Před prázdninami jsme na České škole zveřejnili odkaz na dotazník, kde se autor ptal, zda jestli se učitelé bojí IT. Dnes přinášíme odlehčenou verzi výsledků tohoto výzkumu.
Jindřich Zdráhal: Bojí se učitelé IT?
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
15 komentářů:
Takže závěrečná práce ...
Ach jo.
přinášíme odlehčenou verzi výsledků
To jako že spíš ty veselejší grafíky?
V tom případě mne nejvíc pobavila skutečnost, že informační technologie nejvíc vadí učitelům do třiceti let.
No spíš jako že to není ta 40 stránková verze :)
Jinak mě to spíš přišlo trochu smutné...
Pane poste.restante, také jsem si nejdřív zhluboka povzdechla, ale pak mi zvědavost nedala a podívala jsem se na titulku kompletní práce. A zjistila jsem, že práce přesně naplňuje zadání. Takže problém je na straně zadavatele, ne zpracovatele.
A zjistila jsem, že práce přesně naplňuje zadání.
To je samozřejmě smutné, ale pouze částečná omluva.
Možná si pamatujete, jak jsem na české škole prosil o vyplnění dotazníku. Přijde mi férové Vás seznámit s výsledky. Na druhou stranu si myslím, že pokud bych Vám sem dal svou závěrečnou práci (kvůli níž jsem to zjišťoval), tak si to nikdo nepřečte. Pokud byste ale patřili mezi ty lidi, kteří by si to chtěli přečíst tak samozřejmě můžete zde. Pokud se Vám nechce číst tolik textu a nevadí vám zhuštěné informace naservírované převážně nevážně, tak klidně čtěte dál.
Pamatuji si JAK jsme byli požádáni o vyplnění dotazníku.
http://www.ceskaskola.cz/2013/04/anketa-boji-se-ucitele-it.html
Slovníkem trhovce, bez vysvětlení kdo a proč vyplnění dotazníku požaduje, k jakému účelu získané data poslouží.
Samotná otázka hned v úvodu "Bojí se učitelé IT" evokující negativní vztah učitele k IT. Tímto způsobem objektivní průzkum rozhodně začínat nemá.
Myslím, že kdyby autor práce alespoň zodpověděl otázky, které mu byly v následné diskusi položeny, získal by mnohem více a relevantnějších odpovědí.
Myslím, že mnozí z nás by už jen z kolegiality dotazník vyplnili, kdyby věděli, že šlo o závěrečnou práci studia ICT Koordinátora.
Pokud ale vůči respondentům nemá tazatel ani tolik slušnosti, aby na tyto otázky odpověděl, pak nemohu mít důvěru ani k tomu, jak s daty naložil a jak si je interpretuje. Přesně z těchto důvodů jsem dotazník nevyplnil.
Ani trochu mi nevadí, že mi někdo SERVÍRUJE INFORMACE převážně nevážně. Ze školy i zdejších diskusí jsem na to zvyklý, TAK jsem si TO přečetl, tedy shrnutí i původní práci.
Obsahovou stránku hodnotit nechci. To měli učinit oponenti práce. Jen zmínka k formě.
Neočekávám, že každý bude umět psát jako Palacký či Vančura, ale alespoň znalost interpunkce a stylistiky bych předpokládal u člověka, který bude v budoucnosti poskytovat kolegům metodickou pomoc při využívání IT.
Já vím, že cílem studia ICT koordinátorů je často hlavně ZÍSKAT PAPÍR. Ale nemuselo by to být až TAK očividné.
Je to škoda, protože mohlo jít o vcelku zajímavý výzkum.
Nechtěl jsem původně tento příspěvek vůbec komentovat. Vím, že každý máme spoustu jiné práce. A nerad kritizuji kolegy. Koneckonců sám dělám spousty chyb a občas něco zcela úmyslně odfláknu. Necítím se tedy nijak oprávněn kritizovat.
Vlastně jen reaguji na zmínku obyčejné učitelky, že problém není na straně zpracovatele.
Studium ICT koordinátorů? Tahle funkce ještě v dnešní době existuje, a dokonce i s kvalifikací?
Tedy nevzpomínám si, že by se kdy v mém okolí někdo podobný vyskytoval. Co takový optimální spoluprácovník uvádí do vzájemného souladu a přiřazuje sobě na roveň? S čím by mi mohl koordinátor pomoci?
Nejenže tato funkce existuje. Dokonce za ni náleží i příplatek 1000 - 2000 Kč měsíčně.
