Zveme na setkání s Jacqui a Colinem Newton. Toto setkání se uskuteční díky kurzu pro koordinátory inkluze, který realizuje o. s. Rytmus v rámci projektu All inclusive***. Nabízíme možnost přidat se ke skupině frekventantek kurzu a společně se nechat inspirovat.
Mateřská škola, ve které Jacqui Newton působí, je inkluzívní školkou, která začleňuje děti s nejrůznějším typem znevýhodnění – mentálním, fyzickým nebo kombinovaným postižením a děti z rozmanitého socio-kulturního prostředí.
Colin Newton je lektorem a odborníkem na problematiku inkluzívního vzdělávání z britské organizace Inclusive Solutions. Mohli jste se s ním již dříve setkat na semináři Děti s autismem a problémovým chováním nebo na kurzu Kruh přátel.
Společně osvětlí význam pozice koordinátora inkluze ve školství.
Budete moci diskutovat a sdílet informace o programech a nástrojích, které podporují úspěšné začleňování dětí.
Koordinátor inkluze je v britském školském systému členem manažerského týmu, který koordinuje individuální vzdělávací plány pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Společně s pedagogy
stanovuje pro jednotlivé žáky objektivní a měřitelné cíle, které jim pak umožní plně rozvinout svůj potenciál. Radí kolegům a rodičům jak na základě potřeb jednotlivých žáků upravit učivo a/nebo ovlivnit chování. Přináší osvědčené postupy, vytváří zdroje, podporuje a učí ostatní kolegy. Součástí semináře budou příklady dobré praxe, jak ve škole podpořit začleňování dětí. Více se můžete dočíst v článku Koordinátor inkluze: z Anglie do Čech.
- Kdy: 22. 11. 2013 od 9 hod. do 16 hod.
- Kde: VOŠ Jabok, Salmovská 8, Praha 2
Kontaktní osoba: Kateřina Mudříková, katerina.mudrikova@rytmus.org
Účast na semináři je zdarma díky finanční podpoře Open Society Foundations.
2 komentářů:
Jaké má koordinátor inkluze vzdělání?
V Anglii jsou koordinátoři učitelé s vysokoškolským vzděláním, kteří absolvovali desetidenní kurz
Tak to jo.
A u nás se s tím speciálním pedagogováním nadělá cirátů...
Mám obavy, že školy nepotřebují koordinátory inkluze, ale ze své zkušenosti vím, že pořádné proškolení v oblasti práce s dětmi se SVP by potřebovali všichni pedagogové. Jinak totiž nemá koordinátor co koordinovat.
Další, čeho se školám nedostává, jsou výukové materiály pro práci s dětmi se SVP. Existují v podstatě jen materiály na nápravu dyslexie či dysortogarfie. Jaké učebnice a výukové materiály však mají využívat učitelé v různých předmětech s dětmi, které v podstatě neumí číst? Mluvím zde především o výuce na 2. stupni ZŠ, kde už je čtení není cílem vzdělávání, jako je tomu na 1. stupni, ale prostředkem vzdělávání. Dříve tyto děti odcházaly většinou už na 1. stupni do zvláštních škol, ale dnes se nám hromadí na 2. stupních v rámci tolik opěvované inkluze. Jenže se nám tam hromadí bez jakékoliv podpory shora, bez toho, aby pro tyto děti byly vytvořeny speciální učebnice, bez toho, aby školy dostaly finanční prostředky na vzdělávání kantorů. U toho posledního však musím konstatovat, že by ty peníze ani nebylo za co utratit, protože vhodných školení je tak málo, že by člověk, který se s touto situací setkal tváří v tvář, zaplakal.
Okomentovat