezentovala potěmkinovými vesnicemi typu Vánoční trhy, Dny otevřených dveří apod. Kvalita výuky, která je však nejdůležitější, zřizovatele většinou vůbec nezajímá a ani nemá žádné nástroje, jak ji sledovat. Má snad zřizovatel přístup do systému NIQES, když už jsme u toho?
Okomentovat