Ministr školství Dalibor Štys na semináři České školní inspekce oznámil záměr MŠMT provádět plošné ověřování výsledků v počátečním vzdělávání jednou za čtyři roky. Každoročně by pak ministerstvo chtělo prostřednictvím ČŠI testovat žáky na vybraném vzorku základních škol.
Ministerstvo navrhuje realizovat plošné testování každé čtyři roky, hlavní význam ověřování výsledků v základním vzdělávání spatřuje zejména v zajištění zpětné vazby pro školy a využití tohoto nástroje na základě vlastního uvážení a potřeby škol.
"V tomto směru velmi vážně zvažujeme doporučení České školní inspekce, která prováděla dvouletou pilotáž a dospěla k názoru, že povinné testování jednou za čtyři roky bude optimální," říká 1. náměstek ministra Jindřich Fryč s tím, že plošně testovat by se mělo i nadále z českého jazyka, cizího jazyka (AJ, NJ, FJ) a matematiky, poprvé ve školním roce 2014/2015 nebo 2015/2016. Všechny školy by pak měly mít možnost každoročně v rámci školního testování absolvovat vlastní šetření odpovídající jejich představám a potřebám.
"Dvouletý pilot nám ukázal, že jsme schopni poskytnout školám kvalitní nástroj k testování jejich žáků a školy se tak už nemusí spoléhat na soukromé aktivity komerčních subjektů. Věřím, že tímto způsobem se nám podaří zajistit školám kvalitní zpětnou vazbu a získat relevantní data bez toho, abychom je zbytečně zatěžovali," uvedl na semináři ministr Dalibor Štys.
MŠMT: Plošně testovat by se mělo jednou za čtyři roky
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
To je asi stejné, jako když se na cestě autem z Prahy do Barcelony podíváte na tachometr v Rozvadově a potom hned v Montpellier. Jak by taková jízda dopadla, netřeba komentovat. Proč tedy netestovat jednou za osm let, nejsou čtyři roky málo, Antone Pavloviči?
Jednou za čtyři roky? Takže fajn. Na naší škole se v matice hezky točíme, kdo chytne matematiku v 6. ročníku pokračuje s dětmi až do devítky a pak přejde zase do 6. ročníku. myslím, že to takto praktikuje většina škol. V praxi to pak znamená, že testování bude vycházet pořád na jednoho a toho samého matikáře.
Doufám, že to budu já. Vřelé díky.
Jednou za čtyři roky plošnou deratizaci mi to asociuje.
Čtyřletý cyklu je, zdá se, doopravdy optimální. Umožňuje plánovat dva roky přípravy a následně dva roky analýz, což může být dostatečným argumentem k ospravedlnění existence mnoha oddělení různých institucí s přemnoha zaměstnanci a vykazování aktivit, na které by se už dalo čerpat nemálo penízků z různých kasiček.
Ani jsem netušil, že se pro zjištění úrovně svých žáků školy obracejí na soukromé subjekty. Takový klasifikační outsourcing?
Zdravím, paní Carcy. To se povedlo, s tím Čechovem.
Ještě mne napadlo, jestli by se zpětné vazbě, byť kvalitní, která překlenuje čtyři výrobní cykly, nemělo řikat 'namátková kontrola'.
A nestačí posílit pořady typu Nikdo není dokonalý? Dozvíme se to samé, nic moc to nestojí (zaplatí sponzoři) a národ se pobaví. Jenom trochu upravit otázky a je to.
Okomentovat