Plzeňská 25. základní škola si chce koupit golfový trenažér téměř za 900 tisíc korun. Proti se postavili někteří zastupitelé. Ředitel školy kritiku odráží - proč by prý nemohly golf hrát i děti dělníků. "Navíc jsme si na něj našetřili," říká Petr Pavel.
Z článku Jitky Šrámkové v iDNES.cz vybíráme:
"Peníze jsou hlavně z nájmů a zájmových kroužků, kterých nabízíme třicet, což je v rámci plzeňských škol nadstandard. Peníze máme i ze školní družiny, kam chodí 500 dětí a kde vybíráme 180 korun měsíčně," vysvětlil ředitel s tím, že simulátor bude stát 880 tisíc korun, z toho 421 tisíc škola vybrala od sponzorů.
Přečtěte si: Proč by nemohly hrát golf i děti dělníků? brání ředitel školy trenažér
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
12 komentářů:
A nebo by škola mohla zlevnit ty kroužky a družinu?
Pětadvacítku znám, je to dobrá škola, snaží se dělat pro žáky co nejvíc. Nemají moc místa - dělí se o jednu budovu se ZUŠ a dvůr je opravdu malý. Pokud by byl trenažér využitý, jsem pro.
A školy, kde se nedbá na pohybové vyžití žáků, mají větší problémy s chováním. Někam ta energie musí.
Nakonec "i skladník ve šroubárně si může přečísti Vergilia v originále". Tak proč by nemohly děti trénovat golf. Není-li cena simulátoru předražená. Je dvou nebo tříbalíčkový? A co třeba aktivní podložka pro analýzu švihu? Nad to, večer jej mohou využívat i rodiče těch dělnických dětí, čímž škole přinesou další peníze, a ta se pak stává ještě více sepjatou s běžným životem. A co výuka snookeru? Jen aby se pak běžná výuka nestala pouhou záminkou k výdělečným aktivitám školního manažmentu.
Chceme-li se dopátrat, jak to ředitel školy ve skutečnosti myslí, je třeba se podívat na vybavení ředitelny. Pokud je tam počítač s šedesátičtyřbitovým procesorem, můžeme začít pochybovat. Pokud tam zaregistrujeme i prvky 'Hušákova' buvolího standardu, může nám být jasno.
Pokud bych už měl ve škole úplně všechno, golfový trenažér bych klidně koupil. Zamyslel bych se ale nejprve nad tím, pro kolik žáků současně může fungovat. Třeba by mě pak napadlo, že koupím něco jiného...
Jenže na druhou stranu, pokud si na to škola vydělala pronájmy a na kroužcích a sehnala peníze od sponzorů, je po tom zastupitele vcelku prd. Horší jsou školy, které po obcích dyndají další a další peníz na provoz, protože si neumí ani poštelovat topení.
je po tom zastupiteli vcelku prd
To je docela otázka. Nevím přesně, jak to dnes asi tak ve světě našeho školního manažmentu chodí, ale z čeho třeba je placen provoz školních budov, kde se mimoškolní výdělečné aktivity provozují, z čeho jsou placeni vedoucí kroužků a zaměstnanci, které organizace těch aktivit zaměstnává, a v neposlední řadě, kde přesně končí všechny v bezplatné státní škole realizované zisky?
Být zřizovatelem, nejspíš bych se o to zajímal. Přesně v duchu místné připomínky pana Sárköziho. Původně jsem si tedy myslel, že i mimoškolní aktivity jsou pro žáky školy běžně bezplatné. O družině už ani nehovořím.
Kdy se nám veřejné školy změnily na soukromé výdělečné komerční subjekty?
U některých nemocnic jsem si změny právní formy všimnout stihnul. Že by mi ve školské legislativě něco uniklo?
BTW: Pokud mají ve škole malý dvorek, možná by bylo vhodnější koupit běžecké pásy a cyklotrenažéry. Využilo by je asi více žáků současně, ne? Golf mi přijde jako dost individualistický sport.
"Pokud je tam počítač s šedesátičtyřbitovým procesorem, můžeme začít pochybovat."
O čem pochybovat? Že si prostě pan ředitel nechá 10 let starý počítač s 64b. P4, aby ušetřil na golfový simulátor?
Jste si ty bity popletl, ne? :-)
Motivace, motivace... to je, oč tu běží. Dnes je nejtěžší žáka k něčemu přimět, když se ke všemu staví jako leklá ryba. Běžecké pásy jsou jistě bezva, ale víte, kolik lidí si je koupilo, a teď jim leží pod válendou? Neznám dítě, které by dobrovolně "šlapalo", ještě by se mu ostatní posmívali, kdy už se hne z místa, znáte to. Mám za to, že právě ta novost golfu pro školáky tady hraje roli, když se pro něj společně rozhodovali. Svým způsobem je to bomba. Proto by to mohlo fungovat.
Jste si ty bity popletl
Pardon, tento parametr je pro mne v širších souvislostech hraniční v mém vnímání luxusu. Počátky to má v dobách, kdy jsme se hodlali dostat na čelo technologického pokroku zaváděním celovodičů a k ustálení došlo s požadavkem jednoho z činovníků, který se pro svoji práci dožadoval počítače s právě alespoň šedesátičtyřbitovým procesorem, aby na stažení webové stránky nemusel čekat půl hodiny.
Měl jsem to dát do uvozovek.
Motivace?
V tom případě doporučuji nakoupit několik sad XBOX360 s ovládáním KINECT. Dá se u toho poskakovat do aleluja a trénovat můžete i ten golf.
V sadě s pořádným displejem jich za 900 000 nakoupíte nejmíň pro dvě třídy najednou a ještě zbyde.
Je to sice také absurdní, ale podstatně méně, než když 29 žáčků bude stát a zírat na jednoho, který bude právě trénovat správný švih při odpalu. Nepochybuji, že je to dozajista namotivuje k dalšímu sportovnímu úsilí a hned doma požádají maminku o zaplacení členských příspěvků do nejbližšího golfového klubu.
Končím. V kontextu znalosti o poměrech s vybavením základky, do níž dochází má ratolest se mi jeví tato diskuse a vůbec podstata problému jako příliš absurdní.
Jestli pan ředitel vážně neví, za co jiného by se dalo utratit 900 000 Kč, ať se zeptá svých podřízených.
Ať raději přizná, že spíš nežli o aktivizaci dětí a vyhledávání budoucího českého Tygera Woodse se tady jedná o "mimovýukové" využití této "didaktické" pomůcky. Sponzoři dozajista mezi jednotlivými odpaly přislíbí další příspěvek. Třeba na malý jaderný reaktor do fyziky. :-)
Zamyslel bych se ale nejprve nad tím, pro kolik žáků současně může fungovat.
Tím bych si ale hlavu ani moc nelámal. Svého času jsem si všimnul, že v tělocvičně bývají nejvýše dvě kozy, o kladině, hrazdě a bradlech už ani nehovoře.
Takže dětičky pěkně do řady a příchod, zaujetí postoje, nápřah, odpal, dokončení švihu... a vodpal, další!!! Kučera! Nečum po vejrech a švihni sebou.
Okomentovat