Česká školní inspekce uspořádala mezinárodní seminář ke sběru a využití inspekčních dat a představila nové nástroje vyvíjené v rámci projektu NIQES

pátek 22. listopadu 2013 ·

Ve dnech 21. a 22. listopadu 2013 se v pražském Hotelu President konal mezinárodní seminář k problematice sběru a využití inspekčních dat. Ten uspořádala Česká školní inspekce ve spolupráci se Stálou mezinárodní konferencí inspektorátů, pod záštitou Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.


Semináře se zúčastnilo cca 30 představitelů školních inspekcí z Anglie, Irska, Walesu, Dolního Saska, Holandska, Belgie, Francie, Maďarska či Slovenska a také čeští hosté z řad zástupců České školní inspekce, ministerstva školství, odborných školských asociací i některých akademických pracovišť.

Seminář zahájili úvodním projevem ústřední školní inspektor České školní inspekce Tomáš Zatloukal, prezident Stálé mezinárodní konference inspektorátů Wulf Homeier a první náměstek ministra školství, mládeže a tělovýchovy ČR Jindřich Fryč.

S prezentací týkající se využívání dat v průběhu inspekční činnosti v anglických školách vystoupil zástupce britské školní inspekce, představitelé holandských školních inspektorů představili integrovaný model inspekce v nizozemských školách, zástupkyně inspekce z Dolního Saska okomentovala možnosti a omezení práce s inspekčními daty a účastníci semináře se seznámili také s vlámským modelem sběru, analýzy a syntézy dat. Všichni účastníci konference pak společně v tematických pracovních skupinách diskutovali o otázkách společného systému pro sběr dat, o podpůrných informačních systémech nebo o HW a SW vybavení školních inspektorů v jednotlivých zemích.

Zástupci České školní inspekce představili zahraničním kolegům nové nástroje a informační systémy pro sběr dat v oblasti hodnocení podpory rozvoje a dosažených výsledků žáků v jednotlivých gramotnostech a problematiku elektronického ověřování výsledků žáků v počátečním vzdělávání po zkušenostech ze dvou celoplošných generálních zkoušek ověřování výsledků žáků na úrovni 5. a 9. ročníků základních škol, včetně návrhů České školní inspekce týkajících se možných variant pravidelného ověřování výsledků žáků. Nové metody, postupy a nástroje pro hodnocení škol i vzdělávací soustavy jako celku vyvíjí Česká školní inspekce v rámci projektu Národní systém inspekčního hodnocení vzdělávací soustavy v České republice (NIQES).

1 komentářů:

Unknown řekl(a)...
24. listopadu 2013 v 6:41  

Kde najdu koncepci ČŠI do roku 2020? SICI je vyznamnou instituci, mysli ČŠI spolupraci s ni vazne? Pokud ano, existuje alespon nadeje, ze muze mit jeji existence smysl.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.