Za řediteli jazykových škol chodí čím dál víc rodičů s prosbou, jestli by u nich na škole nemohli vést odpolední kroužky angličtiny. Frustrace z toho, že dítě se ve škole jazyk nenaučí, je mezi rodiči poměrně velká. Jejich děti totiž na školách stále učí nekvalifikovaní pedagogové.
Z článku Markéty Březinové v iDNES.cz vybíráme:
Tím prvním je samotná kvalifikovanost učitelů. Jazyky děti totiž v mnoha případech stále učí pedagogové, kteří nemají kvalifikaci pro výuku angličtiny. "Viděla jsem učitelku s kvalifikací pro první stupeň. Čtvrťákům diktovala, jak se tvoří přítomný průběhový čas, a potom je z toho zkoušela. Takhle by to vypadat nemělo," uvedla Klára Kostková, která učí na Karlově univerzitě budoucí angličtináře didaktiku.
Do určité míry je to vina státu. Rozhodl, že se na všech školách začne povinně vyučovat angličtina, ale učitelé nebyli. Udělil tedy jazykářům výjimku, až do roku 2014 jako jediní nemusí mít plnou kvalifikaci. Podle šetření České školní inspekce v roce 2011 ještě třetina pedagogů na středních školách a čtvrtina na základních kvalifikována nebyla.
Přečtěte si: České děti si s angličtinou nerozumí, učí je i nekvalifikovaní kantoři
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
Naštěstí je ve článku i vysvětleno, proč si děti s angličtinou nerozumí.
Mohou za to učitelé. To mohla autorka napsat zrovna článek univerzálněji a zahrnout matematiku, fyziku, chemii, češtinu a další předměty.
S těmi si totiž taky žáci nerozumí.
Kdybych věřil na konspirační teorie, řekl bych, že se v poslední době záměrně útočí na školy a učitele z důvodů vyvolání ... a teď ale nevím čeho. Učitelé už nemá nikdo rád stejně, za všechno můžou, to se ví. Mají tři měsíce prázdnin.
Takže konspirace to nebude. Možná je to jenom hloupost pisatelů, ale nějak houstne.
Viděla jsem učitelku s kvalifikací pro první stupeň.
To by ale mohl říci každý. Chcete-li na tom místě nechat postavit kapličku za evropské peníze, musíte výskyt kvalifikované učitelky doložit alespoň fotografií z mobilu.
...je to vina státu. Rozhodl, že se na všech školách začne povinně vyučovat angličtina, ale učitelé nebyli.
Mívali jsme v naší společnosti takovou pěknou tradici poučování se z chyb, především pak z různých krizových vývojů. Možná bychom mohli být už ostražití vždy, když se schyluje k nějakému státnímu rozhodnutí.
Dovedu si představit, že kdyby v době státního rozhodování někdo vyrukoval s námitkou, jestli by nebylo lepší nejdřív dodat dostatečný počet kvalifikovaných učitelů, byl by jako zpátečník ukamenován protiargumentem, že takto bychom se tedy k moderní, konkurenceschopné škole finského střihu nikdy nedostali.
Pozor! Stát se rozhodl, že sesype dohromady všechny děti bez ohledu na jejich schopnosti a zázemí, aniž by k tomu vůbec začal vytvářet nezbytné podmínky. Pokud se nepletu. Já jen, aby se časem nezačali rodiče domáhat vedení odpoledních doučovacích kroužků i v ostatních předmětech.
Pošlete rebjata na jeden rok do USA nebo VB. A že na to nemáte? To už je váš problém.
Okomentovat