Přečtěte si Lidové noviny: Integrace po česku

pondělí 14. října 2013 ·

Školou povinné děti se dnes rozdělují fakticky podle sociálního postavení rodičů.


Z článku Petra Klímy v Lidové noviny/EDUin.cz vybíráme:

Sociální rozdíly se dále prohlubují a společnost se dělí na dvě skupiny již od základní školy. Vynakládáme miliony na systém prevence sociálně patologických jevů. Na řešení problému, který současně paralelním základním vzděláváním prohlubujeme.

Je potřeba říci jasně: v Česku existuje paralelní základní vzdělávání. Víceletá gymnázia jsou převážně pro děti vzdělaných rodičů středních a vyšších vrstev a základní školy pro ty ostatní. Tato základní škola bude nyní integrovat děti různě školsky oslabené. Toto však není integrace. To je docela obyčejná třídní diferenciace.

4 komentářů:

Nicka Pytlik řekl(a)...
14. října 2013 v 19:03  

Nezbývá, než děti z praktických škol přesměrovat na osmiletá gymnázia. Nějaká ta kvóta domělých ukazatelů by to spravila. Také by se to mohlo naprosto revolučně pojmout jako inkluze elit.
Myslím, že ve Čtracburgu by polkli naprázdno šmahem a se svými rozsudky by si mohli vytřít zrak.

poste.restante řekl(a)...
14. října 2013 v 20:52  

Já bych to viděl ještě jednodušeji, kolego Blaho.
Což takhle v rámci optimalizace sítě středních škol SLOUČIT školy praktické a gymnázia. :-)

Nicka Pytlik řekl(a)...
14. října 2013 v 23:13  

Přesně, pane poste.restante, jako ve škole. Naznačím ideu a bystrým žákům ji ponechám k rozvinutí, popřípadě k dotažení. Mnohdy, jako třeba i ve Vašem případě, mne jejich řešení příjemně překvapí.
Při této příležitosti bych rád zmínil Pytlikův koncept čtyřstupňové šetnáctileté školy. Jen připomínám, že se píši se všemi samohlaskami kratkymi.

Eva Adamová řekl(a)...
15. října 2013 v 8:29  

Realita na pražských školách je popsána naprosto správně. Jenže problém v pražském základním školství je ještě zesílen dalším faktorem. Existuje zde totiž velké množství škol, které se zaměřují na jazyky, matematiku apod. a odebírají z normálních základek další čtvrtinu žáků, takže na běžných základkách zůstává jen ta horší polovina žactva. Největší tragédií jsou pak pražské školy, které se v rámci svého udržení zaměří na shromažďování dětí se specifickými poruchami učení a s poruchami chování. namíchat do jedné třídy děti se SVP s žáky, kteří putují neustále mezi diagnosťákem a ZŠ, a s žáky nervově labilními, je největší zrůdnost našeho školství. V takových třídách trpí učitelé a bohužel i většina dětí.

Prostě učit v Praze na běžné základce je hrůza a učit v Praze na škole pro žáky se SVP je na mašli.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.