Viz Zákoník práce § 133
Např: http://business.center.cz/business/pravo/zakony/zakonik-prace/cast6h3.aspx
Blíže viz např. skvěle provedený web kolegy Hawigera:
https://sites.google.com/a/hawiger.cz/david/role-profesni/ict-ve-skolstvi/skolsky-informatik#TOC-Pracovn--pr-vn-ukotven-ICT-koordin-tora
Funkce existuje, ALE.
Připlatek 1000-2000Kč dostat můžete, ale nemusíte a často také nedostanete.
Bez ohledu na deset zákoníků práce.
Často nedostanete...
To je přesné. Ovšem je také potřeba říci, že pokud ředitel tuto funkci zřídí a pak příplatek nepřidělí, porušuje tím zákon.
Když nahrne na jednoho nešťastníka práci učitele, správce, koordinátora i metodika, ale nepověří ho výkonem funkce, je to prostě prasárna. Také jsem slyšel o řediteli, který práci nechal podřízenému a příplatek přidělil sobě.
tato funkce existuje
Já vím, pane poste.restante. Jen někdy, abych obrátil pozornost k tématu, dělám blbého. Někdy tak opravdově, že si to i já sám uvěřím. Až se mi občas rozostřuje hranice mezi tím, kým se dělám a kým skutečně jsem.
Kromě nenárokového nadtarifu je tu i zkrácení úvazku podle počtu žáků až, tuším, o pět hodin a nárokově. Což by vlastně při dobré koordinaci standardního úvazku s obsahem funkce mohlo znamenat nějaké další čtyři tisíce v přespočetných hodinách. No, ne že bych to někomu nepřál. Naopak.
Jen si dávám do souvislostí skutečnost, že třeba škola o šesti stech žácích a mnoha desítkách počítačů nikoho takového nepotřebuje a jiná, i podstatně menší, se neobejde.
Drobně připomenu, že podle legislativy tato funkce nesouvisí se správcováním sítě. Už jen skutečnost, že se snížení úvazku odvíjí od počtu žáků, je pro mne poněkud obtížně uchopitelné.
Děkuji za odkaz na pana Hawingera. Mám se aspoň čím zaobírat.
práci nechal podřízenému a příplatek přidělil sobě
Nevěřím. Nejspíš Vás obelhali.
"To je přesné. Ovšem je také potřeba říci, že pokud ředitel tuto funkci zřídí a pak příplatek nepřidělí, porušuje tím zákon."
Pokud jste četl pozorně, výklad je relativně jednoduchý. Zřídí funkci "metodika", která je bez příplatku...
A protože ministerstvo NEUMÍ něco vymyslet dobře, jsou funkce metodik a koordinátor vymyšlené tak, že tu korunu navíc neuvidíte, kdybyste s prominutím po...l.
Anonymní z 21:30
Funkce metodika je sice bez příplatku, ale zase se sníženým úvazkem.
viz Nařízení vlády č. 75/2005 Sb. §3 http://aplikace.msmt.cz/HTM/JKNVschvalenevladou1502.htm
Obě funkce - koordinátor i metodik mají své opodstatnění a logiku.
Stejně tak i správce, což by měla být samostatná funkce, s předchozími nesouvisející.
Jen tak nějak politici zapomenuli slova podložit také korunami.
Je tristní, že v komerčních firmách bývá jeden správce na nějakých 40 - 80 počítačů, což školy nemají ani náhodou.
Ve školách, kde se žáci učí, dělají chyby a tudíž je potřeba zásahy do systému dělat mnohem častěji.
Ve školství se totiž pořád očekává, že budou kantoři všechno dělat tak nějak dobrovolně, s nadšením a hlavně "zadara".
Pytlik Blaha
Jen někdy, abych obrátil pozornost k tématu, dělám blbého. Někdy tak opravdově, že si to i já sám uvěřím.
Mne jste tedy nezmátnul. Ani na chvilku jsem nepochyboval, že je to zase jeden z Pytlíkovských obchvatů, jak zdůraznit to důležité.
"Obě funkce - koordinátor i metodik mají své opodstatnění a logiku."
Z praktického hlediska 95% (základních) škol se jedná o totéž a není v silách školy lidsky a finančně to pokrýt pomocí více osob, často, pokud to pokryté "je", jedná se o situaci v nouzi.
To rozdělení v praxi dle mého soudu nepomáhá a je to "ze zákona" stejné, jako budou ze zákona chodit děti ze zvláštních škol do škol "normálních" - také jim to nepomůže.
Divná osoba, starající se na školách o ICT, se více blíží zástupcům ředitelů, ovšem leda pracovním vytížením a starostmi, ale to je asi tak všechno.
On by ani žádný zákon nebyl potřeba, kdyby ředitelé měli prostředky na nadtarifní ohodnocení. Teď situace odpovídá rčení z "hovna bič neupleteš..."
Okomentovat